۵۸۹۲۳۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وعده و وعيدها و صيانت از آرای ملت

سياست هاي دولت تدبير و اميد در چينش كابينه موثر واقع شد و آقاي روحاني از اين آزمايش نيز سربلند بيرون آمد. در دوران انتخابات، آقاي روحاني با انگشت گذاشتن بر عملكرد منفي دولت‌ها در دهه هاي گذشته و دادن قول تحقق خواسته‌هاي مردم، اميد و اعتماد را به جامعه بازگرداند.

حسام محمدي در روزنامه قانون نوشت: سياست هاي دولت تدبير و اميد در چينش كابينه موثر واقع شد و آقاي روحاني از اين آزمايش نيز سربلند بيرون آمد. در دوران انتخابات، آقاي روحاني با انگشت گذاشتن بر عملكرد منفي دولت‌ها در دهه هاي گذشته و دادن قول تحقق خواسته‌هاي مردم، اميد و اعتماد را به جامعه بازگرداند.
به‌راستي كه مردم در گذشته از فقدان آزادي هاي مدني و مخدوش بودن حقوق شهروندي سر خورده و نااميد شده بودند. همراهي مردم با برنامه هايي كه روحاني در ايام انتخابات وعده داده بود و سرانجام در حماسه ۲۹ ارديبهشت متبلور شد، نشان داد كه مطالبات مردم از رياست‌جمهوري دولت دوازدهم، مطالبات تاكتيكي و گذرا نيست.

آقاي روحاني با بيان عملكرد 38 ساله نظام و به‌رسميت شناختن حق شهروندي، كليد اعتماد مردم را براي گشايش معضلات دولت و جامعه به‌دست آوردند. شفافيت آقاي روحاني بود كه ترديدهاي جامعه را در انتخاب كانديداي اصلح تعيين تكليف كرد و چرخش كليد پيروزي را ميسر ساخت.

حال، بعد از انتخابات و به‌ويژه بعد از تعيين مقتدرانه اعضاي كابينه دولت، آيا وقت آن نرسيده است كه به آسيب هاي اجتماعي و سياسي جامعه نيز پرداخت؟ راي مردم در انتخابات يك وجهي نبود كه تنها دغدغه اقتصاد و معيشت را نشانه رفته باشند.

رفع نابرابري هاي اجتماعي، رفع تبعيض‌هاي جنسي و قومي و معضلات عديده ديگر از مشكلات سياسي گرفته تا ريزگردها، بي آبي، مال‌باختگان موسسات، كارتن خواب ها، گورخواب ها، كودكان، كولبران، مرز نشينان، جان باختگان، معلمان، كارگران و هزاران هزار ... تمامي، دغدغه‌هاي مردمي بودند كه پاي صندوق هاي راي آمدند.

معلوم نشد كه مطالبات مردم در مورد مسائل سياسي روز به چه سرانجامي رسيد. ولي روندي كه وجود دارد، اميدوار كننده نيست.
از طرفي شاهد آن هستيم كه ريیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی، از وجود ۲ هزار و ۳۰۲ زندانی مهریه در زندان‌های کشور خبر داده‌است و محمد‌جواد فتحی، نماينده محترم و عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت‌و‌گو با خانه ملت، وجود دو هزار و ۳۰۰ کودک به همراه والدین خود در زندان‌ها را وضعیتی «بسیار عجیب و قابل تامل» دانسته و از سازمان زندان‌ها خواسته «آمار شفافی از تعداد مادران زندانی» ارائه کند.

همچنين محمد نفريه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام كرده‌است:«در حال حاضر از حدود ۱۰هزار کودک حاضر در مراکز بهزیستی (شبه خانواده و شیرخوارگاه‌ها) ۲۶۰۰ کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در این مراکز حاضر هستند».
بي‌شك زنداني، كودكان و زنان نيز بخشي از قشر آسيب ديده جامعه هستند و در همين راستا دولت تدبير و اميد را براي اقدامات مقتضي فرا مي‌خوانيم و اميدواريم با راهكارهايي مناسب كه روحاني بايد ارائه دهد، مشكلات اين چنيني رفع شود و هر روز به سوي موفقيت بيشتر پيش برويم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج