۵۹۹۲۵۳
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

کره جنوبی پاسخ اقدام موشکی کره شمالی را داد

ارتش کره جنوبی اعلام کرد در واکنش به تحرکات هسته ای کره شمالی و شلیک موشک توسط این کشور در بامداد امروز، دو موشک بالستیک را در پاسخ به این اقدامات «پیونگ یان» شلیک کرده است.

خبرگزاری ایرنا: ارتش کره جنوبی اعلام کرد در واکنش به تحرکات هسته ای کره شمالی و شلیک موشک توسط این کشور در بامداد امروز، دو موشک بالستیک را در پاسخ به این اقدامات «پیونگ یان» شلیک کرده است.

یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی دقایقی پیش در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران گفت که این اقدام در تلافی تحرکات کره شمالی و تنها شش دقیقه بعد از شلیک موشک توسط پیونگ یانگ صورت گرفته اسیت.
وی افزود: این موشک از نوع هیونمو۲ ( Hyunmoo-۲ ) بود که از یک سایت شرقی در نزدیکی مرز بین دو کره شلیک شده است.
او گفت: این موشک به سمت یک 'هدف دقیق' شبیه سازی شده در فاصله ۲۵۰ کیلومتری بین یک منطقه نظامی و پایگاه هوایی 'سونان' در استان پیونگ یانگ همان جایی که کره شمالی آخرین موشک خود را شلیک کرد اصابت کرد.
یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی هم گفت این واکنش سئول به دلیل شلیک موشک های کره شمالی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد که ارتش با رصد تحرکات موشکی کره شمالی توانست چنین اقدام سریعی را اتخاذ کند.
امداد امروز جمعه کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد از منطقه 'سونان' در پیونگ یانگ شلیک کرد که با گذر از فراز جزیره هوکایدو ژاپن در ساحل شرقی 'کیپ اریمو' در جنوب این جزیره فرود آمد.
شورای امنیت سازمان ملل نیز امروز جمعه به درخواست آمریکا و کره جنوبی برای بررسی شلیک موشک از سوی کره شمالی جلسه اضطراری برگزار می کند.
کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

این کشور تا کنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ ، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) امسال و آخرین آزمایش این کشور نیز بامداد امروز جمعه ۱۵ سپتامبر(۲۴ شهریور) صورت گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      دمش گرم
      بعضی ها هستن که هرچی بشون بگی دشمنو بشناس آخرش میرن همه چی به دشمن میدن برمیگردن میخندن و باور کنید ، باور کنید همین الانشم که بشون بگی پس چی شد ، میخندن و میگن هیچی

    • بلوچ

      چشم بادومی ها افتادن به جون هم،هی بیخ گوش همدیگه موشک میزنن یه موقع دیدی موشک از مسیرش خارج بشه بخوره جای حساس،آمریکا میشینه تماشا میکنه تا دو ابر قدرت دیگه روسیه وچین درگیر ماجرا بشن!

    • بدون نام

      بله فیلم شلیک ها رو هم منتشر کردن

    • بدون نام

      برجام کره شمالی اینه همه ازش وحشت دارند دست اخر تسلیمش میشن نه مسئولین کشورمان صنعت اتمی را محو کردندو هر روز باج جدیدی میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجله نکن داداش.جوجه هارو آخر پائیز میشمارن.

    • سعید

      آره اینه.مث شیر دارن واسه آمریکا وبقیه نعره میزنن وآخرشم باید هرچی میخواد یابهشون بدن که کوتاه بیان یاباید قدرت هسته ایشون قبول کنن وتحریماشون وردارن.مسئولین به خاصیت مافقط بلدن به هرچی ول وبی ارزش مث عربستان و...باج بدن وبگن ماصبر داریم.اگه مث کره ش رفتارمیکردن الان کل دنیا ازمون حساب میبرد

    • بدون نام

      لعنت به امریکا
      لعنت به کره شمالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به آل سعود
        لعنت به اسرائیل

        لعنت به همشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج