۶۴۵۶۸۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

جریمه ۲۶۰ میلیون تومانی شکار در ایرانشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک شکارچی متخلف پرنده هوبره در شهرستان ایرانشهر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک شکارچی متخلف پرنده هوبره در شهرستان ایرانشهر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شد.

نیره پورملائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این فرد متخلف ۱۳ قطعه پرنده هوبره زنده به همراه یک قطعه عقاب سارگپه زنده کشف شد.

وی افزود: این متخلف همچنین برای شکار غیر مجاز عقاب سارگپه 2 میلیون ریال جریمه شد.

وی بیان کرد: هوبره از گونه های نادر و زیبای پرندگان بومی سیستان و بلوچستان است که نسل آن به علت شکار و زنده گیری بیش از حد شکارچیان سودجو در معرض نابودی قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این پرنده نادر در فصول پاییز و زمستان از مناطق سردسیر دوردست به این استان گرم و بیابانی سفر می کند و عموما در دشت های دلگان و ایرانشهر سکنی می گزیند.

وی اضافه کرد: هوبره در مناطق شنی، تپه ماهورها و ریگزارها با بوته های پراکنده، علف های کوتاه و حاشیه گندمزارها به سر می برد و آشیانه خود را بر روی زمین می سازد.
وی اظهار داشت: علاقه اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس به شکار هوبره سبب شده همه ساله تعدادی از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به زنده گیری و صید این پرنده زیبا و کمیاب کنند.

به گزارش ایرنا یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۹۰ هکتار معادل ۹/۷ درصد (هفت و ۹ دهم درصد) از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

گونه های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، مناطق شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ کنارک زیست می کنند.

جنگل حرا، بسترهای علفی، سواحل شن و ماسه ای، رودخانه ها و تالاب ها از مهم ترین زیستگاه های گونه های جانوری سیستان و بلوچستان است.

تمساح پوزه کوتاه و سنجاب بلوچی از جمله گونه های جانوری سیستان و بلوچستان است که به گفته کارشناسان در دیگر نقاط کشور نمی توان آثاری از زیست آنها مشاهده کرد.

در بین پستانداران علاوه بر خرس سیاه و سنجاب بلوچی همچنین کل، بز، قوچ، میش، جبیر، آهو، گربه وحشی و کاراکال در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان زیست می کنند.

در بین پرندگان نیز دراج، هوبره، زاغ بور، گیلانشاه خالدار، پلیکان خاکستری باکلان و انواع پرندگان شکاری از جمله بحری، بالابان، هما، عقاب طلایی و عقاب ماهیگیر در این استان قابل مشاهده برای علاقه مندان به محیط زیست است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      باید تبریک و دست‌مریزاد بگیم به دوستان محیط زیست .. ولی کافی نیست .. باید ردیف بودجه‌ای لرای نجات حیات وحش و این امانات زیبای خداوندی که هرکدومشون به غنای زندگی انسان هدیه‌هایند .. و نیز سرشار از پیام برای ما .. مایی که بدلیل فروشدن در روزمره قادر به دریافت و فهم این پیامها نیستیم ! تنها انسانهایی که با حیوانات عجینند و الفتی حقیقی به این مظاهر خلقت دارند می‌دانند که موجودات با زبان عجیب و شگفتشان در ارتباطی عمیق با یکدیگر و نیز ما هستند ..

    • بدون نام

      مردم گرسنه اند سیرشون کنید شکار نکنند بگذارند برا شماها برید شکار کنید بخورید
      دست از سر مردم که بر نمیدارید این هم یکی از اونها

      پاسخ ها

      • ارش

        نکته مهمی رو اشاره کردید دوست گرامی .. ولی بدونید شکارچیانی که در حال قلع و قمع طبیعت در این ابعادن از سر گرسنگی نیس و باز احتمال بدیم که دستشون با بسیاری افراد بالاتر تو یه کاسه‌ست .. به مبلغ جریمه دقت کنید تا متوجه بشیم !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج