۶۳۷۵۵۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عفو بین‌الملل خواستار لغو فروش سلاح به عربستان شد

سازمان عفو بین الملل امروز (دوشنبه) از دولت یونان خواست فروش صدها هزار گلوله توپ به عربستان را لغو کند چراکه امکان استفاده این سلاح ها علیه شهروندان یمنی دور از ذهن نیست.

خبرگزاری ایرنا: سازمان عفو بین الملل امروز (دوشنبه) از دولت یونان خواست فروش صدها هزار گلوله توپ به عربستان را لغو کند چراکه امکان استفاده این سلاح ها علیه شهروندان یمنی دور از ذهن نیست.

به نقل از آسوشیتدپرس، عفو بین الملل درباره این توافق عمیقا ابراز نگرانی کرد و گفت این «خطر واقعی» وجود دارد که فروش سیصد هزار گلوله توپ باعث شود ائتلاف نظامی به رهبری عربستان این سلاح ها را علیه یمن استفاده کند.

این نهاد در بیانیه ای اعلام کرد: عفو بین الملل از یونان می خواهد فروش و انتقال تجهیزات نظامی به عربستان را فورا لغو کند و با توجه به مناقشه یمن از تصویب انتقال هر نوع سلاح های متعارف، مهمات و تجهیزات جنگی امتناع کند.

پیشتر احزاب اپوزیسیون یونان از توافق فروش سلاح به عربستان که ارزش آن ۶۶ میلیون یورو تخمین زده می شود، قویا انتقاد کرد. در همین حال، دو نماینده عضو حزب حاکم «سیریزا» گفته اند با توجه به احتمال استفاده از این سلاح ها علیه یمن، این توافق لغو شود.

«دیمیتریس کوتسومباس» رئیس حزب کمونیست یونان در جریان نشستی در پارلمان، دولت یونان را متهم کرد که به جنگ در یمن که منجر به «کشتار و قحطی» شده است، دامن می زند.

سایر احزاب از جمله حزب مخالف «دموکراسی نوین» اعلام کرده است «پانوس کامنوس» وزیر دفاع یونان به جای آنکه مستقیما با دولت عربستان تعامل کند، از طریق یک دلال فاقد مجوز در مورد یک قرارداد مشکوک مذاکره کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج