۵۹۳۱۹۵
۱۲ نظر
۵۰۳۲
۱۲ نظر
۵۰۳۲
پ

حذف واژه طلاق از استعلام

برخی دختران در زمان عقد دچار مسائلی می‌شوند که آنها را مجبور به طلاق می‌کند. طلاق در جامعه ما یک مساله قبیح است و به ویژه زنان مطلقه دچار مشکلات بسیاری می‌شوند.

زهرا ساعی در روزنامه آرمان نوشت: برخی دختران در زمان عقد دچار مسائلی می‌شوند که آنها را مجبور به طلاق می‌کند. طلاق در جامعه ما یک مساله قبیح است و به ویژه زنان مطلقه دچار مشکلات بسیاری می‌شوند.
این موضوع بر ازدواج بعدی زنان نیز تاثیر می‌گذارد و شاید بهانه‌ای می‌شود که آنها نتوانند ازدواج موفقی داشته باشند. بر این اساس بلامانع است که آن دسته از دختران که در دوران عقد خود طلاق می‌گیرند بتوانند واژه طلاق را از شناسنامه خود پاک کرده و با این کار شانس بیشتری برای انتخاب فرد مورد نظر خود در ازدواج بعدی داشته و فرد مناسبت‌تری را انتخاب ‌کنند.
در این صورت دختران جوان نگاه منفی جامعه، نسبت به یک زن‌‌مطلقه را روی خود احساس نمی‌کنند. اما بحث دیگری که درباره حذف طلاق از شناسنامه مطرح شده، حذف واژه طلاق از شناسنامه و امکان استعلام‌گیری در این مورد است. به عقیده من استعلام‌گیری درباره این موضوع وجهه خوبی ندارد و اگر بتوان واژه طلاق را بدون هیچ‌گونه استعلامی از شناسنامه حذف کرد بسیار بهتر است.

لزوم نگاه متفاوت به دختران طلاق‌گرفته

ضروری است موضوع طلاق را برای دخترانی که دوران محرمیت آنها بسیار کوتاه بوده و در دوران عقد از همسران خود جدا می‌شوند متفاوت با زنانی بدانیم که پس از مدت زمان طولانی اقدام به طلاق می‌کنند. امروزه با توجه به افزایش آمار طلاق مولفه‌های بسیار زیادی را می‌توان عامل طلاق نامید.
مواردی مانند اعتیاد مرد، عدم تفاهم اخلاقی، مشکلات مردان و... در نهایت شروع زندگی مشترک را با بن‌بست مواجه کرده و زندگی آغاز‌نشده را پایان می‌دهد. بنابراین حذف طلاق از شناسنامه این دختران بسیار مفید است و باید سابقه این ازدواج ناموفق از شناسنامه آنها برداشته شود. زنان نسبت به مردان به میزان بیشتری تحت تاثیر تبعات منفی طلاق قرار می‌گیرند و نگاه به خانم مطلقه نسبت به خانم مجرد بسیار متفاوت است.
پسران و خانواده‌های آنان در هنگام ازدواج ترجیح می‌دهند آنها با خانمی ازدواج کنند که تا به حال ازدواج نکرده است. این واقعیت اجحاف در حق دختران مطلقه است زیرا بسیاری از طلاق‌ها پس از مدت زمانی کوتاه پس از ازدواج اتفاق می‌افتند. ثبت طلاق در شناسنامه این دختر بار منفی روانی را با توجه به فرهنگ رایج جامعه برای آنها به همراه دارد.
این موضوع تاثیر بسیار بزرگی بر انتخاب‌های آنها می‌گذارد و افراد داوطلب برای ازدواج با آنها را کم می‌کند، در صورتی که شاید خانم شرایط بسیار خوب و ایده‌آلی نیز برای ازدواج داشته باشد. در نهایت طلاق به عنوان عاملی مخرب بر زندگی و روند ازدواج مجدد او در آینده تاثیرگذار است. این دختران باید بتوانند به صورت عادی به زندگی خود ادامه داده و انتخاب‌های دیگری برای ازدواج داشته باشند.

نباید طلاق را برای همه خانم‌ها حذف کرد!

باید میان طلاق‌هایی که پس از مدت کوتاهی ازدواج رخ می‌دهند و ازدواج‌های طولانی زنان تفاوت قائل شد. اگر زنان پس از مدت طولانی ازدواج و حتی زندگی زناشویی طلاق بگیرند و سپس بتوانند طلاق را از شناسنامه خود نیز حذف کنند، در این صورت میزان اعتماد عمومی در جامعه کاهش پیدا کرده و بنیان خانواده نیز متزلزل می‌شود.
همچنین نوعی بدبینی بین جامعه آقایان و خانواده‌هایی که مشتاق ازدواج پسران خود هستند نیز ایجاد می‌شود و آنها را در انتخاب همسر برای فرزندانشان دچار دودلی و سردرگمی می‌کند. آنها همواره دچار این شک هستند که آیا دختر موردنظرشان یک بار ازدواج و مبادرت به حذف نام طلاق از شناسنامه خود کرده است یا خیر.
بنابراین حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان همراه با دختران مطلقه تبعات منفی بسیاری دارد و حتی ممکن است میزان طلاق را در جامعه بیشتر کند. در صورتی که زن بداند می‌تواند طلاق را از شناسنامه خود حذف کند، راحت‌تر تن به طلاق می‌دهد.
زنان در حال حاضر به میزان زیادی از قضاوت یا صحبت دیگران درباره خودشان پس از طلاق واهمه دارند و به دلیل این ترس خود را ملزم به کنار آمدن با بسیاری از مسائل در زندگی زناشویی کرده و صبر و مدارای بیشتری را پیشه می‌کنند. اکنون زنان اگر بدانند و احساس کنند همچنان می‌توان زندگی زناشویی را تحمل کرد کمتر به طلاق روی می‌ٱورند.
در واقع میزان زیادی از کم رغبتی آنان نسبت به طلاق ناشی از نگاه‌ها و قضاوت‌های افراد در جامعه است. اما در صورتی که بتوان واژه طلاق را از شناسنامه پاک کرد قطعا زنان زیادی با توجه به مشکلات زندگی زناشویی با خود می‌اندیشند که با حذف واژه طلاق از شناسنامه، آنها از نگاه‌های منفی دیگران نیز در امان می‌مانند بنابراین به طلاق رو می‌آورند.
از سوی دیگر زنان اگر بدانند هیچ‌فردی از موضوع طلاق آنها آگاه نمی‌شود شاید در ازدواج بعدی این موضوع را از همسر و خانواده خود پنهان کنند. این طرز تفکر، صداقت را در جامعه دچار مشکل کرده و همچنین بدبینی را در میان جامعه مردان نسبت به زنان ایجاد می‌کند.
مردان ایرانی به موضوع ازدواج قبلی زنان خود بسیار حساسند و در صورتی که زنان بتوانند واژه طلاق را از شناسنامه خود حذف کنند مردان ممکن است بر اثر استعلام متوجه دروغ همسران خود شده و بسیاری از ازدواج‌ها به این دلیل به هم بخورد. در صورتی که اگر مرد از ابتدا با این حقیقت رو به رو می‌شد احتمال داشت با آن کنار بیاید اما مواجهه با یک دروغ در آغاز زندگی‌مشترک او را از ازدواج منصرف می‌کند.
با توجه به مباحث مطرح شده در نهایت می‌توان گفت باید میان زنان و دختران طلاق‌گرفته تفاوت قائل شد و در صورت تصویب و اجرای قانون حذف طلاق از شناسنامه، این قانون تنها باید شامل دختران طلاق گرفته شود.

ضرورت تغییر نگرش به زنان‌ مطلقه

در صورتی که زنان بتوانند واژه طلاق را از شناسنامه خود خارج کنند به نوعی سبب ترویج دروغ و پنهانکاری در جامعه می‌شود. آنچه واضح است این است که زنان‌مطلقه در نهایت باید تبعات تصمیم خود مبنی بر متارکه را بپذیرند.
درست است که گاهی مسائلی زن را ناچار به طلاق از همسر خود می‌کند که در دست او نیست و قدرتی برای کنترل و پیشگیری از آنها ندارد، اما در نهایت او یک زن‌مطلقه است و یک ازدواج ناموفق داشته است.
تغییر در فرهنگ و نگرش جامعه به این موضوع نیز بسیار مهم است. نگاه جامعه به زنان‌مطلقه باید تغییر کند و نباید تنها به دلیل یک بار جدایی به‌گونه‌ای تلقی شود که دیگر نمی‌توان با این خانم یک زندگی موفق را تشکیل داد، در صورتی که شاید زن‌مطلقه تنها با همسر اول خود به تفاهم نرسیده و در صورت ازدواج مجدد بتواند یک زندگی بهتر را در کنار همسر جدیدش تجربه کند.
نیازمند فرهنگسازی در این زمینه هستیم و نباید صورت مساله را به‌طورکلی پاک ‌کنیم. نگاه به مقوله طلاق نیاز به تغییر دارد و دید منفی به زنان‌مطلقه باید تغییر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست بردارید از این حقه بازیها، زندگی مشترک را از ابتدا با نیرنگ آغاز نکنید، یه کم فکر کنید.

    • بدون نام

      این موضوع تازگی نداره که! دختری که عقد میکنه بعد در حالت دوشیزگی طلاق میگیره واژه طلاق از شناسنامه حذف میشه.

    • بدون نام

      لازمه بدونيد در صورت ترميم متخصص زنان هم نامه دوشيزگي ميده ،محض اطلاع آقايون چون شغلمه و اصرار بر نامه برا دوشيزگي كار الكي هست كاش جاط اين كارا فرهنگ راستگويي رو انجام بديم بعد اگه حتي دوشيزه باشه و استعلام طلاق ندن و آقا بفهمه فكر ميكنيد زندگيشون دوام داره يا دوباره با بچه طلاق

    • امیر

      سلام اگر دختر مهریه خود را بگیرد بهتر است که واژه طاق در شناسنامه باشد ولی اگر عقد کرد و مهریه را حلال کرد واژه طلاق برداشته شود .چه در غیر این صورت دکانی میشود برای دختران وخانوادهای سود جو.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفت کاملا درسته ، الان گرفتن مهریه واسه بعضیا کاسبی‌شده

      • تینا

        چه پررو
        هر وقت حق چند هزار همسری شما مردا برداشته شد
        مهریه برداشته میشه

    • بدون نام

      چرا نباید برای همه خانمها حذف بشه خیلی ازخانمها درخانواده ی سنتی به اجبار ادزواج میکنند وبدون تحقیق بعد از مدتی ازهم جدامیشن به هردلیل وقتی ازهم جدا میشن لزومی ندا نامی طرف توشناسنامه ش باشه که باعث آزارروحیش بشه فرق نمیکنه چه زن وچه مرد آنها اززندگی هم بیرون رفتن خیلی از خانمها یا آقایان چنان از زندگی زده میشن که تمام عمرشون مجرد می مونن وازدواج نمی کنند ولی فتوکپی شناسنامه دراداره جات وجاهای دیگر باعث قضاوت نادرست درباره اون آقا واون خانم میشه کسی که جنسش خراب باشه باهزارحیله ونیرنگ شناس نامشو عوص می کنه وکسی هم که صادق وروراست باشه همون اول حقیقت رومیگه پس تبعضی نباید باشه بین خانم وآقا

    • بدون نام

      باید فکراساسی بشه باید فرهنگ کی مهریه داده کی گرفته برداشته شه مهریه با مقد ار معلوم نه چشم هم چشمی یا قانونی تصویب بشه اگه مرد سلامت عقل واهل خانه وخانوده بود منظورم خانواده اهل زندگی وزن خواست طلاق بگیره بدون حق مهریه حکم طلاق دردادگاه اجراشه واگه مرد خواست طلاق بده مهریه روبپردازه نمیگم همه ی خانمها ولی خیلی از خانم ها که ازدواج سنتی دارن دچاراجحاف میشن چون تمام حق وحقوق برای مرده حتطا بعضی هاشون راحت صاحب دوهمسر هستن درفامیل ما کم نیستن چون دختر پدرومادر پسر انتخاب کرده وزن دلخواه پسر نیست بعد که آقا توانایی مالی پیدا کرد ه فیلش یا هندوستان میکنه وبعد زن اول هم طلاق نمیده وبا تبعض زیاد به زندگی ادامه می ده زن اول هم باید بسوزد وبسازد کاش همه ازداواجها باصداقت وبا شناخت کامل انجام میشد

    • میلاد

      دیگه چی؟ پس فردا ترمیمم رایگان میکنن که بهتر سر ما شیره بمالن .دختری که عقد کرده و بعد به خواستگارش نگه به نظرم ....

    • تینا

      کلا این مردها هستن که زندگی زنها رو جهنم کردن
      با نگاه وسیله ای به زن مطلقه
      اون دسته از خانمهارو دچار افسردگی میکنن
      به نظرم باید مردارو تربیت کرد

    • هادی

      خوبه دیگه، دکون درست کنید واسه دخترا، مهریه رو بگیرن و اسمم ک از شناسنامه پاک میشه و همه چی اوکیه، اسم از شناسنامه اون دسته از دخترا ک مهریشون ی سکه هستش باید پاک بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام بنظرمن اینکه کلمه طلاق در شناسنامه هست نشان ارتجالی گذشتگان میدهد هروقت تجربه های قبلی را فراموش کردیم چوبش راهم خوردیم به نظر من این تغییر درراستای ۲۰۳۰ میباشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج