adexo3
۶۴۷۵۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حماسه ۹ دی‌، انقلابی دیگر بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مردم در راهپمایی ۹ دی نشان دادند هر زمانی که اراده کنند بزرگترین آشوب‌ها، تفرقه‌ها و خیانت‌ها را مهار کرده و نظام را به آرامش می‌رسانند.

خبرگزاری فارس: امیرعلی‌حیدر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به انتخابات سال ۸۸، اظهار کرد: در این موضوع که در انتخابات سال ۸۸ آقای احمدی‌نژاد رای آورده بود هیچ شکی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به برخی از سیاسیون این ایراد وارد است که خودشان تصمیم‌گیر نیستند و تصمیم‌سازانی در اطراف این افراد وجود دارد که به جای شخص سیاسی نیز تصمیم‌گیری می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی، نمونه بارز این تصمیم‌گیری‌ها را جریان سران فتنه عنوان و تصریح کرد: سران فتنه به این امر واقف بودند که رأی نیاورده‌اند، اما به گفته برخی از نزدیکان این افراد، نیاز بود که نظام جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیده شود.

امیری بیان کرد: فتنه سال ۸۸ را می‌توان در چند بُعد بررسی کرد، از جمله اینکه باید مواظب بود که اطرافیان، سیاسیون را به بیراهه نکشانند که متأسفانه سران فتنه به بیراهه رفتند.

وی، حفظ نظام را مهم‌ترین واجب برای هر فرد دانست و یادآور شد: همچنان که امام خمینی (ره) فرمودند، حفظ نظام از اوجب واجبات است، بنابراین سران فتنه باید به منظور حفظ نظام، به آرای مردم، قانون و شورای نگهبان احترام می‌گذاشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: آنچه در آن‌ سال‌ها مشاهده شد، خلاف این عقیده وجود دارد، چنانکه تحرک‌های آن زمان تماماً تحت تاثیر طراحان جنگ نرم قرار داشت و رؤسای کشورهای بیگانه مردم را به حضور در خیابان‌ها دعوت می‌کردند.

امیری با اشاره به نقش شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های غرب در تشدید تحرکات، عنوان کرد: آشوب‌گران شعارهای خود را از طریق رسانه‌های جمعی بیگانه، منافقین و معاندین جمهوری اسلامی ایران دریافت و آن را در خیابان‌ها سر می‌دادند.

وی با بیان اینکه گاهی تحرک‌ها شدت یافته و حتی از دست سران فتنه نیز خارج می‌شد، یادآور شد: در اواخر، مشاهده می‌شد که اخلال‌گران به پایگاه‌های بسیج، کلانتری‌ها، موکب‌ها و جایگاه‌های عزاداری امام حسین (ع) حمله می‌کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: در این زمان مردم صبورانه عمل کردند و با دادن فرصت، آشوبگران را به آرامش دعوت کردند، اما وقتی دیدند که نصایح اثر ندارد با اعلام انزجار از فتنه به خیابان ریختند و حماسه ۹ دی را رقم زدند.

امیری، راهپیمایی ۹ دی را انقلابی دیگر و نشان از بصیرت و ولایت‌پذیری مردم ایران دانست و افزود: مردم در راهپیمایی ۹ دی نشان دادند هر زمانی که اراده کنند بزرگترین آشوب‌ها، تفرقه‌ها و خیانت‌ها را مهار کرده و نظام را به آرامش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که ۹ دی‌های دیگر در آینده به دلیل دشمنی استکبار جهانی، پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، بنابراین دشمنان باید بدانند هر زمانی‌ که احساس شود فتنه جدیدی به هر نامی، با هر لباسی، توسط هر شخصی، نظام را با چالش مواجه کند دوباره حماسه ۹ دی تکرار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج