جاباما
۶۵۱۱۷۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال قطع کمک مالی آمریکا به نیجریه وجود دارد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از احتمال قطع کمک‌ های مالی به آن دسته از کشورهایی خبر داد که در رأی‌ گیری مجمع عمومی درباره قدس، علیه آمریکا شرکت کردند.

خبرگزاری مهر: به نقل از پانچ، «جولیا میسن» (Julia Mason) از مقامات وزارت خارجه آمریکا از احتمال قطع کمک های واشنگتن به نیجریه به تلافی رأی مثبت این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل درباره بیت المقدس خبر داد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد: همانطور که رئیس جمهور ترامپ در ۲۰ دسامبر سال جاری میلادی گفت، موضوع رأی گیری در مجمع عمومی سازمان ملل عاملی در فرایند مربوط به تصمیم گیری در ارائه کمک های واشنگتن محسوب می شود.

وی افزود: اگرچه تا کنون در این باره تصمیم خاصی اتخاذ نشده است، اما تیم سیاست خارجی رئیس جمهور گزینه های متعددی را در این راستا دنبال می کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه ۲۹ آذر ماه سال جاری و در واکنش به اقدام نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل در وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره بیت المقدس اعلام کرده بود که از وی راضی است.

رئیس جمهور آمریکا امروز در اظهاراتی در جمع اعضای کابینه این کشور همچنین تهدید کرده بود که کمک های مالی به کشورهائی را که به نفع قطعنامه سازمان ملل در راستای مخالفت با تصمیم ۶ دسامبر سال جاری میلادی وی در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی رأی دهند را قطع خواهد کرد.

ترامپ درحالیکه از اقدام نیکی هیلی درباره رأی‌گیری سازمان ملل پیرامون قدس تمجید می کرد، گفته بود: آن‌ها (برخی کشورها) سالانه صدها میلیون‌ دلار و حتی میلیاردها دلار از ما پول می‌گیرند و سپس علیه ما نیز رأی می دهند. حواسمان به رأی‌ گیری هست. بگذارید علیه ما رأی دهند. اهمیتی ندارد؛ اما دیگر مثل قبل نیست که علیه ما رأی داده و سپس میلیون‌ ها دلار از ما پول بگیرند. نیکی درست گفته است. با پیامی که او فرستاد موافقم و از آن تمجید کرده‌ ام. مردم از اینکه می‌ بینند از ما سوءاستفاده شده، خسته شده‌ اند. از این پس اجازه نمی‌ دهیم از ما سوءاستفاده بکنند.

لازم به ذکر است، «نیکی هیلی» نیز در همین رابطه پیشتر اعلام کرده بود: آمریکا نام کشورهایی که در جلسه مجمع عمومی از تصمیم درباره قدس انتقاد کنند را فراموش نخواهد کرد. در سازمان ملل همواره درخواست برای کار بیشتر و بازدهی بیشتر وجود دارد. بنابراین وقتی ما بر اساس اراده مردم آمریکا تصمیمی درباره اینکه سفارت کشورمان کجا باشد می گیریم، انتظار نداریم از سوی کسانی که به آنها کمک کرده ایم مورد انتقاد قرار بگیریم. روز پنجشنبه ۲۱ دسامبر سال جاری یک رأی گیری درباره محکومیت ما انجام می شود و آمریکا هم نام ها را یادداشت می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو رو خدا بگین امریکا کمکشو قطع نکنه .وگرنه مجبور میشیم بنزین رو ۲۰۰۰تومن بخریم .عوارض خروج هم بجای سه برابر ۶ برابر باید پرداخت کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج