۵۹۱۶۷۹
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

طبق شرع و قانون، هیچ کس بالاتر از مردم نیست

روز گذشته سیزدهمین جشنواره شهید رجایی برگزار شد و رئیس جمهور در این مراسم به بیان موضوعات مهمی پرداخت. حجت الاسلام حسن روحانی با تاکید بر اینکه انحصار بزرگ‌ترین بلا برای هر بخش است، گفت: ما باید انحصار را بشکنیم، خدمات را تا جایی که می‌توانیم رقابتی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم، چرا که مردم بهتر کار را انجام می‌دهند.

روزنامه آرمان: روز گذشته سیزدهمین جشنواره شهید رجایی برگزار شد و رئیس جمهور در این مراسم به بیان موضوعات مهمی پرداخت. حجت الاسلام حسن روحانی با تاکید بر اینکه انحصار بزرگ‌ترین بلا برای هر بخش است، گفت: ما باید انحصار را بشکنیم، خدمات را تا جایی که می‌توانیم رقابتی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم، چرا که مردم بهتر کار را انجام می‌دهند.
روحانی تصریح کرد: سیستم اداری و دولتی ما کهنه‌ شده و بخش خصوصی بهتر می‌تواند کار کند. در یک سیستم اداری کهنه و فرسوده حتی با یک مدیر قوی کار پیش نمی‌رود. ما باید برنامه‌ریزی کنیم که هم سیستم اداری متحول شود و هم مدیران و کارمندان بهتری در سراسر کشور به کار بگیریم.

شایسته‌سالاری در مدیریت

رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در مدیریت کشور باید جوانان، بانوان، اقوام و مذاهب مختلف حضور داشته باشند، بیان کرد: نمی‌شود بگوییم مدیران ارشد کشور اهل یک مذهب هستند پس بقیه چه کنند؟ مگر اینها ملت ایران نیستند؟ پس از آنها مالیات نگیرید و به‌سربازی نفرستید و وظیفه‌ای برعهده‌شان نگذارید.
اگر تکلیفشان مثل بقیه است حقوقشان هم باید مثل بقیه باشد. وی افزود: بگذارید همه کار کنند و اساس شایسته‌سالاری باشد. آیا در حکومت امیرالمومنین و پیامبر این‌گونه رفتار می‌شد؟ چطور موقع انتخابات همه را پای صندوق دعوت می‌کنید؟ اگر بناست آنها انتخاب نکنند چرا در انتخابات به آنها می‌گویید تشریف بیاورید؟
اگر ما وحدت، انسجام و یکپارچگی می‌خواهیم، باید مبنای ما در مدیریت شایسته‌سالاری باشد نه وابستگی به این جناح و آن جناح. روحانی در ادامه یادآور شد: گروهی که حاکم می‌شوند برای کل ملت ایران هستند. اگر قرار است یک جناح حاکم باشد و آن یکی به مرخصی برود، بهتر است به آنها حقوق بدهیم.
چرخش ما در مدیریت بسیار کند است. من برای دولت دوازدهم که می‌خواستم وزیر انتخاب کنم با خیلی‌ها مشورت کردم. هر چه لیست پیش من می‌آمد سنین بالا بود. سن‌های بالای ۶۰ سال و حتی سن ۵۰ خیلی کم پیدا می‌شد. باید پرسید چرا؟ چرا گردش نخبگان ما در جایی متوقف شده است؟
رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: من خواهش کردم و به تمام وزرا دستور دادم که هر کدام در این دوره دو جوان که در پرانتز نوشتم بین ۳۰ تا ۴۵ سال در سمت‌های بالا استفاده کنند تا به سمت معاون وزیر برسند که یکی از وزرا گفت پس ما باید خداحافظی کنیم. به هر حال یک روزی باید خداحافظی کنیم و جوان‌ها بیایند، پس چرا به جوان‌ها تجربه و آموزش ندهیم. اینها نشاط، شور و سلامتی بیشتری دارند.
وی با اشاره به اینکه باید از خانم‌ها در سمت‌های بالا استفاده کرد، گفت: خانم‌ها از نظر قدرت مدیریت، دانش، فهم و تدبیر بسیار بالا هستند. چون خانم‌ها را در مدیریت بالا نیاوردیم الان مشکل داریم. خانم‌ها توانمند هستند. بگذارید تجربه لازم را به دست بیاورند. اینکه به حضور جوان‌ها، خانم‌ها، اقوام و مذاهب مختلف اصرار می‌کنم در سطح کل دولت و در بخش‌های مختلف کشور است.

چیدمان درست

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از چهره‌های ممتاز این نظام بودند، خاطرنشان کرد: اخلاق، رفتار و فداکاری آنها به مناسبت‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب در مجلس اول و در سمت‌های اجرایی‌ای که داشتند همیشه وجود داشت. اینجا باید یادی کنیم از مرحوم آیت‌ا... هاشمی که من هر خاطره‌ای از ذهن می‌گذارنم در جلسات مهم، اصلی و تصمیمات اساسی کشور ایشان هم حضور داشتند و در کنار بزرگان، شهدا و مقام معظم رهبری و همه آنها که پیرو راه و خط امام راحل بزرگوار بوده‌اند، حاضر بودند.
وی به ذکر خاطره‌ای از شهید رجایی پرداخت و خاطرنشان کرد: یک شب به همراه مقام معظم رهبری و آقایان هاشمی و بهشتی جلسه‌ای خدمت شهید رجایی داشتیم. آقای رجایی پشت میز در حال انجام کارهای فوری بود تا بعد از آن کنار ما بیاید و روی زمین بنشیند. اما همین‌طور که پشت‌میز داشت می‌نوشت خوابش برد که آقای بهشتی گفت چیزی نگویید و بگذارید اینجا کمی استراحت کند، چراکه ۴۸ ساعت است نخوابیده و استراحت نکرده است.
این یک حرکت ارزشمند است و به ما نشان می‌دهد ما نباید شب و روز و ساعت بشناسیم. وی با اشاره به اینکه ما برای ساعت اداری موظف حقوق می‌گیریم، تصریح کرد: اگر یک ثانیه هم کمتر کار کنیم حتما در پیشگاه خدا مسئول هستیم و روز قیامت باید پاسخ بدهیم. آن هم نه به رئیس‌جمهور و وزیر بلکه به بچه‌یتیم‌ها و فقرای کشور، چراکه همه ما از بیت‌المال پول می‌گیریم.
وی با بیان اینکه صاحب کشور ملت بزرگ ایران هستند، گفت: این ملت است که ما را با رای مستقیم و غیرمستقیم خود در سمت‌های مختلف می‌گمارد. رهبری، رئیس‌جمهور، نمایندگان، خبرگان، شوراها و غیرمستقیم وزرا تماما با رای مردم انتخاب می‌شوند. مشروعیت قانونی و ادعا می‌کنیم که حتی مشروعیت شرعی از طریق آرای مردم است. وی اضافه کرد: ما باید درست چیدمان انجام دهیم.
مردم نباید پشت میز این آقا و آن آقا بهشان توهین شود یا تحقیر شوند. اگر یک ثانیه وقت مردم به خاطر سیستم غلط ما تلف شود همه ما در پیشگاه خدا مسئولیم. از طرفی ما باید بدانیم کارمندان ما چه می‌کنند و این نیروی عظیم چطور خدمت‌رسانی می‌کند. رئیس دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه باید سیستم را درست کنیم، تصریح کرد: اگر دولت الکترونیک در کشور سامان پیدا نکند و شفافیت نباشد مشکل خواهیم داشت.
حقوق‌های غیرمتعارف به دلیل عدم شفافیت به وجود آمد. همه چیز از جمله حقوق‌ها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها باید در پیشگاه مردم باشد. ما نباید امضای طلایی داشته باشیم و مردم نباید معطل بمانند. رئیس‌جمهور اضافه کرد: این حقوق شهروندی را که روی آن خیلی زحمت کشیده شد و اعلام و ابلاغ شد دستگاه‌های اجرایی و سیستم اداری باید به خوبی اجرا کنند. من آن را برای تبلیغات ننوشته‌ام.
وا... با... حقوق شهروندی را برای انتخابات ننوشته‌ام، بلکه برای اینکه مردم احساس امنیت و آرامش کنند، به مردم احترام گذاشته شود و قانون اساسی رعایت شود، نوشتم.

کشتارها و خشونت‌های منطقه

رئیس جمهور دیروز در جلسه هیات دولت هم گفت: باید دست به دست دهیم و جلوی کشتارها و خشونت‌ها را در منطقه بگیریم و منطقه را آرام کنیم. ایران به عنوان کشور بزرگ، بسیار قدرتمند است، اما همان قدر به خاطر تمدن بزرگ این ملت، ملت صبوری نیز می‌باشد. ما خیلی اهرم‌ها داریم و می‌توانیم استفاده کنیم، هیچ‌وقت از این اهرم‌ها در این 40 سال علیه هیچ کس و همسایه‌ای استفاده نکرده‌ایم و همیشه در حد دفاع از خود از آنها اهرم‌ها استفاده کرده‌ایم.
روحانی افزود: امیدواریم از این روزها و اعیاد، رهبران کشورهای اسلامی درس لازم را بیاموزند و در منطقه به‌زودی شاهد آرامش و ثبات در همه کشورها باشیم و خونریزی‌ها متوقف شود و منطقه ما سرزمین رشد و برادری و فرهنگ بزرگ رحمت اسلامی باشد. وی در بخش دیگری به عید قربان اشاره کرد و با بیان اینکه عید قربان می‌آموزد که سنگ اندازی به شیطان باید جاودانه بماند، گفت: یک نمونه بالاتری از فداکاری هم داریم که مربوط به همین ایام است که به مناسبت عید سعید قربان و ایثار و فداکاری ابراهیم خلیل است، قرآن از او به عنوان بلای مبین یاد می‌کند.
همه در زندگی آزمایش می‌شوند و در پیشگاه خداوند امتحان پس می‌دهند و اجر خداوند هم براساس همین آزمایش‌هاست. کوره آزمایش است که خلوصی را به خوبی نشان می‌دهد. روحانی با بیان اینکه نمونه اسماعیل را امروز در چهره شهید حججی می‌بینیم، گفت: شما به چهره مقتدرانه شهید حججی عزیزی که او را یک آدم ستمگر و جلاد به قربانگاه می‌برد، نگاه کنید، همه نگاهش آرامش است.
آن نگاه قدرتمندانه شهید حججی برای افتخار کشور ما کافی است و نشان می‌دهد مردم و جوانان ایران اسلامی تا چه حد در راه اهداف بلندشان، آماده ایثارند. این یادگار ابراهیم خلیل است که نمونه اعظم آن در کربلا انجام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب رءیس جمهور چرا میان حرف وعملتون فرسنگهافاصله هست؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج