adexo3
۵۹۳۱۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عسگرپور: قطعا قربانی خواهیم داد اگر ...

محمد مهدی عسگرپور تاکید کرد که مجمع عمومی خانه سینما را طبق وعده‌ی از پیش اعلام شده در ۶ مرداد ماه با حضور اصناف مختلف سینمایی و با دعوت از هنرمندان سینما و خبرنگاران برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمد مهدی عسگرپور تاکید کرد که مجمع عمومی خانه سینما را طبق وعده‌ی از پیش اعلام شده در ۶ مرداد ماه با حضور اصناف مختلف سینمایی و با دعوت از هنرمندان سینما و خبرنگاران برگزار خواهند کرد.

مدیرعامل خانه سینما در پی برگزاری مجمع عمومی جامعه اصناف سینمای ایران به نام خانه سینما در تاریخ ۱۹ تیر ماه و بحثی مبنی بر اینکه مکان خانه سینما را قصد دارند در اختیار بگیرند، در پاسخ به این پرسش که آیا این روند قانونی است؟ گفت: این رفتار قانونی نیست. اما چون عملیاتی که الان این دوستان در حال انجام آن هستند،عملیات معقول صنفی نیست و عملیاتی است که قرار بود در عرض دو سال انجام بدهند که بنا به دلایلی نتوانستند و می‌خواهند در عرض یک ماه انجام بدهند پس ممکن است بیایند در خانه سینما را هم بشکنند که قطعا، کار غیرقانونی انجام داده‌اند.

وی در عین حال گفت: البته هر عقل سلیم به کسی یا کسانی که می‌خواهد این کار را انجام بدهد، باید بگوید، ببین چه کار می‌کنی؟ می‌دونی یک ماه بعد قراره چه شکلی بشود؟! اما وقتی موتور ذهنی یک جور دیگه‌ای کار بکند، اصلا بحث‌اش، عقل سلیم نیست، بحث این است که تا یک ماه آینده باید این اتفاق بیفتد و راه دیگری وجود ندارد که ما سنگرها را برویم یک جای دیگه بزنیم و بعدا بیایم درباره‌ی این سنگر صحبت کنیم نه آن سنگری که چند کیلومتر عقب‌تر زدیم بنابراین این می‌شود، یک ماموریت.

عسگرپور اذعان داشت: خود این بچه‌ها به مقدار زیاد می‌دانند که با قاطبه‌ی سینما درگیر می‌شوند، کما اینکه در مقاطع قبلی هم این اتفاق افتاده است. ولی چه چیزی باعث می‌شود برایشان اهمیت نداشته باشد؟! مثل کسی که چیزی برای از دست دادن ندارد،مثل کسی که فکر می‌کند بعدا با یک شاخه گل می‌تواند مشکل را حل بکند، این می‌شود پدیده‌ی بعدی ما که باید بررسی دقیقی شود.

او در بخش دیگری از این گفت‌گو خطاب به افرادی که مجمع عمومی ۱۹ تیر ماه را برگزار کردند، گفت: تا لحظه آخر از همه‌ی آقایان و تعدادی خانم‌های که در آنجا هستند،درخواستم این است که عاقلانه‌تر فکر بکنند و ماجراجویی‌های آخر را حساب‌شده‌تر پیش ببرند چون بطور قطع و یقین با قاطبه سینما درگیر خواهند شد.

مدیرعامل خانه سینما تصریح کرد: اگر بخواهند اینگونه پیش بروند، ما بطور قطع و یقین یک جریان قضائی را پی می‌گیریم چون پرس‌وجوهایش را کردیم اگر بخواهند مکانی به نام خانه سینما را تصرف بکنند، ما مسیر کیفری را پیش می‌گیریم که این مسیر دیگر حقوقی نیست.

عسگرپور یادآور شد: این دوستان با پشتیبانی کسانی همچون مشاور حقوقی سازمان سینمایی جلو می‌روند که قطعا این پشتیبانی‌ را در ماههای آینده نمی‌بینند چون ماموریت آنها در آنجا تمام شده و ممکن است به جای دیگری برای کار دیگری منتقل شوند و در نهایت ما می‌مانیم و آنها.

او همچنین ادامه داد: کاری که مدیر سینمایی در دو سال می‌خواست انجام بدهد و نتوانست انجام بدهد اینقدر این دوستان فکر نکنند که می‌توانند در یک ماه انجام بدهند.

مدیرعامل خانه سینما سخنانش را با این پرسش ادامه داد که «نمی‌دانم این آقایان چرا اینقدر شهوت گرفتن خانه‌ی سینما را دارند؟» و ادامه داد: بارها درباره‌ی خانه‌های دیگر همچون «کارآفرین» و خانه اصناف صحبت کردند، چرا همان مسیر را نمی‌روند؟ اینها که رابطه‌شان با ارشاد خوب است و می‌توانند ساختمان هم بگیرند. نمی‌دانم این اصرار به چه دلیل که برای بعضی‌ها این نماد (خانه سینما) حیثیتی شده و می‌خواهند این کار را با آن بکنند، این رفتاری است که باید در موردش مطالعه بشود و اگر بخواهند آقایان اینگونه پیش بروند، قطعا قربانی خواهیم داد.

عسگرپور درباره‌ی اینکه مجمع عمومی‌شان را طبق فراخوان برگزار خواهند کرد، اعلام کرد که ما مجمع عمومی ۶ مرداد ماه‌ را پیگیری می‌کنیم.

او با اشاره به مناظره‌ی اخیر حقوقی در برنامه‌ی «هفت» تصریح کرد: مناظره‌ی اخیر دو وکیل حقوقی را با هم می‌دیدم و برام جالب بود که مشاور حقوق ارشاد نمی‌دانست بر روی کدام پایه باید بایستد، آیا خانه‌ی سینمای جدید دارد تاسیس می‌شود یا خانه سینمای قبلی است که داره مستقر می‌شود؟ اگر خانه جدید است پس چرا با جرات نمی‌گویند، خانه سینما جدید داره تاسیس می‌شود و اگر یاد دارند بروند و تاسیس کنند.

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: هرکدام از اینها اساسنامه‌ی خودش را برای برگزاری مجمع می‌خواهند اما این چیزی که آقای وکیل ارشاد می‌گوید که با یک پنجم هم می‌توانند برگزار کنند،این بحث تاسیس است و اسمش خانه سینما نیست چون خانه سینما قبلا تاسیس شده است. اگر می‌خواهند بگویند خانه سینما جدید است که باید بگویند براساس کدام اساسنامه‌ مجمع‌شان را تشکیل دادند به هرحال نمی‌توانند براساس اساسنامه‌ای که می‌خواهند تصویب بکنند ، براساس همان خانه سینما تشکیل بدهند. این روند بحث‌های حقوقی است که به نظرم دیگر خیلی روند خنده‌داری را بوجود آورده است.

عسگرپور در پایان سخنانش به ایسنا گفت: ما با توجه به اینکه برای ۶ مرداد ماه فراخوان دادیم و براساس تفاهمی که با آقای احمدی‌نژاد برای برگزاری مجمع عمومی داشتیم بر این مدار پیش می‌رویم. البته برای برگزاری مجمع عمومی مثل این آقایان برخورد نمی‌کنیم، حتما بخش اعظمی از اصناف خواهند آمد و از بزرگان سینما و خبرنگاران هم دعوت می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج