۵۹۷۵۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازگشایی باند اصلی فرودگاه امام(ره)

مدیر فرودگاه امام خمینی(ره) از بازگشایی باند اصلی این فرودگاه خبر داد و علت تاخیر در بازگشایی را اهمیت ایمنی باند برشمرد.

خبرگزاری مهر: کوروش فتاحی در گفتگو با خبرنگار درباره بازگشایی باند اصلی فرودگاه امام خمینی(ره) که بامداد امروز در پی ایجاد مشکل هنگام نشست هواپیمای پرواز حج شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) ایجاد شده بود، گفت: باند اصلی این فرودگاه ساعت ۱۱ ظهر به طور کامل اصلاح و مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: از آنجایی که باند فرودگاه می بایست بسیار تمیز و خالی از هرگونه سنگ ریزه یا شن و ماسه باشد، اظهار داشت: مسائل ایمنی ایجاب می کند هیچ گونه ماده اضافه ای بر روی باند قرار نگیرد به همین دلیل مشکل ایجاد شده که در اصطلاح به آن FOD گفته می‌شود از سوی نیروهای مراقبت باند فرودگاه با ماشین های مخصوص جاروب زنی، تمیز و شستشو شد.

به گفته فتاحی در حال باند اصلی فرودگاه امام فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، بامداد امروز ساعت ۳.۵ یک فروند بوئینگ ۷۴۷ اجاره ای ایران ایر ویژه پرواز حجاج که از جده عازم فرودگاه امام بود به دلیل سنگینی هواپیما در هنگام نشست از کنترل خارج شد و مجبور به دور زدن ۱۸۰ درجه ای در انتهای باند اصلی این فرودگاه با موتور روشن شد که در پی آن حجم زیادی از شن، ماسه و نخاله به داخل باند کشیده شد و با توجه به اهمیت حفظ ایمنی باند و همچنین ترکیدگی لاستیک چرخ های این هواپیما عملیات تخلیه باند به کندی انجام شد و تعدادی از پروازهای ورود به این فرودگاه تا ساعاتی پس از این واقعه به فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان هدایت شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج