adexo3
۶۵۳۸۳۱
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

با نیروی کار ۷۰ ساله به ژاپن و کره نمی‌رسیم

یک مقام مسئول کارگری معتقد است در بازار کاری که بازنشستگان بعد از ۳۰ سال کار باید همچنان در جست‌وجوی شغل باشند و نیروهای جوان جویای کار در خیابانها پرسه بزنند، نمی‌توان فرهنگ کار را نهادینه کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسئول کارگری معتقد است در بازار کاری که بازنشستگان بعد از ۳۰ سال کار باید همچنان در جست‌وجوی شغل باشند و نیروهای جوان جویای کار در خیابانها پرسه بزنند، نمی‌توان فرهنگ کار را نهادینه کرد.

فتح اله بیات، اظهار کرد: فرهنگ کار با شعار و سخنرانی و جلسه نهادینه نمی‌شود. ما نیاز به الگوبرداری صحیح از تجربیات کشورهایی هستیم که در این زمینه پیشرو هستند و باید روی فرهنگ کار سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که بسیاری از بازنشستگان پس از فراغت از کار همچنان در جست‌وجوی کار هستند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود و خانواده را تامین کنند.طبعا در بازار کاری که بازنشسته بعد از ۳۰ سال دنبال کار می‌گردد و نیروی جوان و فعال در کنار خیابانها پرسه می‌زند، نمی‌توانیم انتظار نهادینه شدن فرهنگ کار را داشته باشیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه داشتن نیروی تحصیلکرده بیکار بهتر از نیروی بیکار بی سواد است،‌ ادامه داد: باید از لحاظ عقلی بپذیریم وقتی نیروی بیکار تحصیلکرده داریم، هر زمان امکان دارد که بازار کاری برای او به وجود آید و خودش را با حداقل آموزش با بازار کار وفق بدهد ولی بیکار بی سواد با رفتارهای ناهنجار خود می‌تواند اتفاقات ناگوار را رقم بزند.

بیات گفت: باید به فکر صنعت و تولید کشور باشیم و فراموش نکنیم که با نیروی کار ۷۰ ساله نمی‌توانیم به کره و ژاپن برسیم.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است از تعدد شغل‌ها در مملکت جلوگیری کنیم تا بازار کار برای نیروهای کار جوان باز شود و سیستم معیوبی که در آن عده‌ای ۱۰ شغله هستند و به هر پست و مقامی که می‌رسند آن را رها نمی‌کنند، اصلاح کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      چرا به ژاپن و کره توهین می کنید ؟

    • مهدی

      مشکل این مملکت عمیق تر از نوع نیروی کار است... با این سیستم بیمار و‌اختلاص گر اگه جوانترین نیروها در راس قرار بگیرند چه فایده ای داره اینا هم روزی جوان بودن. مشکل خیلی ریشه ای تره وقتی مسولین انسان شدن و انسانیت رو بجای اوردن و از اختلاص و دزدی و رانت و‌پارتی بازی و هر معیار غیر انسانی دست کشیدن تمام مشخصه های رشد و‌پیشرفت جوانه میزنن...

    • بدون نام

      پنی ها تا 90 سالگی کار میکنند و کار کردن و خستگی ناشی از کار برایشان افتخار است. معلومه که اونا نمیرسیم با کارگرایی که دنبال از زیر کار در رفتن هستند

    • . .

      با این اختلاس ها هرگز نمی رسیم

    • بدون نام

      از مغزشون استفاده کردن که به اینجا رسیدن!

    • بدون نام

      هفتاد سال هیچ هفتصد سال دیگه هم به ژاپن نمی رسیم چون هم صاحب صنعت و هم از جون سرمایه میگذارن و در ضمن خیانتی توی کارشون نیست مثل ما سعی میکنیم تا حدالامکان در کارمون کم کنیم در ضمن سود بیشتری در بیاوریم البته برای مصرف داخل چون کالاها یا خودرو های ما توی خارج مفت هم نمیخرن.... چون کیفیت ندارن

    • بدون نام

      به ژاپن توهین نکن

    • بدون نام

      ی میلیارد جون داشته باشیم کلی بیکار و معتاد چ فایده.اقتصاد و محیط زیست ایران ظرفیت جمعیت بیشتر و نداره

    • بدون نام

      مگه قراره‌برسیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با این وضع بیکاری و مشکلات بزور تا دم در خونمون میرسیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج