۵۹۰۷۰۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

مهدویان: علاقمندم درباره امام موسی صدر فیلم بسازم

محمد حسین مهدویان، کارگردان سینما گفت: بعد از فیلم ایستاده در غبار بسیاری به من گفتند که درباره امام موسی صدر فیلم بسازم و خودم هم علاقمندم که فیلمی درباره ایشان بسازم.

خبرگزاری مهر: محمد حسین مهدویان، کارگردان سینما گفت: بعد از فیلم ایستاده در غبار بسیاری به من گفتند که درباره امام موسی صدر فیلم بسازم و خودم هم علاقمندم که فیلمی درباره ایشان بسازم.

محمد حسین مهدویان، کارگردان سینما در تریبون آزادی امام موسی صدر که در موسسه امام موسی صدر در حال برگزاری است، گفت: بعد از آخرین روزهای زمستان علاقه های مختلفی برای اینکه فیلم بسازم داشتم. بعد از فیلم ایستاده در غبار به ویژه دوست داشتم درباره زندگی شهید بروجردی فیلم بسازم، اما در جای عمومی نگفتم علاقه مندم درباره امام صدر فیلم بسازم با اینکه واقعا علاقه مند هستم.
مهدویان: علاقمندم درباره امام موسی صدر فیلم بسازم

وی افزود: به هر حال با توجه به اینکه واقعا علاقه مند هستم برای ایشان فیلمی بسازم اما می دانم کار سختی است و جالب است که بعد از فیلم ایستاده در غبار تا امروز بیش از صد نفر از مردم عادی، روزنامه نگار، دانشجو و ... یکی از مواردی که به من گفتند این بوده که فیلمی درباره ایشان بسازم.

مهدویان یادآور شد: بسیار فکر کردم چگونه می شود در سینما چنین کاری کرد؟ وقتی چنین واقعه‌ای اتفاق می افتد بحث حقوقی ماجرا وجود دارد و به هر حال اگر این واقعه برای هر شهروند ایرانی اتفاق می افتاد دولت، مردم و وجدان عمومی باید مطالبه گر درباره این موضوع باشند و بی خیال نگذرند و من خیلی تعجب می کنم از میزان کارهایی که انجام شده است و هنوز قانع نشدم به اندازه کافی تلاش صورت گرفته که سرنوشت ایشان مشخص شود. بنابراین فکر می کنم به اندازه کافی تلاش نشده چون دولت ما بعد از ماجرای ایشان درگیر جنگ شد و به لحاظ سیاسی ایشان وجه المصلاحه نیاز کشور به سلاح و موشک شد. اما آیا از طرق دیگر هم تلاش صورت گرفته است؟

وی گفت: سینما هم درباره این موضوع مسئول است. ما در برابر اندیشه ایشان هم مسئولیم چون امروز همه دچار پیچیدگی های زیادی هستیم. ما در سرگشتگی زندگی می کنیم و بخشی از آن محصول بعد از انقلاب هست و باید درباره آن صحبت کرد. وقتی هم درباره کسی و واقعه ای حرف زده می شود، تحت تاثیر جریان های سیاسی قرار می گیرد و گم می شود. وقتی می خواهیم درباره شهید بهشتی حرف بزنیم باید مدام مراقب باشیم و به تعبیری راست و چپ دچار نشویم که بهشتی را اصولگرا یا اصلاح طلب نکنیم.

وی در ادامه افزود: بنابراین در این اوضاع نشان دادن تصویر درستی از چنین شخصیتی کار سختی است. به هر حال ایشان حرکتی را آغاز کرده بود که هدفی داشت. ایشان وارد یک راه شد و اینگونه نبود که درباره یک تفکر فقط سخنرانی کند و کتاب بنویسد، بلکه کاری را شروع کرد که گویی تفکری است که قرار است جهان را اداره کند. او قرار است در افق وسیعی تصویری از آینده جهان و زندگی فردی انسان‌ها در این جامعه بدهد. شاید افراد دیگری هم این کار را کرده باشند اما داستان دراماتیک زندگی ایشان فهم تازه ای به ما می دهد و اینجا سینما کارساز است. چون اگر بخواهیم اندیشه ای را بفهمیم نیازمند یک داستان هستیم و زندگی امام موسی صدر داستان دارد.

این کارگردان سینما گفت: اما اینکه چرا فیلمی ساخته نشده دلایل زیادی دارد، همانطور که مشخص نیست چرا به اندازه کافی تلاش نشده است. به هر حال من خودم این مسئولیت را هر روز بیشتر احساس می کنم که این کار را بکنم. نسل قبلی سینما به دلایلی این کار را نکرد، اکنون هم نسل جدید به دلایلی انگیزه ندارد. به هر حال هر فیلمی محصول شرایط تاریخی است و شاید به تدریج زمان ساختن فیلم خوب درباره ایشان فرا می رسد. امیدوارم روی پرده سینما این فیلم را ببینم و دوست دارم تماشاچی این فیلم باشم و اگر سازنده باشم افتخارم بیشتر است. پیگیری جدی درباره سرنوشت ایشان و تلاش برای فهم اندیشه وی دو کارجدی است که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای مهدویان چه کسی باید درمورد اسطورهای ملی خودمان فیلم بسازه ؟؟؟

    • بدون نام

      بچه بعدناراحت میشی میگی چراجعفرپناهی اون واکنش رودرجشن منتقدان انجام داده واسه همین کارهاته آدم باشرف نون روبه نرخ روزنمیخوره بچه

    • بدون نام

      درباره دزدی ها ه م بسازید
      اختلاسها
      بخور بخورا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج