۵۹۹۶۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پایان مأموریت ۲۰ ساله‌ی فضاپیمای کاسینی

با شیرجه نهایی کاسینی به سمت زحل ناسا سرانجام به صورت رسمی مرگ این فضاپیما را در یک خودکشی برنامه‌ریزی شده اعلام کرد. مقام‌های ناسا اعلام کرده‌اند که آخرین سیگنال‌ها را از کاسینی دریافت کرده‌اند و دنیا دیگر باید این فضاپیمای ۴ میلیارد دلاری را که سالها مشغول به خدمت بود به خاطره‌ها بسپارد.

خبرآنلاین: با شیرجه نهایی کاسینی به سمت زحل ناسا سرانجام به صورت رسمی مرگ این فضاپیما را در یک خودکشی برنامه‌ریزی شده اعلام کرد. مقام‌های ناسا اعلام کرده‌اند که آخرین سیگنال‌ها را از کاسینی دریافت کرده‌اند و دنیا دیگر باید این فضاپیمای ۴ میلیارد دلاری را که سالها مشغول به خدمت بود به خاطره‌ها بسپارد.
پایان مأموریت 20 ساله‌ی فضاپیمای کاسینی

ناسا در خبری فوری قطع تماس با کاسینی را تائید کرده است که به معنای نابود و مرگ این فضاپیماست. کاسینی برای ۱۳ سال مشغول فعالیت و تحقیقات در اطراف سیاره مرموز زحل بود. این کاوشگر روز دوشنبه از ۱۲۰ هزار کیلومتری تایتان، قمر زحل، رد شد که باعث تغییر مسیر آن به اندازه ای شد که آن را در مسیر برخورد با این سیاره قرار داد.
پایان مأموریت 20 ساله‌ی فضاپیمای کاسینی
ناسا ماموریت خودکشی کاسینی را «پایانی شکوهمند» برای این فضاپیما توصیف کرده است. بعد از گذشت 20 سال از پرتاب کاسینی، این فضاپیما دیگر به مقدار انرژي لازم برای حرکت نداشت. علاوه برای حفاظت از قمرهایی که به دور زحل می گردند از میکروب های زمینی، ناسا تصمیم به خودکشی کاسینی گرفت. کاسینی در طول ۱۳ سالی که در مدار زحل یا کیوان بوده از قوه جاذبه تایتان، دومین قمر بزرگ منظومه شمسی، برای اصلاح مسیر و قرار گرفتن در موقعیت های تازه برای مطالعه سیاره و حلقه های شگفت انگیزش استفاده کرد. این شیوه باعث شده کاسینی انرژی زیادی ذخیره کند چون در غیر این صورت برای تغییری عمده در جهت حرکت باید موتورهایش را روشن می کرد و مقداری از سوختش را از دست می داد.
پایان مأموریت 20 ساله‌ی فضاپیمای کاسینی

این موتورها که نیروی محرکه را فراهم می کنند تقریبا از کار افتاده اند و ناسا مصمم شده بود اجازه ندهد که فضاپیما سرگردان دور کیوان بچرخد و تصمیم گرفت آن را به درستی منهدم و نابود کند. ناسا آخرین پرواز کاسینی از کنار تایتان را که روز دوشنبه صورت گرفت را بوسه خداحافظی نامیده است.
پایان مأموریت 20 ساله‌ی فضاپیمای کاسینی

هنگامی که کاسینی به اتمسفر زحل با دمای ۱۰ درجه برخورد کرد، سرعتی معادل ۱۱۳ هزار کیلومتر بر ساعت داشت. دوربین‌های کاسینی از یک روز قبل خاموش شده بودند اما ناسا آخرین تصاویر گرفته شده توسط این فضاپیما را دریافت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج