adexo3
۵۹۱۵۹۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

عارف: تاثيرگذار بوديم و انسجام خوبي داريم

روز گذشته در حاشيه آخرين جلسه مجلس قبل از تعطيلات سه هفته‌اي نمايندگان، محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد كه مي‌خواست از راهرو به سمت آسانسورها حركت كند در حصار خبرنگاران ماند و ناگزير شد تا به سوالات‌شان پاسخ دهد.

روزنامه اعتماد: روز گذشته در حاشيه آخرين جلسه مجلس قبل از تعطيلات سه هفته‌اي نمايندگان، محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد كه مي‌خواست از راهرو به سمت آسانسورها حركت كند در حصار خبرنگاران ماند و ناگزير شد تا به سوالات‌شان پاسخ دهد.

اين روزها عملكرد فراكسيون اميد بيشتر از هميشه كانون نقدها و اظهارنظرها شده است و تازه گاهي حواشي ديگري از نوع اظهارنظرهاي عجيب درباره «ژن خوب» هم دامان رييس فراكسيون اميد را مي‌گيرد. عارف اما بر همان مدار آرامش هميشگي‌اش بود و هرچند توقف طولاني در جمع خبرنگاران نداشت، اما سعي كرد به سوالات پاسخ بدهد.
هر چند برخي از آنها مثل سوال درباره «ژن خوب» كه عارف را در موضع دفاعيه‌اي از پسرش قرار مي‌داد، چندان برايش خوشايند نبود. نخستين سوال درباره علت جابه‌جايي بعضي اعضاي هيات رييسه فراكسيون اميد بود كه عارف درباره آن گفت: آقاي صادقي مي‌خواست بيشتر وقت خود را در فراكسيون شفاف‌سازي بگذارد چرا كه فراكسيون مهمي است و ماموريتي حساس بر عهده دارد و آ‌قاي پزشكيان نيز در هيات رييسه مجلس درگيري‌هاي بسيار دارد.
اما انتقاد برخي اعضاي فراكسيون اميد نسبت به فراكسيون مستقلين ولايي در جريان راي اعتمادها هم موضوع ديگري بود كه عارف به آن اينگونه پاسخ داد: ما هيچ گله‌اي از ديگر فراكسيون‌ها نداريم. هر فراكسيون بر اساس سازوكار خود عمل مي‌كند و طبيعي است كه ما نيز در فراكسيون اميد بر اساس سازوكار فراكسيوني خودمان اقدام مي‌كنيم.
اما خبرنگار كه از پاسخ عارف قانع نشده بود، پرسيد: «بعضي اعضاي فراكسيون اميد، اعضاي مستقلين ولايي را به زد و بند متهم كرده‌اند» كه عارف هم گفت: ان‌شاءالله نه زد و بند و نه باج خواهي بوده است و هر كسي بنا به تكاليف سياسي و ملي خود راي دهد. سوال بعدي در مورد عدم معرفي وزير علوم و تحقيقات بود.
عارف، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس است و به همين دليل مي‌تواند مرجع خوبي براي اين سوال باشد. نظر عارف اين بودكه طبيعتا بهتر بود در ابتداي سال تحصيلي با حضور وزير كارها آغاز شود كه به هر دليل اين اتفاق نيفتاد، اما انتظارمان اين است كه هر چه سريع‌تر و پس از اتمام تعطيلات مجلس اين موضوع به نتيجه برسد و وزير علوم معرفي شود.
فراكسيون اميد در تمامي صحنه‌ها حضوري تاثيرگذار داشته است
موضوع بعدي انتقادات نسبت به عملكرد فراكسيون اميد و برنامه‌هاي اين فراكسيون در سال دوم فعاليتش بود. دو روز قبل انتخابات هيات رييسه فراكسيون اميد براي دومين سال برگزار شد و عارف بدون رقيب و با اجماع اعضا باز هم رييس فراكسيون ماند. او از فراكسيون تحت مديريتش راضي است و انتقادات را هم طبيعي مي‌داند.
براي همين گفت: وقتي كه فعاليت كنيد، طبيعتا انتقاداتي نيز مطرح مي‌شود و اگر قرار باشد انتقادي نكنند شايد بهتر آن است كه كاري انجام نگيرد. فراكسيون حقيقتا در تمامي صحنه‌ها حضوري تاثيرگذار داشته و واقعيت اين است كه با وجود همه مباحثي كه مطرح مي‌شود فراكسيون اميد انسجام بسيار خوبي دارد. اما نكته جالب پيامي بود كه او در پاسخ به برخي از انتقادات اعضاي فراكسيون اميد صادر كرد.
وقتي كه مي‌خواست درباره برنامه‌هاي فراكسيون اميد در سال دوم سخن بگويد، گفت: اعضاي فراكسيون در رايي كه روز گذشته دادند اين مساله را نشان دادند كه مسير فراكسيون مسيري درست بوده و طبيعي است كه براي بهبود اين وضع جلساتي داشته و در ادامه نيز خواهيم داشت.
عليرضا رحيمي از اعضاي فراكسيون اميد كه بعد از انتخابات دو روز قبل به عضويت هيات رييسه فراكسيون درآمده است در اظهارنظرهايي انتقادي پيش‌بيني كرده بود «حداقل نيمي از چهره‌هاي هيات رييسه فعلي تغيير يابد و با اين تغيير، نيمي ديگر هم پيام لازم را براي تغيير در روش‌ها دريافت خواهند كرد.» حالا عارف به او و منتقدين ديگر مي‌گويد كه تركيب هيات رييسه نشان مي‌دهد مسير فراكسيون اميد مسير درستي بوده است.
مهم‌ترين پروژه‌هاي فراكسيون اميد معيشتي و اقتصادي است
او در كنار اينها گفت: سال دوم را سال برنامه‌محوري در فراكسيون قرار داديم و بنا داريم آنچه در زمان انتخابات ميثاق‌مان با مردم قرار گرفت را با برنامه پيگيري كنيم و اهداف فراكسيون را در چارچوب برنامه ششم توسعه و اهداف دولت تنظيم كنيم و با پيگيري تعدادي پروژه جدي كار را پيش ببريم. البته مهم‌ترين پروژه‌ها در مسائل معيشتي و اقتصادي خواهد بود.
سوال بعدي از عارف درباره «ژن خوب» بود. ژن خوب را قبلا پسر عارف در گفت‌وگويي ويديويي بيان كرده بود و بعد از آن هم عارف زياد درباره آن مورد سوال قرار گرفت. حميدرضا عارف در مصاحبه با برنامه اينترنتي «خيلي محرمانه» كه در اسفند ۹۵ ضبط شد و ۲۹ تير امسال روي سايت آپارات قرار گرفت، گفته بود: «آن كسي كه توانايي دارد به جايي رسيده، حتما استعدادهايي داشته است.
در اين استعداد، بحث ژن و وراثتي وجود دارد؛ پدر و مادرم هر دو جزو شاگرد ‌اول‌هاي كنكور ايران بودند و...» و علاوه بر اينها او درباره موضوعاتي همچون «آقازادگي»، ژن‌خوب، و... سخن گفته بود. حالا پدرش به خاطر اين سخنان مورد سوال قرار گرفت و اينطور واكنش نشان داد: نظر خاصي در اين رابطه ندارم و فكر مي‌كنم افاضاتي كه در اين روزها در فضاي مجازي صورت گرفت، كفايت مي‌كند.
خبرنگار باز هم از او پرسيد آيا توصيه‌اي به فرزندش نداشته است كه عارف گفت: همان توصيه‌اي كه به تمام جوانان دارم به فرزند خود نيز مي‌گويم. عارف دوست نداشت در اين باره حرف بزند.
براي همين گفت به اندازه كافي در اين رابطه بحث شده، اما ترجيح داد ادامه سخنانش در حمايت از فرزندش باشد: ‌يك مصاحبه‌اي انجام دادند و از آن به اندازه كافي در فضاي بداخلاقي كه وجود دارد، سوءاستفاده شده است. ايشان به هر حال همواره شاگرد ممتاز بودند و شاگرد اول كلاس بوده و در هر مسابقه‌اي كه از زمان دبستان تاكنون شركت كرده، اول شده است و در مصاحبه نيز گفته اين مساله را از پدر و مادرم به ارث برده‌ام كه آنها نيز در تمامي مقاطع شاگرد اول بوده‌اند حال اينكه درست گفته يا غلط مساله‌اي است كه مطرح شده.
آخرين بحث هم مربوط به تلاش تعدادي از نمايندگان براي ايجاد محدوديت در كار خبرنگاران و عكاسان پارلماني بود. عارف گفت: توصيه ما اين است كه اين روند اصلاح شود چرا كه اگر در خانه مردم براي خبرنگاران محدوديت قايل شويم، طبيعتا در ديگر بخش‌ها نمي‌توان انتظار داشت كه آنها حضوري جدي داشته باشند. اميدوارم هيات رييسه هر چه سريع‌تر اين مشكل را هموار كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ژن خوب چی داری

    • بدون نام

      بخاطر ژن خوب شماس.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج