۶۰۸۷۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اسامی داوران جشنواره فیلم لندن اعلام شد

جشنواره فیلم لندن یک روز پیش از این که فرش قرمز خود را پهن کند، اسامی هیات داوران این دوره را اعلام کرد و از بابک انوری به عنوان یکی از اعضای این هیات نام برد.

خبرگزاری مهر: به نقل از اسکرین دیلی، شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم لندن که از فردا چهارشنبه شروع به کار می‌کند، اسامی گروه داوران این دوره خود را اعلام کرد.

در حالی که آندریا آرنولد بازیگر فیلم «عزیز آمریکایی» به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی رسمی انتخاب شده، بابک انوری، اریک بانا، اشلی کلارک، لیلی کول، آلکسی پوپوگربسکی و اما توماس اعضای گروه داوری را تشکیل می‌دهند.

«زیر سایه» ساخته بابک انوری کارگردان ایرانی ساکن بریتانیا سال پیش موفق به کسب جایزه بهترین فیلم اول یک نویسنده یا کارگردان یا تهیه‌کننده بریتانیایی در جوایز بفتا شد. این فیلم نماینده بریتانیا در بخش اسکار خارجی‌زبان هم بود.

این بخش بهترین فیلم این دوره جشنواره را انتخاب می‌کند.

در عین حال ملیسا پارمنتر تهیه کننده و موسیقیدان نیز رهبری داوران بخش رقابتی اولین فیلم بلند یک کارگردان را برعهده دارد و کالم آفتاب، جیسون ایزاکس، ایزاک جولین و هلن مک‌کوری هیات داوری را تشکیل می‌دهند.

در بخش اهدای جایزه مستند جان بتسیک تهیه کننده فیلم تحسین شده «در جستجوی شوگرمن» ریاست داوری این بخش را برعهده دارد و پل دساج، لسلی ایوانز، جیمز هال، ادوارد لاولیس و نورما پرسی اعضای هیات داوری هستند.

مایکل دودوک دوویت کارگردان انیمیشن «لاک پشت قرمز» نیز ریاست بخش رقابتی فیلم کوتاه را برعهده دارد و گروه داورانش شامل سیمران هانس، آفولابی کوتی، ویلیام اولدروید و کلویی پیری هستند.

میزبانی مراسم امسال را در شب اهدای مراسم که شنبه ۱۴ اکتبر خواهد بود، جیمز نسبیت برعهده دارد. امسال پل گرینگراس یک جایزه از موسسه فیلم بریتانیا در این مراسم دریافت می‌کند.

این جشنواره ۱۲ روزه با فیلم «نفس بکش» ساخته اندی سرکیس فردا کار خود را شروع می‌کند و فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میسوری» فیلم اختتامیه آن در روز ۱۵ اکتبر خواهد بود.

امسال «پشت ابرها» فیلم جدید مجید مجیدی به عنوان یکی از حاضران در بخش رقابتی اصلی این دوره جشنواره حضور دارد.

فیلم «چوکا، لطفا به ما بگو ساعت چند است» ساخته آرش کمالی سروستانی و بهروز بوچانی در بخش مستند، فیلم آیدا پناهنده با عنوان «اسرافیل» از ایران در بخش عشق، فیلم «۲۴ فریم» عباس کیارستمی در بخش آفرینش نمایش داده می شود.

در بخش تجربه نیز فیلمی از شیرین نشاط با عنوان «در جستجوی ام کلثوم» محصول آلمان، استرالیا، ایتالیا، لبنان و قطر نمایش داده می شود.

«وقت ناهار» ساخته علیرضا قاسمی و «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری نیز در میان فیلم‌های کوتاه این دوره جای دارند.

از دیگر فیلم‌های مهم حاضر در این دوره فیلم «مرا به اسم خودت بنام» ساخته لوکا گوآدانینو، «کوچک سازی» ساخته الکساندر پین، «ستاره‌های سینما در لیورپول نمی‌میرند» ساخته پل مک‌گیگان، «پایان سفر» ساخته سال دیب، «کشتن گوزن مقدس» ساخته یورگوس لانتیموس و «آخرین پرچم برافراشته‌ «ساخته ریچارد لینکلیتر و «تو هیچوقت واقعا اینجا نبودی» ساخته لین رامسی است.

امسال جشنواره فیلم لندن ۲۴۳ فیلم بلند از ۶۷ کشور را در ۱۵ سینما به نمایش درمی‌آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج