۶۳۱۸۸۵
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

کیهان: لیلی گلستان کمبود شخصیت دارد

لیلی گلستان، نویسنده و گالری‌دار که پدرش به دلیل جاسوسی برای انگلیس در دهه ۵۰ از کشور اخراج شد، اصرار دارد که زنان ایرانی جاهل، دروغگو و بدبخت هستند! وی سند حرف‌هایش را هم ۲۸ زن آسیب‌دیده می‌داند و می‌گوید که فقط همین ۲۸ زن راست می‌گویند و زنانی که خود را خوشبخت می‌دانند «بی‌خود می‌گویند»!

روینامه کیهان: لیلی گلستان، نویسنده و گالری‌دار که پدرش به دلیل جاسوسی برای انگلیس در دهه ۵۰ از کشور اخراج شد، اصرار دارد که زنان ایرانی جاهل، دروغگو و بدبخت هستند! وی سند حرف‌هایش را هم ۲۸ زن آسیب‌دیده می‌داند و می‌گوید که فقط همین ۲۸ زن راست می‌گویند و زنانی که خود را خوشبخت می‌دانند «بی‌خود می‌گویند»!

در میزگردی با حضور کارشناسان اجتماعی و روانکاوی در روزنامه شرق، لیلی گلستان دختر ابراهیم گلستان که قبلا پدرش را زورگو و تحقیرکننده معرفی کرده بود، به زنان ایرانی توهین‌هایی را روا داشت.

وی در بخشی از این میزگرد درباره ۲۸ زن سخن گفت که در دفتر کارش با آن‌ها دیدار کرده و وضعیت آن‌ها را به کل زنان امروز جامعه ایران تعمیم داد!

وقتی یکی از اساتید دانشگاه و کارشناسان اجتماعی حاضر در این میزگرد گفت «اخيرا در مورد خانواده در تهران كار كرده‌ام. باور كنيد ٧٥ درصد ابراز رضايت است.» اما گلستان در واکنش به این آمار، بدون ارائه سند یا استدلالی آن را رد کرد و گفت که «خب دروغ گفتند. اين روزها كسي راست نمي‌گويد»(!) در جای دیگری بیان کرد: «زنان گفته‌اند احساس خوشبختي مي‌كنند، مي‌گويم بي‌خود گفته‌اند... زناني كه مي‌گويند ما خوشبختيم، دروغ گفته‌اند و پنهان‌کاری کرده‌اند. فقط همان ٢٨ نفر توانستند راست بگويند.»

او حتی پا را از این هم فراتر نهاد و در ادامه توهمات خود، مردان را هم خائن به همسران خود دانست و اظهار داشت: «به‌راحتي مي‌گويند شوهرشان به آنها خيانت نمي‌كند، خب دروغ مي‌گويند. مطمئنند كه خيانت مي‌كند، اما يا اين خيانت را طبيعي مي‌دانند يا اينكه نمي‌خواهند به خودشان بباورانند كه اين اتفاق افتاده یا اینکه نمی‌خواهند من از رازشان سر دربیاورم.»(!)

این مترجم شبه روشنفکر در ادامه مخالفان و منتقدانش را عقده‌ای و بی‌منطق خواند. افرادی چون لیلی گلستان در جریان‌های شبه روشنفکری در حالی با اهانتی آشکار به زنان ایران آنها را «جاهل»، «دروغگو» و «بدبخت» می‌خوانند که همیشه ادعای استیفای حقوق زنان را دارند و خود را فعال حقوق زنان جا می‌زنند!

این جنس سخن گفتن و استدلال کردن لیلی گلستان، امر رایجی در بین شبه روشنفکران برج عاج‌نشین است. آن‌ها در اثر مشکلات شخصی در زندگی و کمبودهای شخصیتی و هویتی صرفا با نگاه از بالا و توأم با حقارت درباره مردم نظر می‌دهند، فیلم می‌سازند و کتاب می‌نویسند و هر جا هم که با استدلال یا استنادی مخالف با نظر خود مواجه می‌شوند از واژه‌هایی چون «بی‌خود می‌کنند» و «دروغ می‌گویند» استفاده می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اندیشه

      در ایران هر کسی حقیقت را بگوید شبه روشن فکر است ولی تملق چاپلوسی و خرافات و خزالفات ببافد راسگو عادل ولی اگر کسی خواست حقیقت را بداند بصورت ناشناس در بین ملت باشد و کافی است جمله ای از راضی و نا راضی بگوید تا بداند در ایران چه میگدرد حقوق بشر یعنی چه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانم لیلی گلستان از زمان طفولیت مادر مظلوم و صبور خود را مشاهده می کردند در مقابل پدر عصبی که به همسر و خانواده خود خیانت کرده و بطور علنی خشم و عصبانیت را به همسر و فرزندان اهدا می نموده وایام عیش و عشرت را در قالب ظاهری کار با خانم فروغ فرخزاد داشته وسپس ازدواج ناموفقشان با آقای حقیقی و جدایی و حضانت فرزندان اثرات بسیار نامطلوبی برایشان به ارمغان آورده بطوری که این اثرات را حتی بر روح و روان فرزندانشان ادامه یافته می بینیم که بطور مثال ازدواج نکردن پسر هنرمندشان نیما حقیقی تا سن 48 سالگی است.بنابراین می توان منشا نظرات ایشان را از طرفی که بانویی هنرمند و سختکوش اما با ذهنیتی منبعث از ناکامی های خانوادگی دانست. .

    • بدون نام

      هههههههههههههههه
      کی دارد میگوید کمبود شخصیت؟
      خودت الانم با شخصیت هستی مثلا؟
      کلا از شخصیت چیزی می دانی؟
      برو که واقعا خدا فقط میتونه شفا بدهد

    • بدون نام

      میشه بگید روزنامه کیهان کمبود چی دارد.؟؟؟ زنان ما خوشبخت که نیستند خیلی هم بدبختند، لطفا روزنامه کیهان سری هم به این دادگاههای خانواده بزنند

    • سید

      خودت فهمیدی چی گفتی؟

    • بدون نام

      خداوندا....باز کیهان....هنوز ادب نشده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج