۶۵۰۴۸۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کمک تسلیحاتی آمریکا به کردهای معارض در سوریه

منابع خبری ترکیه از امضای دستور رئیس جمهور آمریکا برای اعطای کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری به کردهای سوری معارض با دولت های سوریه و ترکیه خبر دادند.

خبرگزاری مهر: به نقل از دیلی صباح، در راستای ادامه کارشکنی های واشنگتن علیه دولت های ترکیه و سوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری به کردهای متخاصم علیه دمشق و آنکارا را امضا کرد.

بر اساس این فرمان ترامپ، دولت آمریکا از این پس تسلیحات سنگین و وسائل نقلیه جنگی در اختیار گروه های کردی در سوریه که مهمترین آنها «وای پی جی» (شاخه نظامی پ ک ک ) است قرار خواهد داد.

گفته می شود دونالد ترامپ فهرست پیشنهادی پنتاگون برای آن دسته از تسلیحاتی که باید در اختیار کردهای معارض سوریه قرار بگیرد را در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ دسامبر یعنی پس از گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان امضا کرده است.

لازم به ذکر است ترامپ در این مکالمه تلفنی اعلام کرده بود که کشورش دیگر هیچ گونه کمک تسلیحاتی و نظامی به کردهای معرض سوری نخواهد کرد.

«مولود چاوش اوغلو» پس از این مکالمه تلفنی اعلام کرد: ترامپ به صراحت اعلام کرده که این وضع مزخرف (کمک به کردهای معارض) باید هرچه زودتر پایان پذیرد.

گفته می شود بخشی از فهرست پیشنهادی پنتاگون از تسلیحاتی که دولت آمریکا در اختیار کردها قرار خواهد داد شامل ۱۲ هزار قبضه کلاشینکوف AK-۴۷ به ارزش ۶.۳ میلیون دلار، ۶۰ هزار قطعه جانبی و ادوات کلاشینکوف به ارزش ۴۲۰ هزار دلار و ۶ هزار قبضه مسلسل به ارزش ۲۰.۳ میلیون دلار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد ترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج