adexo3
۵۹۴۷۸۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار درباره خطر آزمایش‌ اتمی کره شمالی

یک نشریه گزارش داد، کوهی که کره شمالی در زیر آن دست‌کم پنج آزمایش هسته‌ای انجام داده، اگر این روند ادامه یابد ممکن است بخشی از آن از هم بپاشد و تشعشعات شدید هسته‌ای را در سراسر شبه جزیره کره و حتی داخل چین منتشر کند.

خبرگزاری ایسنا: یک نشریه گزارش داد، کوهی که کره شمالی در زیر آن دست‌کم پنج آزمایش هسته‌ای انجام داده، اگر این روند ادامه یابد ممکن است بخشی از آن از هم بپاشد و تشعشعات شدید هسته‌ای را در سراسر شبه جزیره کره و حتی داخل چین منتشر کند.

وانگ نایان، یک پژوهشگر برنامه تسلیحات هسته‌ای چین به روزنامه "ساوث چاینا مورنینگ پست" گفت: اگر این کوه فروپاشیده و منفذی به فضای بیرون در آن به وجود آید اتفاق بسیار بدی رخ خواهد داد.

محققان دانشگاه علوم و تکنولوژی چین در شهر هفی به این روزنامه هنگ کنگی گفتند: با وجود آنکه کوه‌ها معمولا به طور معقول از درون منفجر نمی‌شوند اما یک آزمایش هسته‌ای دیگر در سایت هسته‌ای پونگیه-ری در کره شمالی می‌تواند باعث فرو ریختن این کوه شود.

وانگ اظهار کرد: دولت کره شمالی باید این آزمایش‌ها را متوقف کند چونکه یک تهدید بزرگ نه فقط برای کره شمالی بلکه متوجه دیگر کشورها به ویژه چین است.

روز یکشنبه کره شمالی مدعی شد که یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده که قابل نصب بر روی موشک‌های بالستیک است.

روزنامه مذکور گزارش داد، هشت دقیقه بعد از انفجار هسته‌ای روز یکشنبه، زمین لرزه‌ای رخ داده که نهادهای زلزله شناسی چین آن را ناشی از یک انفجار زیرزمینی دانستند.

هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاع رسانی هسته‌ای در فدراسیون دانشمندان آمریکا نیز روز سه شنبه گفت: آنچه که در این آزمایش از همه مهمتر بود اندازه این انفجار بود.

وی تاکید کرد: برآوردهایی که من شنیده‌ام از ۱۰۰ تا ۲۵۰ کیلوتن قدرت این انفجار را سنجیده‌اند که این یک افزایش قدرت قابل توجه نسبت به انفجارهای ۱۰ - ۲۰ کیلوتنی در آزمایش‌های قبلی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      ایول بزن کره شمالی که پایان بدی به حیات بشریت که خلق وخوی حیوانی دارند!

    • بدون نام

      افرین کیم جون اون رهبری که میخواد پوزه امریکا رو به خاک بماله

    • اریای

      مردم کره دارن از گرسنه نگی میمیرن بعد به خاطره این که رهبر کره بمب اتم دوست داره باید بوجه خرج ازمایش موشمک بشه دو روز گرسنه بمبونه اونوقت میفهمه موشک مهمتر یا اقتصاد کشور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج