۶۰۸۲۱۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

برگزاری مانور نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین

رئیس‌جمهور فیلیپین که اوباما را حرامزاده می‌خواند، حالا در دوران ترامپ از عزم خود برای ایجاد روابط «دوستانه» با واشنگتن سخن می‌گوید و در هیمن راستا، از امروز ارتش دو کشور یک رزمایش نظامی مشترک را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: یک هفته پس از آنکه «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور جنجالی فیلیپین از تلاش برای بهبود روابط با آمریکا خبر داد، ارتش‌های آمریکا و فییلپین امروز یک مانور مشترک ضدتروریسم را آغاز کردند.

دوترته در زمان زمامداری «باراک اوباما» بارها به شدت بر سیاست‌های آمریکا و شخص رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاخته بود؛ شهریور سال گذشته بود که وی اوباما را «حرامزاده» خواند و در واکنش به این سخنش، دیدار وی با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا لغو شد.

دوترته سال گذشته از مانورهای نظامی مشترک با آمریکا هم به شدت انتقاد کرده و آن را مایه «تحقیر» خوانده بود. رئیس‌جمهور فیلیپین همچنین تهدید کرده بود که روابط نظامی کشورش را با آمریکا به کلی قطع می‌کند؛ روابطی که پس از آزادی فیلیپین از تسلط امپراطوری وقت ژاپن در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم ایجاد شده بود.

مانور نظامی مشترکی که امروز آغاز شده، سرفصل‌هایی همچون تمرین شلیک با گلوله‌های جنگی، عملیات نجات در میادین نبرد و امدادرسانی به تعداد بالای مجروح بر روی عرشه کشتی را شامل می‌شود.

سفارت آمریکا در مانیل گفته که این مانور باعث ارتقای سطح آمادگی ارتش دو کشور می‌شود و بهبود عملکرد مشترک در برابر بحران‌های منطقه‌ای را در پی خواهد داشت.

آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ، تنش‌های لفظی شدیدی با یکی دیگر از کشورهای شرق آسیا یعنی کره شمالی پیدا کرده است؛ تنشی که با تهدید و تحریم آمریکا و پاسخ موشکی کره شمالی، روز به روز تشدید می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج