۶۴۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۸ ساعت روزه‌داری مسلمانان در سوئد

ماه رمضان امسال در اروپا روز اول آگوست آغاز شده است و روزهای تابستان بلندتری را در سوئد دربرخواهد گرفت. برای مثال در شهر اومئو در شمال سوئد طلوع آفتاب روز دوشنبه در ساعت ۳:۴۷ دقیقه بوده و غروب آفتاب ۹:۴۱ دقیقه که این امر ۱۸ ساعت روزه داری را رقم می زند.

مسلمانان سوئد امسال ماه رمضان با ساعات طولانی روزهای تابستان رو به رو هستند و خود را برای ۱۸ ساعت روزه داری آماده کرده و هنوز هم در انتظار نتیجه جلسه‌های علمای مسلمان برای اعلام تصمیم واحد درباره وضعیت روزه داری در این کشور اروپای شمالی هستند.

به نقل از روزنامه سوئدی لوکال، عمر مصطفی رئیس انجمن اسلامی سوئد اظهار داشت: ائمه جماعات و سازمانهای اسلامی مختلف دیدگاه های متفاوتی داشته اند.

مصطفی اشاره کرده که هنوز هیچ توافق واحدی درباره چگونگی روزه داری مسلمانان در شمال اروپا صورت نگرفته است و تصمیم در این رابطه به عهده افراد مسلمان گذاشته شده است. اما این امر به این معنا نیست که مسلمانان باید تمام ساعات روز را روزه داری کنند. اسلام راهکارهای مختلفی ارائه کرده است.

ماه رمضان امسال در اروپا روز اول آگوست آغاز شده است و روزهای تابستان بلندتری را در سوئد دربرخواهد گرفت. برای مثال در شهر اومی در شمال سوئد طلوع آفتاب روز دوشنبه در ساعت ۳:۴۷ دقیقه بوده و غروب آفتاب ۹:۴۱ دقیقه که این امر ۱۸ ساعت روزه داری را رقم می زند.

این موضوع درحال حاضر در شورای فتوا و تحقیق اروپا که از ائمه جماعات اروپایی تشکیل شده، درحال بحث و بررسی است.

براساس اظهارات مصطفی این موضوع مدت مدیدی است که مورد بحث و بررسی قرار دارد. وی گفت: امسال تصمیم گرفته ایم با توجه به طلوع و غروب خورشید روزه داری کنیم اما این گفتگوها برای رسیدن به یک وحدت رویه در جریان است.

شورای اروپایی فتوا و تحقیق مستقر در دوبلین ایرلند با هدف ارائه خدمات به مسلمانانی که در غرب زندگی می کنند و تسهیل ادغام مثبت در جامعه با حفظ هویت اسلامی آنها فعالیت می کند. این شورا به ریاست یوسف قرضاوی دوبار در سال در اروپا تشکیل جلسه می دهد که همواره یکی از این جلسات در ایرلند برگزار می شود.

موضوع ساعات طولانی روزه داری نتوانسته بر سنتهای مسلمانان برای برگزاری مراسم ماه رمضان به صورت باشکوه تأثیربگذارد. مسلمانان سوئد به رغم وجود چالشها خود را از مدتها قبل برای جشن مهمانی ماه خود آماده کرده اند.

مسلمانان این کشور ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۹ میلیونی سوئد را تشکیل داده اند این درحالی است که آمار غیر رسمی تعداد مسلمانان را تا ۳۵۰ هزار نفر اعلام می کند.

منبع : تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

18 ساعت روزه‌داری مسلمانان در سوئد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج