adexo3
۶۴۹۷۶۴
۲۳ نظر
۵۰۰۵
۲۳ نظر
۵۰۰۵
پ

تاثیرات تورمی افزایش قیمت بنزین موقتی است

ایرنا به نقل از معاون اقتصادی بانک مرکزی گزارش داد: در صورت اصلاح قیمت حامل های انرژی، میزان افزایش نرخ تورم جزئی بوده و به طور موقت به بالای ۱۰ درصد افزایش می یابد اما به سرعت به محدوده تک رقمی باز می گردد.

ایرنا به نقل از معاون اقتصادی بانک مرکزی گزارش داد: در صورت اصلاح قیمت حامل های انرژی، میزان افزایش نرخ تورم جزئی بوده و به طور موقت به بالای ۱۰ درصد افزایش می یابد اما به سرعت به محدوده تک رقمی باز می گردد.

پیمان قربانی درباره پیش بینی اخیر صندوق بین المللی پول از احتمال بازگشت تورم دو رقمی به اقتصاد ایران، گفت: در این گزارش برای سال جاری نرخ تورم تک رقمی پیش بینی شده است اما با توجه به اینکه نرخ تورم کنونی نزدیک به ۱۰ درصد است، انتظار صندوق بین المللی پول این است که با اصلاح قیمت حامل های انرژی این نرخ به صورت موقت به بالای ۱۰ درصد برسد اما بار دیگر به محدوده تک رقمی باز خواهد گشت.

وی درباره اینکه پیش بینی بانک مرکزی از میزان اثر اصلاح قیمت حامل های انرژی بر شاخص تورم چیست اظهارداشت: این موضوع بستگی به سناریوهایی دارد که دولت اعمال می کند؛ همانطور که می دانید هنوز به طور دقیق در این زمینه تصمیم گیری نشده است و هر زمانی که در مجلس تصویب شود، می توان در این باره اظهار نظر کرد.

عضو هیات عامل بانک مرکزی در عین حال تاکید کرد که این نهاد همواره اقدام های احتیاطی و لازم را برای حفاظت از تورم انجام می دهد؛ ممکن است در سایه تعدیل نرخ حامل های انرژی شاهد افزایش جزئی در نرخ تورم باشیم اما این افزایش کاملاً طبیعی بوده و نقصی از این بابت به سیاست های بانک مرکزی وارد نیست.

قربانی ماهیت تعدیل نرخ حامل های انرژی را ایجاد تورم دانست وگفت: با اقدام هایی که در نظر داریم، نرخ تورم را به خوبی مهار می کنیم و به سرعت به محدوده تک رقمی باز می گردیم.

تصمیمی برای کاهش نرخ سود بانکی نداریم

معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره اینکه آیا برنامه ای برای کاهش نرخ سود سپرده وجود دارد، گفت: بانک مرکزی در این زمینه ندارد اما انتظار می رود با تعدیل نرخ سود سپرده های کوتاه مدت و بلندمدت که از شهریور ماه امسال اجرایی شد، هزینه تجهیز منابع بانکی کاهش یابد و به دنبال آن نرخ سود تسهیلات بانکی پایین بیاید.

قربانی افزود: در سایه اجرای بخشنامه الزام بانک ها برای رعایت نرخ سود ۱۵ درصدی برای سپرده های یکساله و ۱۰ درصدی برای سپرده های کوتاه مدت، ۱۰ درصد از سپرده های بانکی از کوتاه مدت به بلندمدت جابجا شد که اقدام بسیار مناسبی بود که جلوی تلاطم در بازارهای دیگر را گرفت.

وی ادامه داد: الزام رعایت نرخ سودها و نیز کاهش نرخ سود سپرده های کوتاه مدت به ۱۰ درصد، فضای مناسبی را فراهم می کند تا در آینده نرخ سود تسهیلات هم کاهش یابد.

قربانی موفقیت اجرای این بخشنامه را مرهون همکاری وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساماندی نرخ های سود خودروسازان دانست و گفت: بررسی های ما نشان می دهد که خودروسازان نرخ سود تامین مالی و جذب سرمایه در خودروسازان حداکثر سه درصد بالاتر از نرخ سود نظام بانکی است و این موضوع به خوبی رعایت می شود.

معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه ساماندهی نرخ های سود در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت هم اقدام های مناسبی انجام شد تا نرخ های سود مصوب در نظام بانکی استقرار یابد.

قربانی تاکید کرد: رویکرد بانک مرکزی این است که نرخ های سود با اقتضائات اقتصاد کلان هماهنگ باشد و منفعت سپرده گذار، تسهیلات گیرنده و سهامداران بانکها را یکجا ببیند.

به گفته وی، در آینده با تعدیل مناسب هزینه تجهیز مالی در بانک ها، نرخ سود تسهیلات تعدیل می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صددرصدواسه شماجزئی است چون ماهانه حداقل 30میلیون دریافتی داریدپس افزایش 10برابری قیمتهاواسه شماجزئی بحساب میاد!!!!!

    • بدون نام

      صددرصدواسه شماجزئی است چون ماهانه حداقل 30میلیون دریافتی داریدپس افزایش 10برابری قیمتهاواسه شماجزئی بحساب میاد!!!!!

    • بدون نام

      خدا لعنت کند مسولین بانک مرکزی را که مخالف ملت ایران هستند .

    • تنها

      دکتر جان چقدر فسفر سوزندی تا به این نتیجه رسیدی بیشتر از این از مغزت کار نکش دوتا مثله تو تو این مملکت داشته باشیم دیگه فاتحه همه مون خوندس انیشتین

    • ایرانی اواره

      اینها کارشناس چی هستن؟؟؟ وقتی یک کالایی ده هزار تومان یکباره گرون بشه کجا به قیمت اولیه برمی گرده؟؟؟ گرانی بنزین یعنی تورم دویست درصدی.. اینها ملت را چی فرض کرده اند؟؟؟ مسول محترم سایت؛ مدیون ما مردم هستی اگر این نظرات واقعی را منتشر نکنی. قیامت جوابگو باش

    • بدون نام

      دروغ که شاخ و دوم نداره

    • علیرضا

      کمتر دروغ بگویید کدام عملکرد و حرف شما تا الان درست بوده

    • بدون نام

      به این خیال باش چیزی که گرون شد تورم رفت بالا دیگه ارزون نمیشه خدایا نجات مان بده ...

    • بدون نام

      عجب !!!

    • بدون نام

      مردحسابی تو اصلا می فهمی تورم چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ شنیدن دیگه عادت مردم ایران شده .

    • بدون نام

      ایشان بدلیل حقوق ومزایاای بالا متوجه نیستند که افزایش قیمت بنزین باعث گرانی همه چیز میشود وتاثیر تورمی ان از قیمت دلار خیلی بالاتر است متاسفانه تصمیم گیران با ندانم کاری هایشان زندگی را برای طبقه حقوق عادی بگیران جهنم کرده اند

    • علی

      شما گفتی و ما باور کردیم

    • i.r

      تورم ۹۰درصدی هستش همین الانش خخخ

    • بابک

      غلط کرده ای همش حرف مفت میزنن

    • بدون نام

      همین شماها بودین که راه افتادین و به این روحانی رای دادین.
      جواب این همه دروغ به مردم را کی باید بده؟؟؟؟

    • مارگزیده

      خوب یادمونه که وقتی دلار از هزارتومن و سکه از پونصد تومن داشت می رفت بالا همش شنیدیم که گفتید این حبابه
      حالا دلار شد 4200 وسکه نزدیک 1500

      الهی حباب دلتون بترکه که مملکت رو با این ندانم کاریهاتون فلج و نابود کردین .

    • چراغی

      فقرا نیز با همین تورم موقت آخرین نفس را خواهند کشید .

    • بام

      شما شاید بتونی بیشتر از40هزار تومان شارژ ساختمان بدی شما شکمتون سیر ولی مردم آپارتمانی برای دادنشون ناز میکنن سراغ دارم که خانهای اپارتمانی با9نفر واحد ساکن دارن خانه همین مقدار میدن چرا به نانوا میبخشی بعدا از مازور دارین ولی یه خانه دیگه10نفزند که اصلا نمیدن یعنی بایداسمشون بنویسیم تابیارن شارز بدن بعد از 10روزی که ما کاغذ میزنیم چرافقط ساز خودتان میزنیذ ما خواب وارام نداریم بس فامیل من دست داره تواین کار به خدا میشه کم بها حساب کنید

    • ایرانی آواره

      از مسئولین محترم سایت که نظرات واقعی مردم واقعی را منتشر کرده اند سپاس فراوان دارم. یقینا اصل ، مردم هستند و مسئول ، برای چند روزی هست. واقعا سپاس

    • بدون نام

      پس به کی رای میدادیم به رئیسی

    • ع ا

      توجیهات در پیتی کارشناس بانک مرکزی ، زرشک

    • بدون نام

      پروردگارا؟ از درگاهت خواستاریم هرچه سریعتر با یک معجزه ناگهانی این ملت زلزله زده ایران مظلوم را ازچنگ این دولت دروغگو که با وعده های فریبنده مردم را اغفال کرد و اکنون هر رور با گران کردن رزق و روزی مردم همانند دوستی خاله به ایرانیان دوستی میکند را نجات بده ! امین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج