۶۰۱۲۲۸
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

۵۵ هزار کامنت برای یک صفحه بسته شده!

«صفحه یکی از چهره های اینستاگرامی بسته شد و حدود ۵۵ هزار نفر برای آن کامنت گذاشتند. چهره ای که نه بازیگر بود و نه خواننده، فردی که فقط دندان های خود را لمینت کرده بود.»

روزنامه هفت صبح - فرید عطارزاده: «صفحه یکی از چهره های اینستاگرامی بسته شد و حدود ۵۵ هزار نفر برای آن کامنت گذاشتند. چهره ای که نه بازیگر بود و نه خواننده، فردی که فقط دندان های خود را لمینت کرده بود.» شاید در نگاه اول این جمله برای شما عجیب و حتی طنزآمیز باشد اما چه دوست داشته باشیم چه نداشته باشیم این ماجرا حقیقت دارد و در زیر پوست جامعه اتفاقات دیگری در جریان است.

روز به روز چهره هایی که اصطلاحا به آنها «شاخ های اینستاگرام» می گویند افزوده می شوند و جالب این که در موجی از شهرت و کسب ثروت قرار می گیرند. آنها هیچ کدام از ویژگی های کلیشه ای ثبت شده در ذهن ما را ندارند اما برای نسل جدید و دهه هفتادی ها و هشتادی ها به یک پدیده تبدیل شده اند؛ پدیده ای که می تواند به راحتی مختصات جامعه شناسی و مردم شناسی بخشی از نوجوانان و جوانان ما (البته ممکن است این عده در اقلیت کمی قرار گرفته باشد) در اختیارمان قرار دهد و بدانیم در دهه های آینده با چه پدیده های اجتماعی و فرهنگی روبرو خواهیم بود.
۵۵ هزار کامنت برای یک صفحه بسته شده!

۵۵ هزار کامنت

«با دستور مقام محترم قضایی به دلیل انتشار محتوای مجرمانه، این نشانی اینترنتی توقیف شده و عوامل دخیل در جرائم موضوع پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.» این نوشته در صفحه یکی از چهره های مشهور اینستاگرامی به نام «م. لمینت» قرار گرفته و سایر عکس ها و نوشته های او پاک شده است. (لازم به توضیح است هنوز هیچ نهادی بستن این صفحه را تایید نکرده است.) پسر جوانی که ۵۰۰ هزار فالوئر دارد و برای همین پست حدود ۵۵ هزار نفر کامنت گذاشته اند! برخی ها ابراز ناراحتی کرده اند، عده دیگری او و نامزدش را متهم کرده اند چنین موضوعی صحت ندارد و آنها صرفا برای جلب توجه چنین عکسی گذاشته اند و عده دیگری نیز چنین اقدامی را کار هکرها می دانند.
ماجرا هر چه باشد اما نمی توان از ۵۵ هزار کامنت برای او و این پست به راحتی چشم پوشی کرد. او چه شد که معروف شد؟ فقط همان دندان های براق؟ تبلیغ نوعی زندگی مثلا لوکس و همراه با خوشگذرانی های جوانانه؟

فعالیت اینستاگرامی او و نامزدش پریسا بیشتر مربوط به تصاویر بیرون رفتن های دوتایی و عکس هایی از زندگی لاکچری این دو بود. البته این اواخر با حفظ نسبی شئونات سعی در قانونی کردن فعالیت شان را داشتند ولی خب همیشه موفق نبودند!

قصه از کجا شروع شد؟

صفحه بچه پولدارها یکی از صفحاتی بود که سه سال پیش با نشان دادن زندگی متفاوت طبقه ای از جامعه ناگهان سروصدای زیادی به پا کرد و البته خیلی زود تصمیم گرفتند صفحه خود را ببندند. پس از آن نوبت به چهره ها رسید و یکی از مشهورترین نمونه ها «دنیا.ج» بود که اختلافاتش با «ساسی» او را به شهرت دو چندان رساند و حالا یکی از معروف ترین ها است که تبلیغات کالاهای مختلف را هم انجام می دهد. «وحید.خ» از دیگر نمونه های معروف بود که پس از دستگیری چند روزه اش شهرت اش بیشتر شد و بعد از آزادی توانست مهاجرت کند!

در حال حاضر نیز به دوران جدیدی از حکمرانی این پدیده ها رسیده ایم. افرادی مانند «سامان.ق»، «گلناز.م»، «ملیکا.ت»، «ماهی.م» و ... یکه تازی و با پست های عجیب خود طرفداران شان را مجذوب می کنند. یکی با انجام حرکات عجیب و غریب، دیگری با عمل های جراحی زیبایی و ... آنها راه تبلیغات را هم پیش گرفته اند و برخی شرکت ها و کلینیک های خصوصی به این چهره های اینستاگرامی پول های هنگفتی می دهند تا در تبلیغات شان ظاهر شوند. ماجراها به همین جا۹ ختم نمی شود. آنها برای خودشان گروه طرفداران عظیمی دارند که حتی گاهی به صفحات یکدیگر هجوم می برند و به هواداری از چهره محبوب خود می پردازند... در پستوهای اینجا زندگی نوع دیگری جریان دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پدر مادرا یه کم به بچه هاتون درس زندگی یاد بدید! این دهه 80 و 90دیا به بیت از فردوسی بلد نیستن اونوقت میرن چه افرادیو الگو قرار میدن و فالو میکنن!...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج