اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۶۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش رسمی دولت به آمار اشتغال روحانی

معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر ایجاد سالانه تنها ۱۴ هزار اشتغال در طول فعالیت دولت نهم و دهم از ارائه گزارش کامل اشتغال آفرینی دولت احمدی‌نژاد تا چند روز آینده توسط وزارت کار خبر داد و اعلام کرد: این اظهارنظرهای کارشناسی نشده به‌عنوان سند باقی می‌ماند.

خبرگزاری مهر: معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از اظهارنظر اخیر رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر ایجاد سالانه تنها ۱۴ هزار اشتغال در طول فعالیت دولت نهم و دهم از ارائه گزارش کامل اشتغال آفرینی دولت احمدی‌نژاد تا چند روز آینده توسط وزارت کار خبر داد و اعلام کرد: این اظهارنظرهای کارشناسی نشده به‌عنوان سند باقی می‌ماند.

محمدرضا میرتاج الدینی امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارنظر اخیر رئیس جمهور منتخب مبنی بر میزان اشتغالزایی در دولت نهم و دهم، گفت: صحبت‌هایی درباره میزان اشتغال در دولت‌های نهم و دهم مطرح و آمارهای نادرستی در این باره ارائه شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اعلام اینکه به همین علت در جلسه امروز هیئت دولت هر یک از وزرا اطلاعات صریح و روشنی درباره میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه کاری خود ارائه کردند، اظهار داشت: گزارشی درباره عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف آماده شده است که منتشر می‌شود و به عنوان سند باقی می‌ماند.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه ما باید همواره در کشور و در همه دولتها و مجالس مبنا را بر صحت آمار رسمی بگذاریم، وگرنه با تشکیک در این باره سنگ روی سنگ بنا نمی شود، تصریح کرد: مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش مستندی درباره اشتغالزایی در دوره‌های مختلف در دولتهای نهم و دهم ارائه کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برخی گفته اند در دولت‌های نهم و دهم به طور میانگین ۱۴ هزار شغل ایجاد شده است، تاکید کرد: در حالی که این آمار از اشتغالزایی در استان‌های کوچک ما نیز کمتر است به طوری‌که در برخی استانها سالانه ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شده است، نمی دانم چرا برخی این آمارها را ارائه کرده اند.

در همین حال، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در روزهای اخیر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق محاسبات در ۴ سال آینده رقمی بین ۴ تا ۵ میلیون جوان فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار خواهیم داشت، گفته بود: اگر روند این چنین باشد رقم آنهایی که در طول ۸ سال گذشته مشغول کار شده اند بسیار بسیار اندک است.

روحانی، به آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار اشاره و یادآور شده بود: از سال ۸۵ تا ۹۰ رقم شاغلان سالانه ۱۴ هزار نفر بوده است. این آمار اشتغال سال‌های اخیر کشور ما است. همین ارقام به اختصار کافی است که شرایط کشور ما را نشان دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      حرف حق تلخ است

    • اکسیژن

      اشتغال زایی به این نمیگن که ده نفر بازنشست بشه و ده نفر جاشونو پر کنن اشتغالزایی یعنی سوای از افراد بازنشسته افراد جدید استخدام بشه..یادمون نرفته در یک آمارگیری سراسری کسانی که در طول هفته یه ساعت کار داشتن رو هم جزء آمار شاغلین محسوب می کردین..تا وقتی که من و دوستانی که میشناسم و همه با مدارک لیسانس و فوق لیسانس مشغول به کار نشیم از نظر من درصد بیکاری صد درصده..درضمن این چه طرحی هستش که افرادی که بازنشسته میشن بعد از بازنشستگی دوباره یه جای دیگه مشغول به کار میشن؟؟خب به جای اون آقایی که بعد از بازنشستگی میره سر کار پسر یا دخترشو که مدرک لیسانس و فوق لیسانس دارن و بیکارن رو ببرن سر کار...بد میگم؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا حتما لازم نیست پسر یا دختر خودشو ببرن هر کی حقشه ببرن سرکار...البته تو کشور ما این بی عدالتی وجود داره و فرزندان کارمندا امتیاز دارن برای جایگزین شدن در پست والدین...حای بسی تاسف است و عین بی عدالتی

    • فلاني

      راست ميگن حق با آقاي معاون رئيس جمهور محبوبه. چرا دروغ را وارد ادبيات ... مي كنيد. عمراً 14000 شغل در سال ايجاد شده باشه. نهايتاً 5000 شغل كه اونم 2 تا3 هزارتاش پاركبانيه. آقاي ميرتاج الديني منهم با شما موافقم 14000 شغل دروغه كه سند ميشه و مي ماند.

    • تهران

      بيا هنوز نيومده دعوا راه افتاد!!!

    • محمد

      تا حالا کی دیده که دولتهای نهم و دهم با آمار بازی نکنند و آمار نادرست را به خورد مردم ایران ندهند . در ایران آمار درست را تا حالا نه اعلام کردن و نه اعلام می کنن . فقط این مردم هستن که آمار واقعی را با جان و دل لمس می کنن . ای کاش دولتیها اینقدر بر گفته های خود پا فشاری نمی کردند . آمارهایی که اعلام میکنند مرغ پخته را در دیگ به خنده قاه قاه وا می دارد . ای کاش همان اول که رئیس این دولت خدمت علما رسید و آنها نسبت به دروغ و دروغگو هیچ عکس العملی را نشان ندادند با توجهی و حتی تذکر تند و تیز به ایشان جلوی این کار قبیح را می گرفتند تا امروز این مملکت به بلای دروغ و آمار و ارقام دروغ مبتلا نمی شد . خود گویند و خود خندند
      به به چه هنرمندند که توانستند با این آمار و ارقام سرتاسر دروغ سر مردم را شیره بمالند . اشتغال و اشتغالزایی تعریف خاص خودش را داره ولی این تعاریف در این دولت کاملا عوض شد و جای خود را به تعاریف جدید داد. اگر آمارها توسط یک مرکز بی طرف و غیر دولتی ارائه می شد آ«وقت معلوم می شد در این مدت اشتغال زایی شده یا اشتغال کشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        +++ فقط این مردم هستن که آمار واقعی را با جان و دل لمس می کنن ...مارهایی که اعلام میکنند مرغ پخته را در دیگ به خنده قاه قاه وا می دارد...نظرت حقیقته محضه

    • نیما

      کدوم کار؟کجاس این کارای ایجاد شده؟آقا چشماتونو باز کنید هرچی کاره با پارتی بازی و زیر میزی تحویل سوگلییا شده رفته، کی دیگه به تحصیلکرده های مظلوم نیگا میکنه مخصوصا دانشگاه های دولتی...

    • مریم

      البته اگر زنان خانه دار را هم جزو شاغلین بشمریم و هر کس رو هفته ای یک ساعت کار میکنه شاغل حساب کنیم خدا وکیلی آمار از این هم بیشتر میشه

      پاسخ ها

      • loyal

        تازه کجا شو دیدی من حدود 16 تا 18 ساعت کار سخت میکنم! روزی 10 ساعت می خوابم(عمل خوابیدن) روزی 4 ساعت پای اینترنتم(کار فکری) !روزی 2 ساعت راه میرم(کار فیزیکی)!اون دو ساعتم دوستامو میبینم یا با مامانم اینا حرف میزنم!

    • Amir

      گندي كه توي اين هشت سال زده شده هيچكس نميتونه درستش كنه،نبايد از روحاني توقع معجزه داشت چون واقعا اوضاع خرابه.

    • یه دوست

      حالا مشکل آمار غلطه یا عدم ایجاد اشتغال؟
      ببینم روحانی چیکار میکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر دو . این پرسیدن داره. آن چه عیان است چه حاجت به بیان است

    • amir

      اقایان محترم بادادن امارهای غلط دردمردم را بیشتر میکنند واز ان طرفی ریاست جمهوری وبالاتر از این درد بی درمان غافل میشوند -شایدید باورتون نشه هفته ای نیست در شهر ما چندین جوان از فرط بیکاری واحساس بدبختی خودکشی میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج