adexo3
۶۵۵۴۱
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

انتقاد سیاسی مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی که با فیلم فرزند چهارم از هفته دیگر به سینماها می آید در یادداشت خود با انتقاد از تحریم‌های غرب نوشته است: زمین بازی سیاست مردان هر جایی می تواند باشد. اما...

خبرگزاری فارس: مهتاب کرامتی که با فیلم فرزند چهارم از هفته دیگر به سینماها می آید در یادداشت خود با انتقاد از تحریم‌های غرب نوشته است: زمین بازی سیاست مردان هر جایی می تواند باشد. اما برای کسانی که دغدغه صلح و دوستی دارند، زمین هایی وجود دارد که باید پاک از جنگ ها و دشمنی ها بماند.

یکی از معصوم ترین و مظلوم ترین عرصه ها، جایی است که صدای کودکی در آن می پیچد و تا وقتی این صدا هست، آنجا زمین بازی قدرت ها و کینه ها نیست. این صدا خط قرمزی برای ورود سیاستمداران است. تحریم های امروز غرب علیه ایران بیش از حدی است که بتوانیم آن را اختلافی میان دیدگاه های سیاسی دولت ها و دولتمردان بدانیم. این فشارها مدت هاست پا به حریم کودکان، آن هم بی پناه ترین آنها گذاشته است. هر بار که خبری مبنی بر تحریم دارو، گران شدن غذا و... می شنوم تصویر هزاران کودک بیمار را به یاد می آورم که مدت هاست صدای شادی و سلامت آنها پشت درهای سیاست به سکوت تبدیل شده. کودکان هیچ نقشی در سیاست های درست یا غلط ما ندارند، اما زندگی در جهان کوچک شان هر روز سخت تر می شود. کودکان قدرت و ابزاری ندارند که خط قرمزهایشان را نشان جهان دهند و بگویند از زمین هایی جز زمین جهان کوچک ما برای حل مشکلات تان استفاده کنید. آنها فقط صدایشان را دارند، و ما فقط می دانیم که اگر نخندند، اگر شاد نباشند، اگر سلامت نباشند، شادی از جهان رخت می بندد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جهان

      سلام , اولا ممنون هستم از دست اندر کاران زحمت کش مجله اینتر نتی که همه نظرات مرا از اول چاپ نموده اند . واقعا دست مریزاد در ثانی , موضع گیری این خانم هنرمند و محبوب کشورمان که مشت نمونه خروار می باشد را به آقای سلحشور معرفی , و یا یادآوری مینمایم . البته ایشان بعنوان سفیر فرهنگی بوده اند ولی الان خبر ندارم که در این پست باز باشند یا نباشند .ولی این را بیقین میدانم همانقدر که ما به آقای سلحشور در مورد کارهای با ارزششان ارج مینهیم به کار های خانم کرامتی هم ارج مینهیم و مطمأن هستیم با کنار گذاشتن بعضی از ظواهر زندگی همه ملت ما در کنار هم به تعالی و تکامل انسان که همانا رسیدن به قرب الهی و الهی شدن است میاندیشند . اگرچه ممکن است ابزارهای ما در این راستاکمی متفاوت بنظر برسد .

    • mori

      +++++Like

    • بدون نام

      چه عجب بعد از سالها تحریم های غیر انسانی یکی از این هنر پیشه های کشور اسلامی ما هم یه چیزکی! گفتند.البته ایشون سفیر صلح و غیره هستند ظاهرا همین دلیل و از روی تکلیف بعد از مدتهای مدید انتقادکی از غرب کرده اند والا ما این همه هنر مند و ورزشکار و غیره و ذالک داریم که اتفاقا حرفشون روی بخش قابل توجهی از مردم تاثیر داره چرا اونا هیچی نمیگند. لام تا کام ساکت نشسته اند و منتظرند!!منتظر چی خدا میداند. چرا کسانی مثل علی دایی قلعه نوعی نکونام سید جلال حسینی یا هنرپیشه هایی مثل اکبر عبدی محمد رضا گلزار الناز شاکردوست و امثالهم نباید بیایند در دفاع از کشورشون و بر علیه تحریم های ظالمانه یک کلام!! حرف بزنند؟ براستی چرا؟ اگر یک ادم با هوشی برای این سوال بنده جوابی داره خیلی خیلی خوشحال میشم بشنوم

      پاسخ ها

      • جهان

        آقای کاربر محترم , ما قبل از همه , البته خیلی هامون را دارم میگم باید یاد بگیریم که مالک و یا صاحب همه چیز نیستیم , و همه را با ملاک و متر خودمون اندازه نگیریم که هرکسی با استانداردهای ما جور در آمد که هیچ و الا ... ببینید این افرادی که مورد نظر شما بوده , بقول شما حرفی نزده اند مورد عتاب شما بوده اند حالا اگر حرفی میزدند چی ؟ ثانیا , بنظر شما کجا باید حرفشان را بزنند , ییهو که نمیشه . اصطلاحا " که میگویند نه گذاشت و نه برداشت "بیان یه چیزی را مطرح کنند . که مورد تمسخر قرار میگیرند . ثالثا آنانی که نباید حرفی بزنند , در موقعیت های مختلف در جایگاههای گوناگون , مثلا راجع به سیاست خارجی حرفی میزنند, فکر میکنی کار مثبتی انجام میدهند , نه اتفاقا اگر حرفی نزنند بهتر است برای اینکه حرف های آنان حساب شده نیست ولی بپای جمهوری اسلامی نوشته میشود و ایران باید خیلی هزینه کند تا طبعات آن گفته را از ذهن جهانیان پاک کند یا کمرنگتر کند , همین بهتر که هرکسی از راه رسیده حرفی نزند .رابعا آقای علی دایی در همایشی که برای دریافت جایزه صلح و یا آقای اکبر عبدی هم بهنگام دریافت جایزه درباره صلح جهانی و یا یک مقوله بین المللی اظهار نظر کرده بودند و خامسا باید کسانی باشند تا از این گونه افراد سوالاتی بکنند تا اینان مجبور باشند حرفی بزنند که چون ضرر این کار بیش از نفع آن میباشد و ممکن است وضع از این هم بدتر بشود , لقا را بر عطا ترجیح میدهند . و در آخر دفاع از کشور تعابیری دارد مثلا یکی با گرفتن جایزه اسکار , آن را دفاع میداند و آن دیگری گرفتن آن جایزه را ایراد . این است که باید یاد بگیریم خوب و مثبت نگاه کنیم , همدیگر را تحمل کنیم , گمان بد نکنیم , جهانی بیاندیشیم , خود را محبوس افکار محدود خود نکنیم و در نهایت همه را دوست داشته باشیم .

    • محمد

      درود بر شما خانم هنرمند

    • bahram

      درود بر مهتاب کرامتی

    • بدون نام

      ای کاش هنرمندان توی این مسائل زودتر عکس العمل نشان بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج