۶۰۶۱۹۸
۱ نظر
۵۰۲۱
۱ نظر
۵۰۲۱
پ

تشریح موضوع رفراندوم کردستان توسط شمخانی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه غیر علنی امروز مجلس دبیر شورای عالی امنیت ملی بر حمایت و پشتیبانی از دولت و مجلس عراق، تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه غیر علنی امروز مجلس دبیر شورای عالی امنیت ملی بر حمایت و پشتیبانی از دولت و مجلس عراق، تاکید کرد.

کمال دهقانی در توضیح جلسه غیر علنی امروز چهارشنبه مجلس با حضور شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: صحبت‌های آقای شمخانی حول محور امنیت ملی کشور بود. ایشان ابعاد حقوقی، سیاسی و امنیتی همه پرسی استقلال کردستان عراق و موضع گیری‌ها در سطح بین‌المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت و کشورهای همسایه را مطرح کردند.

وی افزود: بر اساس این توضیحات تبعات همه پرسی می‌تواند منجر به تنش بین اقلیم و دولت مرکزی عراق و کشورهای همجوار شود و تاثیرات امنیتی، سیاسی و اقتصادی را به دنبال داشته باشد همچنین ممکن است کشورها از این بحران تاثیر بگیرند.

دهقانی خاطرنشان کرد: موضع ایران درباره‌ی همه پرسی استقلال اقلیم کردستان همان چیزی است که رسما از جانب شورای عالی امنیت ملی اعلام شد یعنی حمایت و پشتیبانی از دولت و مجلس عراق که این همان موضع گیری سازمان ملل و همه کشورهاست که اصل را بر حفظ تمامیت ارضی کشور عراق و وحدت سرزمینی این کشور قرار دادند.

وی در پایان گفت: بر این اساس آقای شمخانی تاکید کرد که سیاست ایران نیز حفظ تمامیت ارضی عراق و دفاع از مجلس و دولت این کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      ما لازم است قدری تفکر در موضع گیربهای سازمان ملل داشته باشیم آیا سیاسیون ما یاد دارند آنچه سازمان ملل بعنوان مواضع خود گفته اند با آن چه عمل کرده اند یکی باشد سازمان ملل در اختیار چند کشور است ودنبال منافع ومطا مع آنهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج