۶۲۰۰۷۸
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

اعتراض به نمایش سریالهای خشن از بی بی سی

خشونت عیان و زیاد سریال تازه بی‌بی‌سی با اعتراض تماشاگران روبه‌رو شد.

خبرگزاری خبرآنلاین: خشونت عیان و زیاد سریال تازه بی‌بی‌سی با اعتراض تماشاگران روبه‌رو شد.

نخستین قسمت از سریال کوتاه «باروت» (Gunpowder) یکشنبه از بی‌بی‌سی پخش شد و نمایش صحنه‌های عریان خشونت در آن اعتراض تماشاگران را برانگیخت.

این سریال با بازی کیت هرینگتون ستاره سریال «بازی تاج و تخت» روایتی تاریخی از انگلستان قرن هفدهم میلادی است. «باروت» در سه قسمت داستان تلاش منفجر کردن پارلمان انگلستان در سال ۱۶۰۵ میلادی را به تصویری می‌کشد. کیت هرینگتون در «باروت» نقش رابرت کتسبی طراح اصلی این نقشه را بازی می‌کند.

در قسمت نخست باروت صحنه‌هایی از شکنجه وحشیانه و اعدام یک کشیش جوان و یک زن در حالی نمایش داده می‌شود که برای بسیاری از تماشاگران خارج از تصور است و همین موضوع اعتراضات بسیاری را برانگیخته است.

برای نمونه یکی از ببنندگان سریال در شبکه‌های اجتماعی نوشته، پس از تماشای «وحشی‌گری‌های سهمگین» شوکه شده است. یکی دیگر از بینندگان در این باره نوشت: «صحنه اعدام یکی از دردناک‌ترین چیزهایی بود که در تمام عمرم دیده‌ام.»

البته این به معنی بی‌هوادار بودن سریال نیست چنانچه سالی ابوت نویسنده اصلی سریال «The Coroner» سریال «باروت» را درامی بسیار خوب توصیف کرد. او در این باره گفت: «به نظر من درام بسیار خوبی است. نباید تاریخ را تطهیر کنیم و آن را به شکلی نادرست ارائه کنیم.»

یکی از نکات جالب سریال ارتباط خونی کیت هرینگتون با شخصیت اصلی داستان رابرت کتسبی است. کتبسی از اجداد مادری هرینگتون است. ستاره «بازی تاج و تخت» درباره خشونت عیان فیلم گفت: «نمی‌توان صحنه‌های اعدام را از سریال حذف کرد و آزار و شکنجه اطرافیان کتسبی را نشان نداد. به گمان من تلطیف کردن صحنه‌های شکنجه و اعدام کار درستی نیست. بیننده باید بداند چرا شخصیت‌های داستان دست به این اعمال زده‌اند.»

سخنگوی بی‌بی‌سی در پاسخ به اعتراضات گفت: «پیش از پخش‌ صحنه‌های مذکور به شکل مشخص به بینندگان اخطار داده شد. شیوه نمایش صحنه‌های خشن در سریال بازتاب‌ دهنده رویدادهای دوران «توطئه باروت» بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من ندیدمش،یادم بمونه ازهفته آینده نگاش کنم،ممنون از یادآوریتون

    • بی نام

      میگه صحنه اعدام یکی از دردناک‌ترین چیزهایی بود که در تمام عمرم دیده‌ام.داداچ اینجا مردم واسه دیدن اعدام با خانواده صف میکشن.یه ایرانی:صحنه اعدام یکی از لذت بخش ترین چیزهایی بود که در تمام عمرم دیده ام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج