۶۳۶۲۴۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

سرعت مجاز در جاده‌ها کاهش می‌یابد

خبرگزاری مهر به نقل از معاون وزیر راه وشهرسازی نوشت:سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بزودی پیشنهاد کاهش حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های کشور را به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه خواهد داد.

خبرگزاری مهر به نقل از معاون وزیر راه وشهرسازی نوشت:سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بزودی پیشنهاد کاهش حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های کشور را به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه خواهد داد.

داوود کشاورزیان در سمینار مجمع جهانی ایمنی راه‌ها (پیارک) که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش ما در سازمان راهداری این است که سقف سرعت مجاز را در همه راه ها ۱۰ کیلومتر کاهش دهیم. این طرح به زودی به کمیسیون ایمنی راه ها ارسال خواهد شد و براساس آن حداکثر سرعت مجاز در آزادراه ها به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، در بزرگراه‌ها از ۱۱۰ به ۱۰۰، در جاده های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در جاد ه های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت یک درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص دارد گفت: در حال حاضر ۲۱۵ هزار کیلومتر انواع راه در ایران داریم که ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی و ۸۵ هزار کیلومتر سایر راه ها محسوب می شوند که ۹۰ درصد آنها آسفالته هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت در راه های کشور تردد دارند ، ادامه داد: ۹۳ درصد جابجایی کالا و مسافر در کشور جاده ای ، ۵-۶ درصد ریلی و مابقی از طریق سایر گونه های حمل و نقل است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار نفر کشته تصادفات رانندگی داشتیم که ۳۰ درصد درون شهری و بقیه برون شهری بودند. ضمن اینکه بخشی از این تعداد کشته ها در حاشیه شهرها فوت کردند که طبق تقسیمات کشوری جزء راه های برون شهری محسوب می شوند.

کشاورزیان با بیان اینکه ۱۰ سال قبل کشته های جاده ای ۲۷ هزار نفر بود که با فعالیت این سازمان و سایر دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای مانند اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور ناجا و ... به ۱۶ هزار نفر در سال جاری کاهش یافت، تصریح کرد: در نظر داریم تا در ۱۰ سال آینده تعداد کشته های سوانح جاده ای را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانیم این در حالی است که سالانه ۵-۶ درصد به تعداد خودروها افزوده می شود ولی خودروهای فرسوده و قدیمی از رده خارج نمی شود که با توجه به ارزان بودن سوخت در ایران، حجم تردد ها بالاست به گونه ای که روزانه ۷۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: نقشه ایمنی راه های کشور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آماده شده و در حال تصویب این نقشه راه در کمیسیون ایمنی راه ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آمار نشان می دهد تلفات جاده ای نسبت به سالهای گذشته کاهش چندانی نداشته، تأکید کرد: در حال حاضر کاهش تلفات سوانح رانندگی به قسمت سخت آن رسیده است، تلاش ما در راهداری این است که سقف سرعت مجاز را در همه راه ها ۱۰ کیلومتر کاهش دهیم. این طرح به زودی به کمیسیون ایمنی راه ها ارسال خواهد شد و براساس آن حداکثر سرعت مجاز در آزادراه ها به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، در بزرگراه از ۱۱۰ به ۱۰۰، در جاده های اصلی از ۹۵ به ۸۵ و در جاد ه های فرعی از ۸۰ به ۷۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما طرح افزایش کیفیت جاده ها رو هم پیشنهاد بدین.
      همه چیز که سرعت نیست
      جاده های آلمان محدودیت سرعت نداره.ولی آمار تصادفات هرسال کمتر میشه
      بخاطر افزایش ایمنی خودروها و کیفیت جاده ها
      یکی نظرات کاربرا رو به سمع و بصر مسولین بی مسولیت برسونه لطفا

    • نادر

      خانه از پی وبست ویران است
      صاحبش درپس ایوان است
      طبق اقرار آقایان و مدیران و متخصصان شرکت های خودرو سازی ایرانی از مستهجن ترین خوردو سازهای دنیا هستند که به سود خود فقط فکر میکنند که اینجور جان مردم ایران را بخطر میندازند که طی چند سال اخیر چند برابر جنگ تحمیلی بعلت عدم کیفیت خودروهای تولیدی ملت ایران کشته و معلول داده اند چطور کشور ترکیه یا عراق یا کشورهای حاشیه خلیج فارس نصف ما بزرگ راه و آزاد راه ندارند بهترین خودروهای دنیا را سوار میشوند

    • k m

      هه ههه برین جاده هارو درست کنید تا مردم کمتر بمیرن نه اینکه برای خودتون کسب درامد کنید

    • بدون نام

      سلام
      واقعا شرم آور است که مسولین بی مسولیت و املی چنین تفکرات چیپی رو اعلام میکنند
      اینها هدفی جز عقب ماندگی کشور و عدم آگاهی و پیشرفت مردم سیاستی دیگر را دنبال نمی کنند تا بهتر بتوانند غارت و چپاول کنند
      اگر نفع ی عده ای در کار نبود میرفتند سراغ خودرو سازها- جاده ها را بر اساس استانداردهای روز دنیا توسعه میدادند
      در المان سرعت قطار ۳۴۰ کیلومتر است در مملکت ما هنورز ۸۰ کیلومتر است ...

    • بدون نام

      اصلا حرص نخورید این کاهش ها فقط واسه مردم عادیه والا اقایون کمتر از ۱۸۰تا تو جاده های بین شهری نمی رن

    • عسل

      یه جاهایی هم پیاده بشین ماشین رو هل بدین چون آقایون نمیتونن جاده ها و خیابونها رو استاندارد و ایمن درست کنن

    • بدون نام

      اداره راه گناه بی مدیریتی وحیف ومیل بودجه مملکت در آن اداره که با احداث جاده های بی کیفیت و غیر استاندارد و اکثرا بدون علائم که باعث نابودی جان و مال مردم میشود را گردن سرعت زیاد خودروها نیاندازد.

    • بدون نام

      فکر کنم با سرعت 110باید بخوابیم

    • بدون نام

      پس دستور ساخت پیکان رو هم بدید تا صنایع داخلی هم راه اندازی بشن!و مردم به خاطر هفتاد هشتاد تا سرعت نرن ماشینهای با کیفیت و گرون قیمت خارجی بخرن.

    • خاسر

      اخیرا سازمان راهداری کشور متحمل هزینه های بسیار سنگین ازبابت خرید تجهیزات ثبت تخلفات رانندگی در راهها ازدیگرکشورها شده است که بعلت تحریم در گذشته خرید این تجهیزات مقدور نبوده اما پس از رفع تحریم موفق به خرید این تجهیزات شده اند ودرحال حاضر هم هدف از کاهش سرعت کاهش تصادفات وکاهش تلفات انسانی نیست هرچندسرعت غیرمجاز می تواندیکی از عوامل بروز حوادث رانندگی درکشورما باشد،اما هدف اصلی راهدار بیشترجنبه درامدزائی دارد تا کاهش تصادفات چراکه باکاهش سرعت در راهها خودروهای زیادی دردام پهن شده یعنی دوربین ها می افتند وپس ازثبت تخلف می بایستی جرائم را بحساب خزانه واریزکنندواین درحالی است که به سه عامل اصلی در بروز تصادفات اصلا توجه نمی شود،خطای انسانی ناشی از عدم اموزش صحیح توسط متولیان امرهرچندبرای این خطا بایستی مجازات هم درنظر گرفته شود،عامل دیگر وسیله غیرایمن که این تخلف به وفور در نزدسازندگان خودرو و وارد کنندگان درکشورما دیده می شود ودراین بخش بعلت داشتن قدرت زیادانان کسی جرائت برخورد با انان راندارندوحتی خود مسئولین شماره گذاری علرغم درگیری مبنی برعدم شمارگذاری این حرف ظرف مدت کمتر از48ساعت وتو می شود واما سومین عامل بروز حوادث رانندگی درکشور ما راههای غیرایمن وغیر استاندارد است،راههای ما نه تنهاغیرایمن هستند اصلا بخشنده نیستندودر صورت خطای یکی از دو عامل مذکور کمکی در کاهش حوادث رانندگی ندارندمثل عدم نسب حفاظ مناسب درپرتگاه که اگر خودرو به هردلیلی دچار انحراف شدسقوط نکندو خسارات و جراحات ویا خدای نکرده تلفات جانی به سرنشینان وارد نسازد ،با این شرائط مسئولان راهداری بجای ایمن سازی راهها ،انهم احداث یک راه ایمن ومهربان بیشتر در صدددرامدزائی هستند.البته کشور فرانسه درسالهای دور اقدام به کاهش سرعت دربعضی از معابر برون شهری خودنموده واین درحالی است که انهادران سه بخش یعنی راه ،وسیله،وپیشگیری ازخطاههای انسانی پیشرفتهای لازم راداشته اند واین کاهش سرعت علاوه برکاهش حوداث رانندگی باعث ارامش مردم ازنظر روحی وروانی شده است.

    • بدون نام

      دیدن مردم سرعتو مجازو رعایت میکنن و خلاف نمیکنن حداکثر سرعتو کم دادن تا بهونه ای برای جریمه و تیغ زدن مردم داشته باشن.خدا پس کی ب دادمون میرسی ...

    • بنده ی خدا

      به جایه این که سرعت را 10کیلومتر افزایش بدن تازه کاهش میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج