۶۵۹۹۱۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نشانه های زلزله سیاسی در آلمان

نتایج نظرسنجی ها در آلمان نشان از آن دارد؛ در حالی که دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی مذاکرات بر سر تشکیل دولت ائتلافی را شروع کرده اند، اما محبوبیت شان کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر: نظرسنجی ها در آلمان نشان دهنده کاهش محبوبیت احزاب سنتی در این کشور می باشد. دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی در حالی مذاکرات بر سر تشکیل دولت ائتلافی را آغاز کرده اند که مطابق آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در آلمان، مجموع محبوبیت این دو حزب به سختی از ۵۰ درصد عبور می کند. این مسئله به خودی خود نشان می دهد که احزاب سنتی در سخت ترین و بدترین وضعیت ممکن قرار گرفته و در مقابل، آرای شهروندان آلمانی به سمت و سویی که مطلوب جریان راست افراطی آلمان می باشد در حال تغییر است.

نتایج یک نظرسنجی که از طرف مؤسسه "اینسا" و به‌سفارش نشریه بیلد آلمان انجام شده است نشان می دهد که محبوبیت حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" به ۱۳.۵ درصد رسیده است. به عبارت بهتر، محبوبیت جریان راست افراطی در آلمان حتی نسبت به زمان برگزاری انتخابات سراسری در این کشور نیز اندکی افزایش داشته است. در مقابل، مجموعا ۵۱ درصد از شهروندان آلمانی نسبت به دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی رویکرد مثبتی داشته و از آنها حمایت می کنند.

این در حالیست که تاکنون رقابت اصلی در آلمان میان دو حزب سنتی ذکر شده در جریان بوده و از ائتلاف این دو نیز به عنوان "ائتلاف بزرگ" یاد شده است. اگر این روند ادامه پیدا کند ، مجموع آرای دو حزب سنتی آلمان به زیر ۵۰ درصد خواهد رسید.

در چنین شرایطی دیگر نمی توان از ائتلاف دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات به عنوان ائتلافی بزرگ در آلمان یاد کرد زیرا دیگر احزاب آلمانی مانند حزب سبز، حزب چپ ، حزب لیبرال دموکرات و حزب جایگزینی برای آلمان به راحتی می توانند چنین ائتلافی را در پارلمان آلمان (Bundestag) به چالش بکشند.

در جریان رقابتهای انتخابات سراسری اخیر در آلمان، شاهد کاهش آرای هر دو حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی بودیم. هر دو حزب سنتی آلمان بدترین نتایج ممکن را طی دهه های اخیر کسب کرده و هیچ یک نتوانستند به جریانی پیروز در انتخابات این کشور تبدیل شوند.

هم اکنون مذاکرات بر سر تشکیل دولت ائتلافی در آلمان جریان دارد. برخی کارشناسان و تحلیلگران مسائل آلمان و اروپا معتقدند که حتی در صورت شکل گیری دولت ائتلافی ، دولت بعدی آلمان با بحرانهای مستمری دست و پنجه نرم خواهد کرد که معلول اختلافات بنیادین میان دو حزب سنتی این کشور خواهد بود. مذاکرات احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات جهت تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ از هفتم ژانویه امسال آغاز شده است.

در نهایت اینکه نظرسنجی های صورت گرفته در آلمان بیش از هر چیزی نشان دهنده تغییر ذائقه سیاسی شهروندان و عبور آنها از احزاب سنتی می باشد. این بهترین خبر ممکن برای جریان راست افراطی در آلمان محسوب می شود.

بدون شک از این پس سران حزب جایگزینی برای آلمان تلاشهای خود برای یارگیری سیاسی و اجتماعی در کشورشان را افزایش خواهند داد. لازم به ذکر است که اگر دولت ائتلافی میان احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات شکل گیرد، حزب جایگزینی برای آلمان به اصلی ترین حزب اپوزیسیون دولت ائتلافی تبدیل خواهد شد و قادر خواهد بود ضمن به چالش کشیدن برنامه های اقتصادی، سیاسی ، امنیتی و اجتماعی دولت مرکل، شانس خود را برای جلب حمایتهای مردمی افزایش دهد. این همان مسئله ای است که بسیاری از تحلیلگران مسائل داخلی آلمان نسبت به آن هشدار داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج