۶۲۲۴۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نمايشگاه مطبوعات؛ ويترين تفاوت‌ها و تبعيض‌ها!‌

امسال هم به دعوت دوستان رسانه‌اي براي انجام چند مصاحبه به نمايشگاه مطبوعات آمده‌ام و امروز اينجا هستم. نمايشگاه مطبوعات و رسانه‌ها، صرف‌نظر از دسته‌بندي‌هاي فكري، سليقه‌اي و حرفه‌اي، نمايشگر تفاوت‌ها و تبعيض‌ها است.

روزنامه جوان: امسال هم به دعوت دوستان رسانه‌اي براي انجام چند مصاحبه به نمايشگاه مطبوعات آمده‌ام و امروز اينجا هستم. نمايشگاه مطبوعات و رسانه‌ها، صرف‌نظر از دسته‌بندي‌هاي فكري، سليقه‌اي و حرفه‌اي، نمايشگر تفاوت‌ها و تبعيض‌ها است.
در اينجا هم همان شعار هر كه پولش بيش، زورش بيشتر! به جاي ارائه ويتريني ازتوانايي‌ها، امكانات، قابليت‌هاي قلمي، هنري و فني و حضور تأثيرگذار رسانه‌ها و مطبوعات به عنوان طلايه‌داران فرهنگي در كشور، خودنمايي مي‌كند. چيدمان غرفه‌هاي لوكس با انواع تزئينات و آكسسوار‌هاي چشم نواز و پذيرشگران سانتي‌مانتال كه گوياي حضور پررنگ قشري از بخش خصوصي و اشرافي‌گري در عرصه رسانه‌ها است، از يكسو و چينش غرفه‌هاي مطبوعات، خبرگزار‌ي‌ها و رسانه‌هاي متصل به دولت و برخي ارگان‌ها كه چندتا از آنها در آرايش و پيرايش دست‌كمي ازغرفه‌هاي تجمل‌گراها ندارند، از ديگر سو، نماي عمومي نمايشگاه و سالن اصلي آن را شكل بخشيده‌اند؛ نمايي كه بيش از فضاي فرهنگي، يادآور سالن‌هاي نمايشي و تشريفاتي است.

در گوشه‌ها و حاشيه‌ها هم غرفه‌هاي كمتر دولتي و ارگاني و بيشتر خصوصي ومستقل‌ها پراكنده‌اند و اغلب نشريات هنري وسينمايي دراين بخش مستقر شده‌اند. استاني‌ها و شهرستاني‌ها امسال نيز غريبانه كنج‌نشين نمايشگاه هستند و باز هم مانند دوره‌هاي پيشين جاي رسانه‌ها و مطبوعاتي كه به سختي دستشان به دهان خود مي‌رسد، خالي است. نمايشگاه مطبوعات كه در واقع بايد نمايه ملي رسانه‌هاي كشور، نقش و جايگاه كنوني و آيينه نمايش كميت و كيفيت آن باشد، با شمايل كنوني، بيشتر بازتاب اوضاع عمومي و نمايش‌دهنده فاصله‌ها و شكاف‌هاي طبقاتي جامعه، اتصالات و گرايشات برخي رسانه‌ها به اين وآن و دست و پا زدن ساير رسانه‌ها در اين بلبشو است.
صرف‌نظر از اين تصوير عمومي، نمايشگاه مطبوعات، دورهمي اهالي رسانه است تا طي چندروز گردهم آيند و ضمن ديدار‌ها به بحث و تعامل فرهنگي و هنري و رسانه‌اي بپردازند و از مشكلات شغلي، بيمه اي، حقوقي و زندگي خود بگويند و باز هم با بي‌اعتنايي مسئولان روبه‌رو شوند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج