اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۰۷۱۹۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

مادرید: همه‌پرسی برگزار نخواهد شد

در شرایطی که دولت اسپانیا همه تدابیر را برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال به کار بسته، رهبر کاتالونیا اعلام کرد که این همه‌پرسی به صورت مسالمت‌آمیز برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: «کارلوس بوگدمون» رهبر کاتالونیا تاکید کرد که رای‌گیری همه‌پرسی استقلال، به صورت مسالمت‌آمیز روز یکشنبه برگزاری خواهد شد.

بوگدمون به خبرگزاری رویترز گفت: «من تصور نمی‌کنم که هیچکسی متوسل به خشونت بشود تا تصویر مسالمت‌آمیز در زمینه جنبش استقلال کاتالونیا را مخدوش کند.»

وی این سخنان را در واکنش به موضع‌گیری دولت مبنی بر اینکه همه‌پرسی غیرقانونی است، صورت داد و از پلیس اسپانیا که هزاران تن از نیروهای خود را به منطقه اعزام کرده است هم خواست تا در جریان برگزاری همه‌پرسی، عملکردی حرفه‌ای و نه سیاسی داشته باشد.

همچنین دولت محلی کاتالونیا اعلام کرد که بیش از ۲ هزار ۳۰۰ حوزه‌ رای‌گیری برای برگزاری همه‌پرسی استقلال این ناحیه از اسپانیا آماده شده‌اند.

با این حال دولت فدرال اسپانیا شکایتی را علیه دولت محلی اسپانیا تسلیم دادگاه قانون‌اساسی این کشور کرده و دادگاه هم این شکایت را مورد بررسی قرار داده است.

هوانوردی ملی اسپانیا هم حریم هوایی اسپانیا را برای پروازهای سبک مسدود کرد تا امکان عکس برداری از تظاهرات‌های احتمالی وجود نداشته باشد.

دولت مرکزی اسپانیا هم امروز جمعه اعلام کرد که این همه‌پرسی برگزار نخواهد شد.

همه پرسی استقلال کاتالونیا قرار است روز اول اکتبر (۹ مهرماه) برگزار شود و دولت مرکزی با اعلام غیرقانونی بودن این همه‌پرسی و تدابیری برای جلوگیری از برگزاری این همه پرسی را به کار بسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایناهم خوشی زده زیر دلشون.بیچاره ها ایران بودین چیکار میکردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج