adexo3
۵۸۹۹۱۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

جو بایدن: ترامپ، نژادپرستان را جسور کرد

جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته بعد از خشونت‌های نژادپرستانه شهر شارلوتزویل آمریکا در مطلبی با ابراز انزجار از این وقایع، ترامپ را مسئول جسور شدن نژادپرستان دانست.

خبرگزاری ایسنا: جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته بعد از خشونت‌های نژادپرستانه شهر شارلوتزویل آمریکا در مطلبی با ابراز انزجار از این وقایع، ترامپ را مسئول جسور شدن نژادپرستان دانست.

به نقل از روزنامه دیلی میل، جو بایدن در مقاله‌ای برای پایگاه آتلانتیک نوشت: ما اکنون رئیس‌جمهوری در آمریکا داریم که باعث جسور شدن حامیان برتری سفیدپوستان با فرستادن پیام حمایت و راحت بودن به آنها شده است.

او با اشاره به اینکه اقدام اخیر ترامپ در عفو یک کلانتر آمریکایی متهم به دست زدن به تبعیض نژادی نوشت: در حوادث شارلوتزویل در اوایل ماه جاری میلادی مجددا سابقه طولانی خشونت و نفرتی که مخالف با برابری نژادی در آمریکا است نمایان شد.

بایدن با اشاره به سربرآوردن نئونازی‌ها، حامیان کوکلاکس کلان و برتری طلبان سفیدپوست از اتاق‌های تاریک و دور افتادگی و فضای بی‌نام و نشان مجازی و رفتن به خیابان‌های یک شهر مهم تاریخ آمریکا در روز روشن نوشت: ما معتقدیم که در حال جنگی بر سر روح این ملت هستیم.

وی نوشت: اقدامات عظیمی که ما در سال‌های اخیر در حمایت از آزادی‌های مدنی، حقوق مدنی و نیروهای انسانی انجام دادیم اکنون با واکنش متقابل بی رحمانه از سوی پیرترین و تاریک اندیش ترین افراد در آمریکا مواجه شده است.

او تاکید کرد: آیا ما از اینکه آنها سر برآوردند و متقابلا به ما تاختند شگفت زده هستیم؟ آیا ما فکر می‌کنیم که آنها به همین راحتی از بین خواهند رفت؟ آیا ما فکر می‌کردیم که شارلاتان‌ها و بی‌شرف‌ها و پیامبران دروغینی که در طول تاریخ کشور ما لکه ننگی هستند دوباره به سراغ‌مان نیامده و بار دیگر مهاجران را مایه دردسر جلوه نمی‌دهند و از ناامیدی و یاس ایجاد شده در شهرهای خالی شده اوهایو و میشیگان و پنسیلوانیا و مناطق فراموش شده روستایی در ویرجینیای غربی و کنتاکی سوءاستفاده نمی‌کنند؟

بایدن با اشاره به اینکه نفرت نژادی در آمریکا یک مشکل قدیمی است به "چالش ویژه" از بین بردن آن در ریاست جمهوری ترامپ اشاره کرد.

بایدن گفت: امروزه ما یک رئیس‌جمهوری در آمریکا داریم که علنا میان نئونازی‌ها و نژادپرستان با مخالفان نفرت و سم این گروه‌ها برابری اخلاقی ایجاد می‌کنند.

بایدن تاکید کرد: ترامپ باعث جسارت پیدا کردن حامیان برتری سفیدپوستان شده است. اکنون زمانی برای کشور ما فرا رسیده که با صراحت، پافشاری و اعتماد راسخ بگوییم که یک رئیس‌جمهور چه کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد.
در آمریکا هیچ جایی برای این گروه‌های نفرت پراکن وجود ندارد. نفرت از سیاه پوستان، یهودیان، مهاجران و همه کسانی که "دیگری" نگریسته می‌شوند به هیچ وجه پذیرفته و تحمل نشده و فضای امنی در هیچ جای این کشور نخواهد داشت. این آمریکایی است که من می‌شناسم.

بایدن به اعتراضات مخالفت با نژادپرستی در بوستون اشاره کرده و تاکید کرد که در این اعتراضات تا چه میزان مخالفان نژادپرستان تعدادشان بیشتر از آنها بوده است.

وی اظهار کرد: حالا نیز ترامپ اقدام به عفو یک مقام پلیسی کرده که باعث وحشت جامعه لاتین تبارها، زیرپا گذاشتن حقوق اساسی، سرپیچی از دستور دادگاه فدرال برای متوقف کردن کارهایش و اداره یک زندان آکنده از شکنجه و سوءاستفاده که طبق گفته خودش یک "کمپ کنسانتره زندانیان" بوده شده است.

بایدن گفت: ما باید کاری را که رئیس‌جمهورمان انجام نداده انجام دهیم ما باید ارزش‌های آمریکا را حفظ کنیم. ما باید کاری را که رئیس‌جمهور انجام نخواهد داد انجام دهیم. ما باید از قانون اساسی کشورمان دفاع کنیم و به خاطر داشته باشیم که فرزندان ما دارند همه چیز را می‌بینند و باید به آنها نشان دهیم که آمریکا همواره مایه نور است.

بایدن در عین حال در گفت‌وگویی با ان‌پی‌ار در را به روی احتمال کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ علیه ترامپ باز گذاشته و گفته است: من تمایلی برای کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری ندارم اما به سرنوشت نیز احترام زیادی می‌گذارم اگرچه الان طرحی برای این کاندیداتوری ندارم اما قول نمی‌دهم که این کار انجام ندهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م الف شهرآشوب

      چرا دستگاه دیپلماسی در خصوص شورشهای آمریکا بی تحرک است ایتفاده کند چه در سازمانهای حقوق بشری چه در سازمان ملل یا پوشش وسیع رسانه بین المللی همانطور که آنها در مورد فتنه 88با ما کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج