جاباما
۵۹۳۸۵۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

درمان سرطان با اتانول ممکن شد

اتانول سلول های سرطانی را از بین می برد اما برخی محدودیت ها از کاربرد وسیع این نوع درمان جلوگیری کرده است. به هرحال گروهی از محققان دانشگاه دوک نوع جدیدی از محلول اتانول ساخته اند که می توان آن را به طور مستقیم به تومورهای سرطانی مختلف تزریق کرد.

خبرگزاری مهر - شیوا سعیدی قوی اندام: محققان ژلی از اتانول ساخته اند که قابلیت از بین بردن تومورهای سرطانی را دارد.
درمان سرطان با اتانول ممکن شد

به نقل از نیواطلس، اتانول سلول های سرطانی را از بین می برد اما برخی محدودیت ها از کاربرد وسیع این نوع درمان جلوگیری کرده است. به هرحال گروهی از محققان دانشگاه دوک نوع جدیدی از محلول اتانول ساخته اند که می توان آن را به طور مستقیم به تومورهای سرطانی مختلف تزریق کرد. این روش درمان نوین علاوه برایمن بودن، ارزان نیز هست.

در روش درمان با این ماده که «تخریب اتانولی» نیز نامیده می شود، اتانول به طور مستقیم به تومور تزریق می شود. در حال حاضر از این روش برای درمان چند نوع سرطان کبد و تیروئید استفاده می شود. البته روش مذکور بسیار محدود است زیرا حجم زیاد اتانول به بافت های اطراف آن صدمه می زند. به عبارت دیگر اتانول فقط برای تومورهایی کارآمد است که دارای کپسولی فیبری هستند.

محققان دانشگاه نوعی محلول ساختند که اتانول را با سلولز تیل ترکیب می کند. این محلول نوین پس از تزریق به تومور، به ژل تبدیل می شود و به همین دلیل در محل تزریق باقی می ماند.

محققان تاثیر درمان اتانولی را در همسترهایی آزمایش کردند که سلول های سرطانی به آنها تزریق شده بود. در موش هایی که با این ژل درمان شدند، نشانه های تومور به طور کامل از بین رفت.

البته این درمان در مراحل اولیه است. اما در صورت کارآمدی می توان از آن برای درمان برخی انواع سرطان سینه تا رحم و پانکراس استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی به حق فاطمه زهرا همه مریضها شفا پیدا کنن الهی امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج