adexo3
۶۳۸۸۸۹
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

چرا گزارش روحانی با انتظار عمومی فاصله داشت؟

گزارش صدروزه عملکرد دولت دوازدهم که توسط آقای روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی صورت گرفت حاوی مسائل مختلفی بود که تا حدود زیادی خط مش و مسیر آینده دولت را مشخص کرد.

رویداد ۲۴: گزارش صدروزه عملکرد دولت دوازدهم که توسط آقای روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی صورت گرفت حاوی مسائل مختلفی بود که تا حدود زیادی خط مش و مسیر آینده دولت را مشخص کرد.

گفت‌وگویی که اگرچه با حاشیه‌های کمتری نسبت به گفت‌وگوهای قبلی رئیس‌جمهور در رسانه ملی همراه بود اما حاوی نکاتی بود که مهمترین آن محدود شدن این گزارش به کلی گویی هایی که عموما افکار عمومی با آن کمتر ارتباط برقرار می کند.

مشاوره های غلط ناشی از فاصله گرفتن با بدنه اجتماع و حامیان روحانی سبب شد تا این گزارش رئیس جمهور نیز همچون دیگر گزارشات تلویزیونی او با سطح انتظار مردم و هواداران روحانی فاصله زیادی داشته باشد.

از دیگر نکات این گزارش انتخاب تنها یک مصاحبه‌کننده با آقای روحانی تا حدود زیادی این شائبه را به وجود آورده بود که درِ رسانه ملی همچنان روی یک پاشنه می‌چرخد. درگذشته معمولاً دو مصاحبه‌کننده که یکی خانم و دیگری آقا بود با رئیس‌جمهور مصاحبه می‌کردند که عرف سیاسی ایران نیز مسئله‌ای پذیرفته‌شده بود.

بااین‌وجود انتخاب تنها یک مصاحبه‌کننده توسط رسانه ملی نشان می‌داد که رسانه ملی به دنبال این است که مصاحبه شکل مطالبه گری داشته باشد و ماهیت مصاحبه که گزارش صدروزه عملکرد دولت است به شکل مطالبه گری به مخاطب تلویزیونی ارائه شود.

نکته دیگر اینکه مصاحبه‌کننده مصاحبه را با سؤالی درباره عملکرد دولت درزمینهٔ اشتغال آغاز کرد اما هر چه از زمان مصاحبه گذشته روی مسائل اقتصادی باقی ماند و به دیگر مسائل مهم کشور ورود نکرد.

این در حالی است که برای همگان این نکته مسجل است که در دو دهه اخیر مهم‌ترین چالش کشور مشکلات اقتصادی است و هنوز هیچ‌کدام از دولت‌ها نتوانستند پاسخ قانع‌کننده‌ای به مشکلات اقتصادی مردم بدهند.

مسئله‌ای که تنها مختص به دولت آقای روحانی نیست و در دیگر دولت‌ها نیز وجود داشته است. درنتیجه رسانه ملی تقریباً ۸۰ درصد زمان مصاحبه را به بررسی چالش‌های اقتصادی دولت اختصاص داد تا دولت در کنج رینگ بوکس برای پاسخگویی به مشکلات اقتصادی باقی بماند. بدون شک حلقه مفقوده مصاحبه اخیر رئیس‌جمهور بررسی چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور بود.

جایی که افکار عمومی سؤالات زیادی را موردنظر داشت و احتمالاً حسن روحانی از قدرت مانور بیشتری برای پاسخگویی برخوردار بود و مصاحبه را دیدنی‌تر می‌کرد.

در این نکته که مهم‌ترین مشکل کنونی مردم مشکلات اقتصادی است شکی وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد رسانه ملی تمایل زیادی دارد که عملکرد دولت را به عملکرد اقتصادی دولت تقلیل بدهد تا در پایان عمر دولت دوازدهم کارنامه دولت تا حدود زیادی به مسائل اقتصادی گره بخورد که به‌احتمال‌زیاد کارنامه متوسطی خواهد بود.

نکته دیگر اینکه مصاحبه‌کننده هیچ سؤالی از رئیس‌جمهور درباره دوران پسا داعش در سوریه وعراق نکرد تا به‌صورت تلویحی به مخاطب نشان دهد که آنچه درباره سیاست‌های راهبردی کشور در چنین مسائلی تصمیم‌گیری می‌کند رئیس‌جمهور کشور نیست.

این در حالی است که در این گفت‌وگو نیاز مبرم به بازگشایی ماهیت اتحاد استراتژیک ایران، ترکیه و روسیه درزمینهٔ آینده سوریه برای افکار عمومی وجود داشت. از سوی دیگر به نظر می‌رسید استراتژی و خط‌مشی دولت دوازدهم تا حدود زیادی در راستای سیاست‌های دولت یازدهم قرار دارد و به همین دلیل نیز روحانی هیچ تغییر محسوسی در استراتژی دولت نداده است.

این در حالی است که سؤال درباره انتخاب اعضای کابینه و همچنین ضرورت حضور زنان در عرصه مدیریت کشور در راستای دغدغه‌های مخاطبان تلویزیونی بود. جایی که روحانی به‌صراحت عنوان کرد که برای تشکیل کابینه تحت‌فشار نبوده است و وزرای خود را مکلف کرده که از معاونان و مشاوران زن در وزارتخانه‌های مختلف استفاده کند.

با تمام این اوصاف گفت‌وگوی جدید آقای روحانی با مردم نیز مانند مصاحبه‌های گذشته آقای روحانی فاقد هرگونه جنبه‌های ژورنالیستی و خبرساز بود و بیشتر در راستای ارتباط دولت و مردم تفسیر و تحلیل می‌شد. به نظر می‌رسد آقای روحانی برخلاف رئیس‌جمهور قبلی ایران هیچ تمایلی به ایجاد جنجال خبری و ایجاد حاشیه برای دولت و منتقدانش ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همش دروغ

      همش دروغ

    • بدون نام

      چونکه همش دروغ بود و دروغ

    • بدون نام

      فکر کنم اقای ریس جمهور امار وارقام یه کشور دیگه را میگفت نه ایران.....خدایی شما چه حدس زدید

    • بدون نام

      چون روحانی توهم زده

    • بدون نام

      آقای روحانی دقیقاً بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری از مردم فاصله داشته

    • بدون نام

      هدف فقط بدست آورد رای مردم بود ، حالا دیگه با مردم کاری نداره

    • بی نام

      متاسفانه دروغ و باز هم دروغ و مردمی سطحی نگر و زود باور

    • بدون نام

      به خاطر کینه توزان وکاسبان تحریم وافراطیون تخریبگر

    • بدون نام

      نتیجه رفتار و عملکرد روحانی باعث خواهد شد مردم از انتخاب خود ناراضی و سرخورده بشن و امیدی به اصلاح طلبان نداشته باشند

    • بدون نام

      باز هم گول خوردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقاکدام مردم میگوییدمردمی که درساختمانعای میلیاردی زندگی میکنندویامردمی که کرایه خانه کمرانهاراشکونده مردم همیشه بیدارفعلاتوراه خانه ومخارج گیرکرده اندالبته هیچ مشکلی نداریم بحزکنسل شدن کنسرتها

    • بدون نام

      برای اینکه هیچ نکته جدید وقابل تاملی دراین گذارش داده نشد یعنی تماماتکراری وهیج امیدی که مردم تغییری درزندگی خوداحساس کنند داده نشد فقط ادامه به دادن قولهایی که هیچوقت عمای نمیشود ومتاسفانه دراین صدروز نه تنها لقمه نانی درسفره مردم زیاد نشده بلکه فقرا فقیرترواوضاع مردم بدترشده اون ازسهام عدالت واین مژده که ممکن است چندریال یارانه هم قطع بشه آخه دلمان رابه چی خوش بکنیم گذارش صدروزی که یک صدم سودبرای ماندارد

    • بدون نام

      فاصله که داره ولی باقیش راخودمان میدانیم نمونهش همین مرغی که گفتین گران شد خب نظارت نیست داره ظلم میشه خداباید شما رابشناسه بعد همش سنگ دیگری را به سینه میزنن واز مرده دلجویی کنن تازگی که مدشده همش میگن تولید ککنده ور شکسته میشه اینا دارن مارا تهدید میکنن اگر اینا این کار بکنن ما نابود میشویم بی انصافی وبی عاطفه گی موج میزنه دروغ میگم خودخبر نگار قضاوت کنند

    • ملت بیدار

      گزارش ریس جمهوربیشتریک گپ خودمانی بودتاگزارش کاراصلااقای رییس جمهورنفرمودندچرامسکن ارزون نشده وچرادرکشورعنوزدنبال گچ وسیملن هستیم واحازه منازل پیش ساخته راصادرنمیکنندبلاخره مافیای مسکن بااین همه منازل خالی درشهرها چکارمیکند

    • بدون نام

      رئیس جمهوری امثال روحانی خریدزمان است,مردم خوب میدانندکه رئیس جمهوردرایران فقط برای ژست گرفتن است که اسمشان درتاریخ ثبت شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج