adexo3
۶۴۹۸۹۶
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نرخ تورم افزایش یافت

گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که در آذر ماه تورم نقطه به نقطه برای کل کشور ٨.٩ درصد و تورم سالانه در این ماه ۸ درصد بوده است.

خبرگزاری ایسنا: گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که در آذر ماه تورم نقطه به نقطه برای کل کشور ٨.٩ درصد و تورم سالانه در این ماه ۸ درصد بوده است.

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٥) در آذر ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب عدد ١١٠.٤، ١١٠.٣و ١١١.٠ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٠.٧ درصد و برای مناطق روستایی ١.٠ درصد افزایش یافته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای کل کشور و مناطق شهری ٨.٩ درصد و برای مناطق روستایی ٩.٠ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری تغییری نداشته و برای مناطق روستایی ٠.٢ واحد درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در ۱۲ ماه منتهی به آذر ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور٨.٠ درصد، مناطق شهری ٧.٨ درصد و مناطق روستایی ٩.٢ درصد است که نسبت به همین اطلاع در آبان ماه ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق روستایی ٠.٢ واحد درصد و مناطق شهری ٠.٣ واحد درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ١١٤.٧، ١١٤.٩ و ١١٤.١ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری ٢.٤ درصد و برای مناطق روستایی ٢.٣ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور ١٣.٠ درصد، مناطق شهری ١٣.٣ درصد و مناطق روستایی ١١.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آذر ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ١٢.٤، مناطق شهری ١٢.٥ و برای مناطق روستایی ١٢.٣ درصد است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ١١٥.٠، ١١٥.١ و ١١٤.٥ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٢.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٣.٣، ١٣.٦ و ١٢.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم ۱۲ ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ١٢.٦، ١٢.٧ و ١٢.٥ درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آذر ماه ١٣٩٦ برای کل کشور و مناطق شهری به عدد ١٠٨.٨ و برای مناطق روستایی به عدد ١٠٩.٠ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور و مناطق شهری ٠.١ درصد و برای مناطق روستایی ٠.٢ درصد افزایش یافته است.

همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٧.٤ درصد و برای مناطق روستایی ٧.١ درصد بوده است. نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به آذر ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ٦.٤ درصد، مناطق شهری ٦.٣ درصد و مناطق روستایی ٧.٢ درصد است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی مطابق روال همیشگی بعد از مرکز آمار اقدام به اعلام نرخ تورم می‌کند؛ البته مقداری بالاتر. با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود نرخ اعلامی تورم آذرماه از سوی بانک مرکزی بین ۹ تا ۱۰ درصد باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زمانی که دولت به دنبال ایجاد اشتغال و گردش مالی در بازار بره و به قولی بخواد رکود را برطرف کنه. افزایش چند درصدی تورم طبیعی هست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم شغل عمو.....

    • اسماعیل

      آخه چقدر دروغ میگید فکر میکنید باورم شد 8 درصد

    • بدون نام

      خخخ

    • بدون نام

      برادر یهو بگو گرونی اوج پیدا کرده لازم نبود این همه عدد سرهم کنی

    • بدون نام

      بالارفتن تورم از شاهکارهای ریس جمبور هست دیگه

    • آسمان

      ما روزانه داریم رشد قیمتها رو میبینیم اونوقت همینجور دروغ ببندین به خیک مردم

    • بدون نام

      مادیگه بریم بمیریم که حرف ماراهیچ کس گوش نمیده اینقدر بچاپید که ما دیگه اصلاقبضها وچیزهای دیگر راپرداخت نمیکنیم الان بهشان برمیخوره دیگه کشش نداریم

    • i.r

      ی زلزله کوچیک اومده تخم مرغ دونه ای ۶۰۰تومن شده پس مدیریت نداره بازار

    • بدون نام

      بازهم مانور اعداد روی کاغذ

    • بدون نام

      چرا اینقدر دروغ میگین.تورم و بیکاری داره بیداد میکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ . دروغ و بازم دروغ ....

    • بدون نام

      مگر کاهش داشته قبلا همیشه خدا افزایش داشته

    • ahmad

      آره جون عمتون ،فقط تو آمار اشتباه دکتری دارین . ما باور کردیم برین به دزدیا ادامه بدین .

    • بدون نام

      تورم بالای ۲۰ درصده

    • بدون نام

      کافیه یه نگاه به نظرات بیندازید.اغایان مردم ناراضی هستند از این اوضا بی سر و سامان

    • آرش

      روحانی مچکریم :/
      اول که تورم خیلی بیشتر از این حرفاست
      دوم با این وضع اقای روحانی میخواد بنزین رو گرون کنه که با افزایش ۵۰ درصدی وحشتناک تورم زیاد میشه

    • سعیدی

      عجب این کجاش تورم زیادی که این مردم دارن ناله میکنن . ؟ بابا تخم مرغ کیلو 15 هزار گرونه . ؟ میلگرد شاخه ای54هزارتومان گرونه ؟ آرد کیسه ای 60 تومان گرونه . ؟ اونوقت کارگر ماهی 900 هزارتومان اونم فقط درقبال 300 ساعت گرون نیست ؟ ؟ کارگر چه معنی که با روزی 30 هزار تومانش بتونه با هم 1 کیلو قند و چای بگیره 1 روز چای بگیره 1 روز دیگش قند . . اصلا چرا چای بخوره عجب 4 روز دیگه اگه دوسه درصدی رفت رو حقوقش اینقدر کم جنبیه که خدای نکرده خاک در دهنم حتما میره 10 گرمی هم از اون گوشت 900000 مگیره

    • محمد

      خجالت که نمیکشید....

    • بدون نام

      خسته نشدید انقدر دروغ گفتین تو چشم مردم .. با اون مدیریت تون

    • بدون نام

      بدبخت شدیم الان مالکان دوباره اجاره ها را بالا میبرند خدا لعنتتون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج