adexo3
۶۵۵۵۸۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

بیانیه فراکسیون امید در مورد اعتراضات اخیر

فراکسیون امید مجلس در بیانیه ای درباره وقایع اخیر تاکید کرد: ارتباط ارکان مختلف حاکمیت با نخبگان و بدنه اجتماعی و بهره‌برداری موثرتر از ظرفیت همه چهره‌های سیاسی و اجتماعی به برون رفت از مشکلات، کمک خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: فراکسیون امید مجلس در بیانیه ای درباره وقایع اخیر تاکید کرد: ارتباط ارکان مختلف حاکمیت با نخبگان و بدنه اجتماعی و بهره‌برداری موثرتر از ظرفیت همه چهره‌های سیاسی و اجتماعی به برون رفت از مشکلات، کمک خواهد کرد.
در بخشی از بیانیه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی آمده است:
به ‌دنبال اعتراضات و تجمعات روزهای اخیر در برخی شهرهای کشور، فراکسیون امید ضمن تاکید بر اصولی چون کرامت انسانی و حقوق و آزادی‌های سیاسی و مدنی شهروندان، حفظ هوشیاری و همبستگی ملی را در این شرایط حساس حائز اهمیت می‌شمارد و معتقد است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ساز و کار مردم‌سالارانه را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش‌بینی کرده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است ، بدیهی است، تعهد و مسئولیت‌پذیری دولت برای استیفای حقوق مزبور و متقابلاً حضور فعال آحاد ملت در نقد و نظارت، تحکیم همبستگی مزبور را در پی خواهد داشت.
فراکسیون امید در این بیانیه تاکید کرد: ضمن به رسمیت شناختن حقوق قانونی مردم و احترام به آن و با نظر داشت اینکه مشارکت، همکاری و مسئولیت‌پذیری مردم برای توسعه کشور و برون‌رفت از مشکلات جاری حائز اهمیت است، ضرورت مرزبندی میان اعتراض و آشوب و پرهیز از آسیب زدن و تخریب اموال عمومی و جلوگیری از ضرر و زیان به شهروندان را مورد تاکید قرار می‌دهد.
در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: ترویج و گسترش فرهنگ انتقادپذیری، تحمل و مدارا، تقویت و تعمیق ارتباط ارکان مختلف حاکمیت اعم از رئیس‌ جمهور و دولت محترم، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، نهادها و ائمه جمعه و جماعات با نخبگان و بدنه اجتماعی و بهره‌برداری موثرتر از ظرفیت همه چهره‌های سیاسی و اجتماعی ، به مدیریت موثرتر چالش‌ها و توجیه و تبیین بهتر سیاست‌ها و برون رفت از مشکلات کمک خواهد کرد.

فراکسیون امید در این بیانیه به اصل ۲۷ قانون اساسی در خصوص برگزاری اجتماعات اشاره و تصریح کرد: ضمن تذکر به وزیر محترم کشور برای تمهید زمینه‌ها و شرایط لازم جهت تحقق این اصل مهم قانون اساسی، موکداً درخواست می‌کنیم که از امنیتی شدن مطالبات عمومی مردم جلوگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آرامش و خویشتن داری دولت و ملت رو صمیمانه آرزومندم

    • بدون نام

      فراکسیون ناامید ن امید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج