اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۰۶۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جنگ جهانی سوم سوریه را عوض نمی کند!

معاون وزیر امور خارجه سوریه موضع فرانسه در قبال بحران‌های موجود در کشورش را شرم‌آور خواند و تاکید کرد که .دمشق تحت تاثیر تهدیدهای حمله نظامی به سوریه مواضع خود را تغییر نخواهد داد گرچه این امر موجب وقوع جنگ جهانی سوم شود.

ایسنا: فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: این شرم‌آور است که فرانسه اگر پارلمان آمریکا تأیید کند، وارد جنگ می‌شود و در غیر این صورت نه.

وی افزود: این یعنی آنکه دولت فرانسه به خودی خود هیچ اراده‌ای ندارد. اگر فرانسه قصد همکاری با القاعده واخوان المسلمین را دارد همانگونه که این گروه‌ها را در مصر ومناطق دیگر جهان یاری می‌کند؛ باید بداند که در سوریه موفق به انجام این امر نخواهد شد.

مقداد گفت که کشورش تمامی اقدامات لازم را برای مواجهه با هرگونه حمله نظامی از سوی آمریکا به کار گرفته است.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه افزود: هیچ یک از شهروندان سوری نباید حاکمیت و استقلال کشوررا نادیده بگیرند.

ما هیچ اطلاعاتی را در خصوص چگونگی واکنش سوریه نسبت به این حمله نخواهیم داد اما دولت سوریه از مردم و ارتش خود دفاع کرده و تمامی اقدامات لازم را برای مواجهه با هرگونه خشونت به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سوریه در چارچوب منشور سازمان ملل حق دارد نسبت به این تجاوز واکنش نشان دهد، تاکید کرد: در صورتی که اولین موشک به خاک کشور اصابت کند هیچ کس نمی‌تواند تحولات ناشی از آن را پیش بینی کند.

مقداد در ادامه با تاکید بر اینکه ارتش سوریه همپیمانان خود را برای رویارویی با واشنگتن وهمپیمانانش جمع آوری کرده اظهار داشت: آمریکا هم اکنون اقدام به جمع آوری همپیمان برای خود برای حمله نظامی به سوریه کرده و در مقابل این حق سوریه است که متحدانش را برای حمایت از خود بسیج کند.

وی افزود: ایران، روسیه، آفریقای جنوبی، چین و بسیاری از کشورهای عربی مخالف حمله نظامی بوده و اعلام آمادگی کرده‌اند که علیه این حمله با سوریه همکاری کند.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین به ترکیه هشدار داد پیش از مشارکت در عملیات نظامی در سوریه به رهبری آمریکا مجددا فکر کند چرا که سوریه هر حمله‌ای را تلافی خواهد کرد.

وی در مصاحبه‌ با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: در صورتی که ترکیه، اسرائیل و اردن در هر اقدامی علیه سوریه مشارکت کند، سوریه این کشورها را مورد حملات خود قرار خواهد داد.

مقداد گفت: ما باور داریم که هر حمله‌ای علیه سوریه اگر فراتر از منطقه نرود، قطعا فاجعه‌ای را در سراسر منطقه ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه دولت سوریه خواهان گفت‌وگو با آمریکا است از کنگره آمریکا که هم اکنون در حال بررسی عملیات نظامی علیه سوریه است خواست "عاقلانه عمل کند".

وی با تصریح اینکه دولت سوریه تاکنون با سلاح‌های روسیه تامین شده گفت: ما تا این لحظه برای دفاع از خود سلاح دریافت می‌کردیم.

وزیر خارجه سوریه نیز بار دیگر بر آمادگی کامل دمشق برای مواجهه با هرگونه حمله احتمالی تاکید کرد و گفت که کشورش تمامی تدابیر لازم را برای مواجهه با هرگونه حمله نظامی علیه این کشوراتخاذ کرده است.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه با اشاره به حمله احتمالی آمریکا علیه سوریه تاکید کرد سوریه تمامی اقدامات لازم را برای رویارویی با این اقدام به کار گرفته است.

وی پیشتر گفته بود در صورت وقوع جنگ نظامی علیه سوریه دو گزینه در پیش رو داریم تسلیم یا دفاع از خود و تاکید کرده بود با امکانات در دسترس از خود دفاع کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس زمانی

      امریکا میاد تو سوریه بازم مثل عراق وافغانستان عین خر توگل گیر میکنه واقعا واسش تجربه نشده کافیه یه مظلوم گیر بیارند که با حمله به اون بتونند منافع خودشون رو تامین کنند یا از طریق اون به چپاول اطراف برسند به هر ریسمانی چنگ میزنند تا از ایران هم نقطه ضعف پیدا کنند ولی زهی خیال باطل فکر کرده ایران هم مثل عراق یا افغانستانه دهنتون رو آسفالت میکنه که از امریکایی بودن پشیمون بشید................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج