۵۹۵۸۱۹
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

کمک ۲.۵ میلیون دلاری ترکیه به مسلمانان میانمار

دولت ترکیه کمک های انساندوستانه به ارزش ۲.۵ میلیون دلار در میان هزاران نفر از مسلمانان میانماری که از ترس حملات و جنایات افراطیان به کشور بنگلادش پناه برده اند، توزیع کرد.

خبرگزاری ایرنا: دولت ترکیه کمک های انساندوستانه به ارزش ۲.۵ میلیون دلار در میان هزاران نفر از مسلمانان میانماری که از ترس حملات و جنایات افراطیان به کشور بنگلادش پناه برده اند، توزیع کرد.
خبرگزاری آناتولی روز جمعه اعلام کرد که ترکیه برای مسلمانان آراکان که از خشونت های افراط گرایان میانماری به مرزها و خاک بنگلادش پناه آورده اند، هم در داخل خاک میانمار و هم برای افرادی که در اردوگاه های بنگلادش مستقر شده اند، مواد غذایی و مایحتاج اولیه ارسال کرده است.

بنا به این گزارش، کمک های دولت ترکیه توسط سازمان هلال احمر، آژانس همکاری و هماهنگی(تیکا) و مرکز مدیریت حوادث اضطراری وابسته به نهاد نخست وزیری ترکیه(آفاد) در حال توزیع است.

ارسال کمک های انساندوستانه ترکیه پس از گفت و گوی تلفنی رجب طیب اردوغان با آنگ سان سوچی رهبر ملی میانمار آغاز شد و وزیر امور خارجه و همسر رئیس جمهوری ترکیه به عنوان نمایندگان این کشور با حضور در اردوگاه آوارگان میانمار در خاک بنگلادش توزیع این کمک ها را آغاز کردند.

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است که این کمک ها ادامه خواهد داشت.

اردوغان اعلام کرده است که بنیاد تیکای ترکیه هزار تن کمک در بین مسلمانان آواره میانماری توزیع کرده و برنامه ای برای 10 هزار تن کمک دیگر نیز تدوین شده و اگر دولت بنگلادش بتواند منطقه ای را برای ترکیه اختصاص دهد، اردوگاه های قابل اسکان در آنجا دایر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که کشور میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.

کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سالجاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در روزهای اخیر، دهها هزار نفر از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیایی و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش 'آنگ سان سوچی' رهبر ملی میانمار است که برخی ها از او به دلیل سکوت در برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بلوچ

      مرحبا،خدا کنه همه کشورای مسلمان پشت هم باشن وپوزه ی کفر تروریسم به خاک مالیده بشه

    • بدون نام

      دمش گرم ترکیه.

    • بهرام

      همه کشورهای مسلمان باید مثل ترکیه به آوارگان مسلمان میانمار کمک کنند.اتحاد کشورهای مسلمان در این مواقع بسیار ضروری است.

    • یا علی حیدر کرار

      موضع ترکیه در قبال مسلمانان میانمار قابل تحسین است ولی کشورهایی مثل عربستان با درآمدهای نجومی نفتی که ادعای مسلمانی دارند چرا کاری انجام نمیدهند؟قطر و امارات و کویت و ...مگر مسلمان نیستند با آن دلارهای نجومی

    • بدون نام

      بازم به ترکیه خدا خیرشون بده

    • بدون نام

      درود بر رجب طیب اردوغان ...

    • علی

      مرحبا به ترکیه که از نفوذ و قدرت خود به نفع مسلمانان میانمار استفاده می کنه...
      کاش کشورهای شیخ نشین مثل عربستان امارات قطر هم به فکر مسلمانان میانمار بودند واقعا این سکوت اونها شرم آور است..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج