۵۹۰۲۴۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

«هاروی» به بحران جدید آمریکا تبدیل شد

بارش سنگین باران، وزش باد با سرعت بیش از ۷۵ کیلومتر در ساعت و جاری شدن سیل در پی توفان هاروی در جنوب شرق ایالات متحده آمریکا، دستکم ۳ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

روزنامه ابتکار: بارش سنگین باران، وزش باد با سرعت بیش از ۷۵ کیلومتر در ساعت و جاری شدن سیل در پی توفان هاروی در جنوب شرق ایالات متحده آمریکا، دستکم ۳ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.
سیل هزاران خانه در هیوستون، بزرگترین شهر ایالت تگزاس را فرا گرفته و باعث بسته شدن بیش از ۲۵۰ جاده و بزرگراه و لغو پروازها در فرودگاه اصلی هیوستون شده است. دو بیمارستان نیز در این شهر به اجبار تخلیه شده است.
توفان و سیل برق همچنین بیش از ۲۳۰ هزار واحد خانه را قطع کرده است و بیش از دو هزار نفر از ساکنان شهر به مناطق امن منتقل شده اند. گفته می شود این توفان که عصر جمعه آغاز شده است، شدیدترین توفان در آمریکا پس از کاترینا در سال ۲۰۰۵ میلادی است. توفان همچنین باعث شد که تولید نفت در خلیج مکزیک ۲۵ درصد کاهش یابد.
توفان همچنان ادامه دارد
در همین راستا، مقامات محلی روز یکشنبه ضمن هشدار به شهروندان اعلام کردند بیم از این دارند که میزان خسارت‎ها و همچنین شمار کشته‌شدگان این حادثه افزایش یابد. گرگ آبوت، فرماندار ایالت تگزاس اعلام کرد که وضعیت کنونی بسیار بحرانی است و بدتر نیز خواهد شد. شهردار هیوستون نیز از مردم خواست که در خانه‌های خود بمانند و در مواقع اضطراری به روی پشت بام‌ها بروند.
به گزارش یورو نیوز، سازمان هواشناسی ایالات متحده آمریکا توفان و سیل اخیر را رویدادی بی‌سابقه خوانده است که هنوز تمام پیامدهای آن روشن نیست. گفتنی است، دوربین‌های ایستگاه فضایی بین المللی توفان هاروی را بعد از ظهر روز جمعه، ۲۵ اوت در حالی که رفته رفته بر شدت آن افزوده می شد به تصویر کشیدند. در همین رابطه سازمان هواشناسی ایالات متحده آمریکا با اعلام این که میزان بارش باران در هیوستون طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۶۰ سانتیمتر رسیده است پیش‌بینی کرده است که وضعیت موجود تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.
ترامپ امروز به هیوستون می‌رود
به گزارش منابع خبری، کمک‌های اولیه برای سیل‌زدگان از سراسر آمریکا به سمت تگزاس روان شده است. در همین راستا، نیروهای آتش نشانی، گارد ساحلی، بیش از ۳ هزار نیروی گارد ملی، بیست هلی‌کوپتر و بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای امداد برای کمک رسانی به خدمت گرفته شده اند. همچنین گفته می‌شود، تا کنون بیش از ۵۶ هزار تماس اضطراری در این ایالت ثبت شده است که ۷ برابر بیش از تماس‌ها در شرایط عادی است. طبق آخرین اخبار رسیده از توفان سهمگین در آمریکا، دونالد ترامپ قرار است امروز به این ایالت سفر کرده تا شرایط سیل زدگان را از نزدیک بررسی کند.

کارشناسان معتقدند که اگرچه توفان هاروی بادی شدید و ویرانگر دارد، اما بیشترین تهدید علیه تگزاس به دلیل باران و بالا آمدن سطح آب است. هواشناسان هشدار داده‌اند با رسیدن توفان به مرکز ساحل تگزاس میزان بارش باران به شدت افزایش می‌یابد. براین اساس این توفان ممکن است تا هفته آینده در منطقه باقی بماند و میزان بارش باران را بسیار افزایش دهد. به گفته مقام‌های ایالتی شهر نفت خیز هیوستون که چهارمین شهر بزرگ تگزاس است احتمالا در روزهای آینده با نیم متر باران روبرو خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      چه درشت هم تیتر زده اند. طوفان های و بارندگیهای خفیف ایران که منجر به مرگ دهها نفر ایرانی مظلوم در چهار گوشه کشور بدلیل بی کفایتی و ندانم کاری مسئولین مرتبط شده اینقدر بزرگ نمیشه. آمریکائی هم نشدیم تا این روزنامه ها مصیبت های ما را هم بدرستی نشان بدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج