۶۱۴۳۷۹
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

آغاز به کار کامیون‌های هیدروژنی تویوتا

نسخه ای مفهومی از کامیون های هیدروژنی کمپانی تویوتا کار خود را در بنادر لس آنجلس در آمریکا آغاز کردند. استفاده از ماشین هایی با سوخت جایگزین جزو برنامه های بلندمدت بسیاری از شهرهای ایالات کتحده برای کاهش تولید گازهای مخرب و آلوده کننده است.

مجله سخت افزار: نسخه ای مفهومی از کامیون های هیدروژنی کمپانی تویوتا کار خود را در بنادر لس آنجلس در آمریکا آغاز کردند. استفاده از ماشین هایی با سوخت جایگزین جزو برنامه های بلندمدت بسیاری از شهرهای ایالات کتحده برای کاهش تولید گازهای مخرب و آلوده کننده است.
آغاز به کار کامیون‌های هیدروژنی تویوتا

این کامیون ها وظیفه انتقال کالا از برخی بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ را به مراکز باربری و انبارهای حومه شهر برای توزیع نهایی به فروشگاه های داخل شهر بر عهده دارند. تویوتا تخمین زده است که هر کامیون روزانه مسافتی در حدود ۳۲۰ کیلومتر را خواهند پیمود که عمده آن به صورت مسیرهای کوتاه است.
سال گذشته بود که این کمپانی ژاپنی از برنامه خود برای ساخت ناوگانی از خودروهای باربری مجهز به سوخت هیدروژنی و بدون آلودگی خبر داد. این ماشین ها قادر به تولید بیش از ۶۷۰ اسب بخار نیرو از دو پیشرانه سلولی و یک باتری ۱۲ کیلووات ساعتی هستند و قادر به جا به جایی محموله هایی با وزن ۳۶ تن می باشند. سلول های سوخت هیدروژنی از هیدروژن فشرده به عنوان سوخت استفاده کرده و خروجی آنها تنها بخار آب می باشد.
این سلول ها مدت هاست که در مراحل آزمایش و تحقیقات به سر می برند اما با پیشرفت های اخیر کمپانی های خودروسازی به تدریج جایگاه بیشتری در برنامه های آتی کمپانی های مختلف به دست می آورند. با این حال کارشناسان عقیده دارند برخی محدودیت ها در تولید سلول های سوخت هیدروژنی باعث شده بیشترین بهره وری آنها در حوزه باربری و حمل و نقل صنعتی باشد.

به جز کامیون های حمل بار در آمریکا، تویوتا قصد دارد از سال آینده میلادی اتوبوس های سوخت هیدروژنی خود را در ژاپن و شهر توکیو وارد جاده ها کند و با طی کردن مراحل آزمایشی، ناوگان کاملا مجهزی را برای بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو در اختیار این شهر قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا کجان ما کجاییم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج