اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۴۸۵۶۱
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

شکنجه دانش آموزان با سرمای صبح کویر!

تابناک در گزارشی نوشت: همزمان با وقوع زلزله در غرب استان کرمانشاه و تخریب بیش از ۸۰ درصد مدارس مناطق زلزله زده، تمام توجه و نگاه مردم و مسئولان به این منطقه از کشورمان جلب شد.

تابناک در گزارشی نوشت: همزمان با وقوع زلزله در غرب استان کرمانشاه و تخریب بیش از ۸۰ درصد مدارس مناطق زلزله زده، تمام توجه و نگاه مردم و مسئولان به این منطقه از کشورمان جلب شد.
در حالیکه این توجه هنوز به نتایج استاندارد و مورد انتظار خوبی نرسیده است، مناطق دیگری نیز در کشور وجود دارد که بدون زلزله شرایط مشابه و حتی بدتری دارد. مثل دبستان شهید شهریاری شهرستان کهنوج که نبود سیستم گرمایشی تنها یکی از مشکلات این مدرسه است.

مدرسه ابتدایی شهید حسین شهریاری روستای زمین بند، از جمله مدارس محروم و فاقد امکانات استاندارد آموزشی کشور است که در شهرستان کهنوج استان کرمان و دهستان دهکهان این شهرستان واقع است؛ مدرسه‌ای که ۴۰ دانش آموز ابتدایی و ۲ معلم دارد، اما از وجود کم‌ترین امکانات آموزشی استاندارد نیز بی بهره است.

دبستان شهید حسین شهریاری که گفته می‌شود در سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و به عبارتی ۳۳ سال عمر دارد، در ۱۵ کیلومتری مرکز شهرستان کهنوج قرار دارد و ۴۰ دانش آموز این مدرسه ۶ پایه‌ای به صورت مختلط در آن آموزش می‌بینند.

بررسی‌های به عمل آمده در مورد وضعیت کنونی این مدرسه حکایت از آن دارد که تقریباً هیچ امکانات ضروری ولازمی برای آموزش مثل صندلی، نیمکت، سرویس بهداشتی، زمین ورزش و... در این مدرسه وجود ندارد و از همه این‌ها بدتر اینکه این مدرسه ۳۳ ساله حتی از یک بنای مستحکم و سازه استاندارد هم بی بهره است.

نبود سیستم گرمایشی آن هم در فصل سرد سال که آب و هوای مناطق کویری کشور در هنگام صبح به شدت سرد می‌شوند، از دیگر مشکلاتی است که به صورت روزانه مدرسه را برای دانش آموزان معصوم و بی گناه این منطقه از کشورمان به شکنجه گاهی بدل می‌کند که برای مجرمان نیز عذاب آور است چه برسد به ۴۰ کودک معصوم و مظلوم که باید در یک محیط استاندارد آموزش‌های تحصیلی خود را فرا بگیرند؛ وضعیتی تلخ که دانش آموزان را ناچار کرده است، برای تأمین گرمای مورد نیاز محیط آموزشی خود از سوزاندن چوب‌های خشک و آتش استفاده کنند.

اهالی روستای زمین که جمعیتی نزدیک به ۳۵۰ نفر دارند نیز به دلیل مشکلات اقتصادی و مادی تقریباً توانایی چندانی برای کمک به مدرسه این روستا را ندارند و آنگونه که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، نزدیک به نیمی از اهالی این روستا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند.

اهالی روستا مدعی هستند برای بر طرف کردن مشکلات آموزشی و کمبود امکانات این روستا تا کنون مکاتبات فراوانی را با مسئولان انجام داده اند، اما هیچکدام از این مکاتبات به صورت موثر مورد بررسی و رسیدگی قرار نگرفته است و نتیجه آن استمرار چنین وضعیتی شده است.

آنچه در مورد فضای آموزشی روستای زمین بند در دهستان دهکهان شهرستان کهنوج آمد، تنها درد و مشکل آموزشی این شهرستان و سایر شهرستان‌های جنوبی استان کرمان نیست و مستندات فراوانی از شرایط حتی بدتر در برخی نقاط دیگر منطقه مثل دهستان زهکلوت شهرستان رودبار جنوب وجود دارد.

دانش آموزان این منطقه از کشور را باید قربانیان اصلی توسعه نامتوازن کشور و تمرکزگرایی شدید دانست؛ کودکان و نوجوانانی که تنها گناهشان تولد در مناطقی است که از مراکز سیاسی کشوری و استانی فاصله دارد و به همین دلیل از بسیاری از امکانات حداقلی نیز بی بهره مانده است.

در شرایطی که تمام نگاه وتوجه مقامات مسئول و مردم به مشکلات آموزشی موجود در مناطق زلزله زده است که البته باید هم این توجه وجود داشته باشد، با نمونه‌ای که آمد انتظار است رسیدگی به سایر فضا‌های آموزشی محروم کشور نیز در کانون توجه مسئولان قرار بگیرد؛ موضوع مهمی که البته روند‌ها حکایت از استمرار بی توجهی مسئولان به آن دارد و این حقیقت را می‌توان از کاهش ۱۹ درصدی بودجه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ کشور برداشت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوست عزیز مشت نمونه ی خروار است.بنده یه مدرسه ای تدریس میکنم که‌به خدا حتی یک لوله ی آزمایش هم نداره.حالا هی بگید تربیت و تعلیم؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در عوض یه عده میخورن و به ریش ملت میخندن

    • بدون نام

      پس بودجه صرف چی میشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺳﺎﻝ 97 ﺭاﺑﺨﻮﻧﻲ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﻴﺸﻴﺪ ﺻﺮﻑ ﻛﺠﺎﻫﺎﻣﻴﺸﻪ.

    • بدون نام

      با سلام.بنده هم یک معلم هستم .فقط کافیه یک مقدار از مراکز شهرها دور شویدتا معنای واقعی آموزش در ایران را دریابید.خدا میداند که آموزش و پرورش درایران بیشتر شبیه یک شوخی است.ویا حداکثر به معنای رفع مسؤلیت

    • مهدی گلپا

      توروخدا اینقدسیاه نمایی نفرمائید وقتی دولت از سیری مردم ثروت ملی خودمونو میبره درجاهایی که مسلمون داره زجرمی کشه مدرسه وبمارستان ان چنانی می سازه یعنی اینکه مردم و کشور خودمون دیگه احتیاج نداره مگرنمی بینید مردم مسلمان کشورهای ..............احتیاج به کمک دارند ( البته بصورت کنایه عرض مردم )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج