۶۳۸۴۶۴
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

شناسایی بیش از دو میلیون معتاد در کشور

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر اساس آخرین آمار، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ در کشور شناسایی شدند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر اساس آخرین آمار، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معتاد در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ در کشور شناسایی شدند.
انوشیروان محسنی بندپی، روز سه شنبه در حاشیه برگزاری دومین همایش بین المللی و بیستمین گردهمایی ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار در یزد افزود: بیشترین ماده مصرفی معتادان ، تریاک است اما شاهد افزایش مصرف مواد صنعتی و روانگردان نیز هستیم.
به گزارش ایرنا ، وی با اشاره به افزایش تعداد زنان معتاد در سنین پایین، اظهار کرد: ۱۱ درصد جامعه معتادان را زنان تشکیل می دهند، این موضوع زنگ خطری برای جامعه است.
رییس سازمان بهزیستی تاکید کرد : در درمان زنان معتاد، مراکز درمانی در کشور توسعه یافته، هم اکنون ۶ مرکز به مراکز قبلی اضافه شده است.
محسنی بندپی بدون اشاره به تعداد این مراکز ، اعتیاد را مهمترین آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: اعتیاد هویت ، ساختار و وظیفه مندی فرد را تحت تاثیر قرار داده و اختلالات روحی و روانی را تشدید می کند و اثر هم افزایی در بروز جرایم کوچک و بزرگ و شیوع آسیب هایی مانند طلاق را در پی دارد.
این مسئول با اشاره به سیاستگذاری و برنامه ریزی سازمان بهزیستی در پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: در این راستا ، الگوهای ارتقا یافته در محلات به کار گرفته شد، تسهیل گرانی در این زمینه آموزش دیدند و کارزارهای رسانه ای هم برگزار شد ؛ همچنین تیم اجتماع محور به کار گرفته شد.
وی با بیان همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه در ساماندهی و مدیریت معتادان متجاهر افزود: در این راستا الگوی «دادگاه درمان مدار» در ۶ استان برای معتادان متجاهر آغاز شده است.
محسنی بندپی تاکید کرد: پیش از این معتاد مجرم بود و در صورت فرار در دوره درمان، علاوه بر وی درمانگران نیز تحت تعقیب قضایی قرار می گرفتند ولی هم اکنون این نگاه تغییر کرده است.
وی ادامه داد: در صورتی‌که فرد معتاد با وجود بستر مناسب برای درمان با وجود امکانات حاضر نشد برای ترک اعتیاد اقدام کند، متجاهر شناخته شده و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

به گزارش ایرنا، به گفته رئیس سازمان بهزیستی برای جامعه پذیرکردن افراد معتاد بهبود یافته ، تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شد که در این راستا ۱۵ هزار نفر از این افراد مهارت های شغلی و فنی را آموزش دیده اند.

** مراکز ترک اعتیاد ویژه کودکان در ۶ استان
رییس سازمان بهزیستی در ادامه از راه اندازی ۶ مرکز ترک اعتیاد در شش استان خبر داد و گفت: ۲مرکز در سیستان و بلوچستان ، همین تعداد مرکز در خراسان شمالی ، یک مرکز در تهران و نیز یک مرکز در کرج ایجاد شده است.
وی با اشاره به خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ افزود: این خط آماده ارائه مشاوره به خانواده های دچار معضل اعتیاد است.

هم اکنون براساس آمار مراکز درمانی اعتیاد، ۴۰ هزار معتاد در استان یزد وجود دارد.

استان یزد یک میلیون و 138هزار جمعیت دارد.
همایش بین المللی و نیز گردهمایی ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار روز سه شنبه به مدت سه روز با حضور یکهزار نفر از استادان ، دانشجویان و محققان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در یزد شروع به کار کرد.

همچنین در این همایش محققانی از ایتالیا، اسپانیا، دانمارک ، ترکیه و آلمان حضور دارند.

از ۷۶۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ،۳۵۶ مقاله توسط هیات داوران انتخاب شد که از این تعداد ۳۰ مورد به صورت سخنرانی و بقیه به شیوه پوستر ارایه می شود.

شرکت کنندگان در این همایش در زمینه تغییرات فصلی آلایندگی، پسماندها و آلودگی بهداشتی و محیط زیست بحث و تبادل نظر می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط دو میلیون ؟ تو کوچه ما فقط دو میلیون معتاد هس دیگه وای به حال مابقی جاها

    • تنها

      بعد می گین چرا زلزله میاد

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        یعنی اعتیادم شده جزو دلایل زلزله!!؟!!

    • مصطفی

      تو این دنیا با این همه مشکلات و بد بختی که داریم مشتی آدم لاابالی و بی مسئولیت چه پولدار وچه فقیر رو به اعتیاد میکنند و سر بار جامعه میشن و بقیه خانواد ه رو هم بدبخت میکنن .نظر من اینه برای یک بار یه دوره سه ماهه برای ترک بدن بعد اگه اصلاح نشدن همه را بریزن تو کشتی و غرق کنن برن و برای همیشه از شرشون راحت بشیم .بابا اینا عوض شدنی نیستن .

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        ایشالا سرت بیاد که بفهمی اونام مثل تو هستن خیلی هاشون تربیتشون از تو بهتره، ادم معتاد باشه بی فرهنگ و بی تربیت و خودخواه نباشه

    • بدون نام

      ماشالا به این امار
      یه سر بیاین محله ما رکورد میزنیم

    • خراباتی

      میدونید معتادا ۲۰میلیون بیشتر ه ، کم میکنید که چی ، کیو گول بزنید ؟

    • خراباتی

      میدونید معتادا ۲۰میلیون بیشتر ه ، کم میکنید که چی ، کیو گول بزنید ؟

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه اون وارد کنندگان اصلی رو ایشالله گریبان گیر خودشو خونوادشون بشه

    • بدون نام

      یک معتاد شرافت داره درمقابل یک کلاهبردار یک معتاد فقط به خودش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج