adexo3
۶۱۲۸۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

اکران «عید فطر» یک هفته زودتر آغاز می شود

پنج فیلم تازه روی پرده سینماها

نه اکران همزمان «گذشته» با اکران بین المللی اش و نه طرح اکران «اذان تا اذان» هیچ کدام نتوانستند گیشه های سینماها را تکانی بدهند و فصل تابستان را برای سینمادارها و سینماروها زنده کنند.

پنج فیلم تازه روی پرده سینماها

روزنامه هفت صبح: نه اکران همزمان «گذشته» با اکران بین المللی اش و نه طرح اکران «اذان تا اذان» هیچ کدام نتوانستند گیشه های سینماها را تکانی بدهند و فصل تابستان را برای سینمادارها و سینماروها زنده کنند.

گرچه فیلم های اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی به فروش بالاتر از یک میلیارد تومان رسیدند اما این مبلغ فروش هم تعداد تماشاگرانی که سالن سینماها را پر کردند به بیش از 350 هزار نفر نرساند. تعدادی که سینمادارها منتظرند با اکران اول عید فطر به عددی بالاتر برسد. اکرانی که برخلاف هر سال به دلیل همین رکود سالن های سینما از امروز و فردا یعنی 9 و 10 مرداد ماه آغاز خواهد شد.

براساس اعلام شورای صنفی نمایش فیلم های «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» در گروه سینمایی آفریقا، «دهلیز» در گروه سینمایی آزادی، «جا به جا» در گروه عصر جدید و «فرزند چهارم» در گروه قدس و «هیچ کجا هیچ کس» در گروه استقلال روی پرده سینماها خواهند رفت.

پنج فیلم تازه روی پرده سینماها

اکرانی که به اعتقاد رضا سعیدی پور، مدیر پردیس سینمای آزادی سقف فیلم های پرمخاطب ایرانی هستند: «با توجه به لیست فیلم های اکران عید فطر که از چهارشنبه هفته جاری روی پرده می روند می توان امیدوار بود که گیشه نفس می کشد. پنج فیلمی که برای اکران اول عید فطر انتخاب شدند سقف استقبال مخاطب را می توانند تامین کنند چرا که در جشنواره هم همین فیلم ها بیشترین استقبال را داشتند اما بعد از پایان اکران این پنج فیلم حداقل تا زمان جشنواره فجر شاهد فیلم پرمخاطب دیگری نخواهیم بود. البته سایر فیلم های ایرانی که در جشنواره فجر حضور داشتند یا در صف اکران قرار دارند، فیلم های بسیار خوب و خوش ساختی هستند اما این فیلم ها نمی توانند هیچ سینمایی را از ورشکستگی نجات دهند.»

بر اساس پیش بینی مدیر پردیس سینما آزادی که سر گروه فیلم «دهلیز» است؛ آخرین ساخته پوران درخشنده پرفروش ترین فیلم اکران اول عید خواهد بود: «در بین این پنج فیلم بر اساس ارزیابی های کارشناسی و بازخوردی که از جشنواره فجر داشته ایم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» فروشی دو میلیاردی خواهد داشت و فیلم هایی نظیر «هیچ کجا، هیچ کس» و «دهلیز» هم امیدوار به حضور در باشگاه میلیاردی ها هستند اما بعید می دانم دو فیلم «فرزند چهارم» و «جا به جا» فروش بالایی داشته باشد.»

پیش بینی که به نظر می رسد درست است و «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» یا داستان اجتماعی گزنده اش (دختری که روز عروسی اش دست به قتل می زند و بازگشایی دلیل ارتکاب جرم او پرونده ای با موضوع آزار و اذیت دختران در سنین کودکی را باز می کند و مسئله قصاص مجرم قدیمی در پرونده مطرح می شود) که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و سیمرغ فلیم منتخب تماشاگران را همراه با فیلم «حوض نقاشی» نصیب خود کرد، می توان تماشاگران زیادی را به سالن ها بکشاند. «هیس ...» جز روایت داستانی که تا پیش از این در محدوده تابوهای سینمای ایران به نظر می رسید، بازیگران شناخته شده ای هم دارد. طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم پور، فرهاد آییش، مائده طهماسبی، بابک حمیدیان، هادی مرزبان، امیر آقایی و ستاره اسکندری در «هیس ...» ایفای نقش می کنند.

«دهلیز» اولین فیلم بلند سینمایی «بهروز شعیبی» که سال گذشته در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفت و هانیه توسلی توانست برای بازی در آن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست بیاورد؛ احتمالا دومین فیلم پرفروش اکران عید فطر خواهد بود. دهلیز با محوریت قرار دادن یک زن سرپرست خانوار موضوع قصاص را مطرح می کند. هانیه توسلی، رضا عطاران و بازیگر خردسال فیلم محمدرضا شیرخانلو بازیگران دهلیز هستند.

«هیچ کجا هیچ کس» سومین فیلم بند سینمایی ابراهیم شیبانی با توجه به ترکیب بازیگرانش امید زیادی به موفقیت در اکران دارد. داستان فیلم درباره انسان هایی است که در توهم یک رستگاری خودساخته، تصمیم به سرک کشیدن به پشت دیوار تباهی می گیرند. یلدا، داود، مهران، مرجان و ... شاید هر روز در سکوت از کنار هم می گذریم. در ناکجا آبادی به وسعت هیچ کجا، هیچ کس. رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، صابر ابر، بهاره کیان افشین و بابک کریمی بازیگران «هیچ کجا، هیچ کس» هستندکه سعی کرده در ساختاری متفاوت داستان شخصیت هایش را روایت کند.

پنج فیلم تازه روی پرده سینماها


«فرزند چهارم» هشتمین فیلم بلند سینمایی وحید موسائیان و یکی از پروژه های فاخر سینمایی است که سال گذشته با حمایت سازمانی سینمایی ساخته شد داستان سفری است به آن سوی آفریقا، جایی که شرافت انسانی در گیر و دار جنگ و قحطی سر بلند بیرون می آید.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حامد بهداد و یاسمین ملک نصر ستاره های «فرزند چهارم» هستند. فیلمی که احتمالا مخاطب خاص را بیشتر از مخاطب عام به سالن های سینما خواهد کشاند.

«جا به جا» اولین فیلم سینمایی «علی توکل نیا» تنها فیلم کمدی اکران عید فطر و تنها فیلم از بین پنج فیلم اکران عید فطر است که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حاضر نبود. «جا به جا» داستان فردی را روایت می کند که به اشتباه با یک فرمانده جنگ جا به جا گرفته می شود و باعث به وجود آمدن اتفاقاتی در زندگی اش می شود.

اکر عبدی، مهران غفوریان، مهران رجبی، جواد عزتی و حمید لولایی کمدین هایی هستند که در کنار هم در «جا به جا» بازی می کنند و باید منتظر ماند تا نتیجه گرفت آیا هنوز یک فیلم کمدی با حضور چند کمدین کنار هم می تواند یک فیلم و گیشه سالن های سینما را نجات دهد یا خیر؟

به گفته کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش، زمان یک هفته ای که این پنج فیلم اکران عید قطر روی پرده سینماها به نمایش درمی آیند؛ به عنوان زمان مقرر اکرانشان محسوب نخواهد شد. یک هفته ای که به نظر می رسد با وجود روزها و شب های گرم تابستان و ادامه ماه مبارک رمضان نتواند فروش چشمگیری برای فیلم های اول اکران عید فطر به همراه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج