۵۹۳۳۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تاسیس بزرگترین موزه علوم کشور در مشهد

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق گفت: نخستین پارک موزه علوم زمین مشهد به عنوان بزرگترین موزه علوم کشور در حال تاسیس است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق گفت: نخستین پارک موزه علوم زمین مشهد به عنوان بزرگترین موزه علوم کشور در حال تاسیس است.

جعفر طاهری در مراسم اولین سالگرد "مشهد، شهر جهانی گوهرسنگ‌ها" که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه زمین‌شناسی مهم‌ترین اتفاقی که بعد از چند سال افتاده، این است که با وجود کمبود اعتبارات در چند سال گذشته، امسال توانستیم مشکل اعتبارات پروژه را تا حدودی رفع کنیم و با توجه به این اعتبار خوشبختانه نخستین پارک موزه علوم زمین مشهد و بزرگترین موزه علوم کشور در حال تاسیس است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و پیگیری این پروژه را به نتیجه برسانیم؛ چرا که این موزه در شرایط فعلی بزرگترین خزانه نمونه‌ها و گوهرسنگ‌های کشور است، این در حالی است که ما باید چیزی حدود ۲۵ میلیون نمونه در خزانه موزه‌های خود داشته باشیم، اما سهم‌مان ناچیز است.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات منطقه شمال شرق با بیان اینکه ما باید برای جبران این عقب افتادگی تلاش‌های زیادی را انجام دهیم، افزود: علاوه بر خزانه‌های زیرزمینی و مجموع موزه‌هایی که پیش‌بینی کردیم، اطلاعات را در قالب سامانه‌های رایانه‌ای ثبت کرده‌ایم و برای اینکه مستندات علمی کشور در جایی نگهداری شوند، در تمامی مجامع علمی، محققان را مورد تشویق قرار دادیم تا نمونه‌های خود را به این موزه‌ها و خزانه‌ها اهدا کنند.

طاهری با بیان این که در گناباد دو مورد آمیتیس کشف کرده‌ایم که تلاش‌مان بر این است که با منابع داخلی بخشی از اکتشافات را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین بار اکتشافات سیستماتیکی را در محدوده فیروزه نیشابور انجام دادیم و بررسی کردیم که آیا می‌توانیم شواهد و سرنخ‌هایی از کانی‌سازی فیروزه را در نقاط دیگر داشته باشیم یا خیر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج