۶۳۲۲۸۴
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

اتحادیه اروپا: از گفتگوی بغداد-اربیل حمایت می‌کنیم

«کلاریس پاستور» نماینده اتحادیه اروپا در کردستان عراق اعلام کرد این اتحادیه از تمامیت ارضی عراق و آغاز گفت و گو میان بغداد - اربیل حمایت می کند.

خبرگزاری ایرنا: «کلاریس پاستور» نماینده اتحادیه اروپا در کردستان عراق اعلام کرد این اتحادیه از تمامیت ارضی عراق و آغاز گفت و گو میان بغداد - اربیل حمایت می کند.

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز پنج شنبه در اربیل با نماینده اتحادیه اروپا در اقلیم دیدار و گفت و گو کرد.

براساس اعلام دفتر نخست وزیری کردستان عراق در این دیدار نامه فدریکو موگرینی مبنی بر حمایت اتحادیه اروپا از آغاز مذاکرات اربیل با بغداد تحویل وی شد.

طبق اعلام دفتر نخست وزیری کردستان عراق در بخشی از نامه فدریکو موگرینی به نیچروان بارزانی آمده است: اتحادیه اروپا از نزدیک و با نگرانی تحولات میدانی منطقه را پیگیری می کند، در این مدت نیز تلاش این اتحادیه براین بود که از ادامه خشونت ها جلوگیری شود.

براساس این نامه اتحادیه اروپا ضمن پیگیری روند تحولات، از راهکارهای مبتنی بر همکاری های امنیتی در مناطق مورد منازعه و ادامه تلاش ها برای حل مشکلات اربیل با بغداد حمایت می کند.

فدریکو موگرینی در ادامه نامه خود تصریح کرده است که برای اتحادیه اروپا نه تنها یکپارچگی و ثبات عراق بلکه وحدت و ثبات اقلیم کردستان عراق و ارگان های دولتی آن نیز مهم می باشد.

در پی اعلام پایبندی تشکیلات کردستان عراق به تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال عراق که بر نبود هیچ ماده قانونی در قانون اساسی عراق که از تجزیه حمایت کند، تلاش های بین المللی برای آغاز مذاکرات اربیل با بغداد افزایش یافته است.

تاکید رهبران کردستان عراق بر آمادگی بر گفت و گو با بغداد درحالی است که علاوه بر پارلمان، دولت مرکزی عراق نیز بارها اعلام کرده است که همه پرسی جدایی طلبی انجام شده در ۲۵ سپتامبر / ۳ مهرماه مغایر قانون اساسی بوده و شرط آغاز گفت و گوها با منطقه کردستان عراق اعلام صریح اربیل به باطل بودن همه پرسی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدیاردوزدوزانی

      دروغ پردازیهای کافران را هرگز باور نمی کنیم

    • بدون نام

      اروپایی ها اول باید گفتگو بین کاتلان ها واسپانیا حمایت کنند بعد بیان عراق اونجا مسله را سروسامان میدهند جایی طلنان را به انزوا میبرند ولی در عراق جدایی طلبان را بزرگ میگنند سعی میکنند به گفتگو بکشانند وجنجال رسانه ای درس گنند واتش را گرم نگه دارند وواز اکراد سو استفاده کنند تا از دولت عراق ایران وترکبه امتیاز بگیرند تا مسعله را خاموش کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج