۶۵۳۱۷۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

متروی مشهد مزین به تمثال مشاهیر ایرانی می‌شود

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بازدید از خط سه قطار شهری از مشابه سازی معماری داخلی ایستگاه‌های مترو مطابق با تمثال مشاهیر ایرانی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بازدید از خط سه قطار شهری از مشابه سازی معماری داخلی ایستگاه‌های مترو مطابق با تمثال مشاهیر ایرانی خبر داد.

مجتبی بهاروند در بازدید از روند عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد، به رعایت مسائل فرهنگی و تاریخی در نمای ظاهری و معماری ایستگاه‌هایی که به نام مشاهیر ایران نامگذاری شده اند اشاره کرد و تصریح کرد: برخی از ایستگاه‌ها مزین به نام مشاهیر ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و ادبی است و در نظر داریم فرم ظاهری ایستگاه‌ها مشابه آرامگاه آنها بوده و تمثالی از آنها نیز محل ایستگاه نصب شود تا نماد و نمایشی ازبخشی از فرهنگ و تاریخ غنی ایرانی باشد و برای مسافران تداعی کننده یاد و خدمات آن مشاهیر باشد.

وی میزان پیشرفت پروژه‌ها را رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: بنا به گفته پیمانکار پروژه برنامه زمانبندی اجرا درهر دو مسیر خط ۲ و۳ از زمان پیش بینی شده جلوتر است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این بخش کمبود منابع مالی است، گفت: امیدواریم با تزریق یک میلیون و ۲۰۶ هزار دلار از محل فاینانس مشکلات مالی پروژه خط ۲ و۳ قطار شهری حل شود.

بهاروند اظهار کرد: نحوه انتخاب پیمانکار می توانست طبق شیوه مرسوم در دنیا به صورت برگزاری مزایده باشد تا فرصت برای حضور پیمانکاران مختلف با توانمندی های مختلف فراهم شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در توضیح محدودیت هایی که مجموعه اجرایی پروژه خط ۲و۳ قطارشهری با آن مواجه بودند، گفت: در خصوص استفاده از برخی از فن آوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا به دلیل تحریم محدودیت‌هایی وجود داشته است اما حسن این چالش در استفاده از توان ومحصولات داخلی بود که امیدواریم محصولات داخلی از کیفیت، استاندارد و دوام کافی که برایشان تعریف شده برخوردار بوده و در ادامه کار دچار مشکل نشوند.

وی جابه جایی روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از شهروندان در فاز یک خط ۲ را با توجه به حجم پروژه مطلوب ندانست و گفت: بهره برداری از این خط با توجه به تعداد مسافری که جابجا می کند و شرایط ایستگاه های آن که فقط با هدف تبلیغات بوده و حاکی از عدم رعایت کار کارشناسی و دقیق بر روی پروژه است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر از تلاش مجموعه شهرداری به منظور بهره برداری از خط ۲ تا میدان شریعتی قبل از سال جدید خبر داد و افزود: سعی می کنیم با رعایت کلیه استاندارها ادامه مسیر خط ۲ قطار شهری تا قبل از آغاز سال جدید به بهره برداری برسد.

بهاروند اتصال خط یک به خط ۲ قطار شهری در میدان شریعتی را کمک بسیار بزرگی به کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: برای افتتاح فاز دوم خط ۲ قطار شهری تا میدان شریعتی عجله نمی کنیم و در نظر داریم اتصال این دو خط به یکدیگر با رعایت همه استانداردها و فراهم سازی کلیه امکانات ایستگاه ها و مسیر عبور تا عید نوروز باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      جالبه...مگه واتیکان هم مشاهیر ایرانی به رسمیت میشناسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج