۶۲۲۴۰۲
۲ نظر
۵۰۱۲
۲ نظر
۵۰۱۲
پ

کشف جسد کوهنورد مالزیایی در قله دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل از کشف جسد کوهنورد مالزیایی پس از گذشت قریب به یک سال در دره یخار خبر داد.

خبرگزاری اسنا: جمشید نیک زاد در جمع خبرنگاران افزود: پس از یازده ماه و چهار روز جسد دومین کوهنورد مالزیایی که سال گذشته مفقود شده بود، کشف شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به مفقودی دو کوهنورد در ۲ آذر سال گذشته در مسیر قله دماوند، گفت: سال گذشته یک گروه ۱۲ نفره از کوهنوردان مالزیایی که قصد صعود به قله دماوند دماوند را داشتند، وارد منطقه شده و پس از صعود به قله و در مسیر بازگشت متوجه مفقود شدن دو تن از همنوردان خود شدند و بلافاصله نیروهای امدادی جهت جستجو و نجات وارد منطقه شدند.

نیک زاد در همین زمینه ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب جوی، دو کوهنورد این گروه ۱۲ نفره از سیر اصلی حرکت خود خارج و به سمت دره یخار منحرف شدند که با اعلام این خبر بلافاصله تیم های جستجو و نجات جمعیت هلال احمر و یک تیم از هیأت کوهنوردی به منطقه اعزام و پس از چند روز جستجو موفق به کشف جسد یک تن از این دو نفر شدند. به رغم تلاش‌های زیاد تیم‌های جستجو و نجات، نفر دوم پیدا نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به دریافت خبری از سوی گروه کوهنوردی آرش، گفت: پس از گذشت ۱۱ ماه و ۴ روز ازین حادثه و چندین مرحله جستجو، عصر روز گذشته یک گروه کوهنوردی در حال صعود به قله دماوند که از مسیر دره یخار در حال عبور بودند، با این جسد رو به رو شده و خبر را به مرکز ۱۱۲ اعلام کردند.

نیک زاد با اشاره به اعزام تیم‌های جمعیت هلال احمر به منطقه، بیان کرد: بلافاصله با دریافت خبر از سوی گروه کوهنوردی، دو تیم تخصصی با تجهیزات کامل از جمعیت هلال احمر و کارگروه جستجو و نجات هیأت کوهنوردی در ساعت ۲ بامداد شنبه ششم آبان از سمت منطقه ملار وارد دره یخار شده و در ارتفاع ۴۳۰۰ متری به جسد این کوهنورد دسترسی یافته و نسبت به انتقال جسد به پایین اقدام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در پایان بیان کرد: پیش‌بینی می شود مراحل انتقال جسدبه زودی پایان یافته و جسد این کوهنورد تحویل نیروی انتظامی منطقه و سازمان آرامستان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      آقایان در راس فدراسیون کوهنوردی این اخبار و خبر های نامحدود شبیه این موضوع نشانه عدم سرمایه گذاری در تاسبس خطوط استراحتگاهی قله دماوند و نداشتن برنامه مدون و آینده نگری شما عالیجنابان این عرصه هست که فاقد هر نوع ارایه خدمات به ورزشکاران و دوستداران این ورزش شده اید و امیدوارم در تفکرات و برنامه ریزی های خود مدون و به روز تر شوید و کمی خجالت بکشید

    • ايشاالله

      صبح بخيراخبارداغ قلب بزرگ طهرون تهران طهران تشريف بياببنيدازنزديک تاماهاهوطن جونمان به لب رسيده است تاکی بايدبنوسم که آدمهای برويدديکرازشهری خفه داردمی شودتاکی می خواهيدباشيدقلب تهران بزرک آخرخودمان هستم دوست داريم برويم جاگاه پدری مادری منطقه شمال غرب جنوب شرق نه بلکه جای که بوديم می خواهيم باشم تااينجاکه ازصبح تاسحرخزبامدادخروس خوان بيدايم ستاره ماه خورشيدتوسينه سرخی که تامرده یم بروم سلامی خداحافطی برگرديم جای که تگرارغم گرفته ماهاکه عادت نداريم ولی مجبويم بسازيم بسوزطبيعتی چهارديوارتابيرون زيادتی بکنم بيايم حونه/ نه آپارتمونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج