۶۲۵۹۹۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش ایران به ادعاهای نخست وزیر مستعفی لبنان

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات ضدایرانی نخست وزیر مستعفی لبنان به هنگام استعفاء در ریاض اعتراض کرده و آن را نشانه‌ای از سناریوی جدید تنش‌آفرینی در لبنان و منطقه دانسته است.

خبرگزاری فارس: «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به استعفا و اظهارات «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان واکنش نشان داد.

در بیانیه قاسمی به بیان مطالب ضدایرانی در متن استعفانامه سعد الحریری اشاره شده و آمده: «استعفای ناگهانی آقای حریری و بیان آن در کشوری دیگر نه تنها مایه تاسف و شگفتی است؛ بلکه نشان دهنده بازی ایشان در زمینی است که بدخواهان منطقه طراحی کرده و برنده این میدان نه کشورهای عربی و اسلامی بلکه رژیم صهیونیستی است که حیات خود را در تنش "در" و "میان" کشورهای مسلمان منطقه تعریف کرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه افزود: «در شرایطی که به پایان داعش و جولان گروههای تروریستی در برخی کشورهای منطقه نزدیک می شویم باید تلاش کرد با آرام کردن فضا به جبران خسارتهای وارده توسط تروریست های دست پروده آمریکا و متحدان منطقه ای و بازسازی کشورهای آسیب دیده از سالها جنگ و ویرانی پرداخت.»

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اظهارات آقای حریری علیه نقش منطقه ای ایران افزود: تکرار اتهامات واهی و بی اساس صهیونیست ها، سعودی ها و آمریکایی ها علیه ایران‌ توسط نخست وزیر مستعفی لبنان، گواه این است که این استعفا نیز سناریوی جدیدی برای تنش آفرینی تازه در لبنان و منطقه است؛ اما بر این باوریم مردم‌ مقاوم لبنان‌ از این مرحله نیز به راحتی عبور خواهند کرد.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار حفظ صلح و ثبات در کشورهای منطقه است و منافع خود را در امنیت، ثبات و رونق اقتصادی تمامی کشورهای همسایه و منطقه تعریف کرده است و به همین‌ منظور مبارزه با ناامنی، بی ثباتی و گروههای افراطی و تروریستی را برای آرامش همه کشورها در اولویت سیاست های منطقه ای خود قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با اشاره به روابط ممتاز دو کشور ایران و لبنان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که رئیس جمهور لبنان نیز در سخنان اخیر خود بر روابط خوب سیاسی دو کشور تاکید و هرگونه اتهام دخالت ایران در لبنان را رد کرد، همواره به استقلال و حفظ ثبات و آرامش این کشور احترام‌ گذاشته و آمادگی خود را برای همکاری با دولت لبنان در زمینه های مورد علاقه دو کشور اعلام نموده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هی خدا

    • بدون نام

      فقط توی دنیا شما راست می گویید .ابرو برا ایران وتمدن ایرانی نذاشتین این ازداخل که پدرمردم رو دراوردید اونم از خارج که تمام منطقه رو ناامن کردید .

    • بدون نام

      سعید حریری آدم دیوانه است که قبلا هم سمت نخست وزیری را داشت استعفا داد عربستان و اسرائیل آخرش باعث ترورشد کنند

    • نادر

      آقای حریری تا آلان هم سرپا در میدان سیاست بوده با اتکاء به نام پدر مرحومش بوده و گرنه خودش یک مهره برای عربستان سعودی و اسرائیل بیش نیست بی لیاقت آبروی پدرش را هم برد

    • مهدی

      ای خدا یعنی میشه یه روز رنگ خوشبختی رو بچشیم ما ملت بدبخت.همش شده لبنان ، سوریه فلسطین میانمار.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج