۶۶۱۵۷۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«هفت» در چاه بی تدبیر

س از پایان پخش سری قبلی برنامه «هفت» که با اجرای غیر معمول بهروز افخمی انجام می شد و حواشی ای که افخمی برای تلویزیون درست کرد و باعث فشار مضاعف دولت بر سازمان شد، مدیران رسانه ملی با وسواس و محافظه کاری خاصی تصمیم گرفتند سری جدید را از دردسرساز بودن دور کنند تا دوران پیری مدیریت خود و پس از بازنشستگی را بدون حاشیه و دردسر طی کنند.

بانی فیلم: پس از پایان پخش سری قبلی برنامه «هفت» که با اجرای غیر معمول بهروز افخمی انجام می شد و حواشی ای که افخمی برای تلویزیون درست کرد و باعث فشار مضاعف دولت بر سازمان شد، مدیران رسانه ملی با وسواس و محافظه کاری خاصی تصمیم گرفتند سری جدید را از دردسرساز بودن دور کنند تا دوران پیری مدیریت خود و پس از بازنشستگی را بدون حاشیه و دردسر طی کنند. در این بین حتی به توقف کامل پخش برنامه هفت هم فکر کردند، اما در نهایت نتوانستند این تصمیم را عملی کنند.
«هفت» در چاه بی تدبیر
بیش از شش ماه است که اخبار ضدونقیضی درباره پخش سری جدید برنامه هفت منتشر می شود و هر بار تنها نتیجه آن چیزی جز پخش نشدن برنامه نیست. پس از مصاحبه های ضدو نقیضی که معاون سیما درباره سری جدید هفت انجام داد و مدتی جو را ملتهب کرد و کمکی هم به این برنامه نشد، مصاحبه هایی که تهیه کننده برنامه و مدیر شبکه سه هم از دلایل آن اظهار بی اطلاعی می کردند.

حال دوباره با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر ذهن ها به سراغ مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون که این بار با عدم تدبیر مناسب مدیران سیما روز به روز کم اهمیت تر می شود رفته و ظاهرا هنوز هم مدیران مربوطه به نتیجه خاصی برای سری جدید برنامه نرسیده اند و برنامه هفت همچنان قربانی حواشی و اختلافات داخلی مدیران سیماست.

علی رغم دردسرهایی که همواره برنامه هفت برای مدیران صداوسیما داشته، اما ظاهرا برخی مدیران علاقه زیادی دارند که اصل و فرع برنامه دراختیار و سلیقه آن ها باشد؛ حتا اگر مسئولیت مستقیمی در تولید آن نداشته باشند و سینما که در این فصل از سال به ترند اصلی کشور تبدیل می شود را در خدمت خود قرار دهند، یا اینکه به زعم خود با کنترل حداکثری از دردسرساز شدن آن جلوگیری کنند.
اما اهالی سینما هم معمولا باهوش تر از آنند که خود را قربانی اختلافات قبیله ای و شخصی مدیران سیما کنند و وجه المصالحه قرار گیرند. ظاهرا اینگونه که از شواهد ماجرا پیداست، دکورهای سری جدید این برنامه آماده شده، ولی کسی حتا مجریان دیگر زیر بار اجرای آن نمی رود و گزینه چند اجرایی یعنی اجرای هر بخش توسط یک نفر هم نتوانسته گره برنامه را باز کند و ظاهرا مسئولین سیما نتوانسته اند میراث دار خوبی برای چالشی که فریدون جیرانی نخستین بار در تلویزیون بوجود آورد باشند و این بار هم در چاهی افتاده اند که تدبیرشان برای بیرون آمدن از چاله بوده است!
بنا براین گزارش، شنیده ها حاکیست درباره اجرای برنامه هفت با افرادی چون اکبر نبوی، محمدرضا شهیدی فر، رسول صدر عاملی و مهدی کرم پور و رضا رشید پور صحبت شده است که هیچکدام اجرای این برنامه را نپذیرفته اند و آخرین گزینه شبکه سه برای اجرای هفت نیز مهران مدیری بوده که او نیز نپذیرفته است. در این راستا با برخی مجریان زن و حتا مجریان درجه دو و سه هم این کار را قبول نکرده اند.
جالب است که در گزینه های مطرح گاهی نه توان اجرای مناسب و نه اطلاعات کافی درباره سینما مشاهده می شود و گاهی نیز برخی تنها توان اجرا دارند حال آنکه اجرای برنامه ای مانند هفت قطعا نیازمند تسلط بر فضا و مناسبات سینما و شناخت کامل طیف های مختلف است.
اکنون در آستانه آغاز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر همچنان برنامه ای که قرار است پویش رسانه ملی برای پرداختن به مهمترین رویداد فرهنگی کشور باشد، بی سکاندار باقی مانده و رایزنی ها برای پیدا کردن شخصی که هم زیر بار فرمایشات صدا و سیما برود و هم خود را قربانی حواشی برنامه کند، همچنان ادامه دارد. گزینه های دیگری نیز وجود دارند که تلویزیون در حال رایزنی با آنان است که در صورت جدی تر شدن حضورشان اسامی آن ها را نیز اعلام می کنیم، اما آنچه مشخص اینکه ضعف مفرط مدیریت صحیح و اختلافات داخلی عامل اصلی بلاتکلیفی برنامه هفت است.

البته این برنامه به دلیل حساسیت هایی که در خود دارد، همواره و در تمام دوره های خود مورد مناقشه مدیران سازمان بوده است، اما این بار معاون سیما با دخالت مستقیم در حال اداره حواشی سری جدید هفت است که این رفتار وی خود سوال برانگیز می نماید!

هفت مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون در سال های گذشته بوده که هیچگاه نتوانسته رویه ای مشخص و حرفه ای را طی کند و همواره در دوره های مختلف سلیقه مجری جو غالب برنامه را در برگرفته و حواشی اش بر اصل آن غلبه کرده است و به نظر نمی رسد با این رویه در نهایت اتفاق مثبتی در سری جدید نیز هفت بیفتد.

اینکه بالاخره چه کسی پشت میز اجرا و اداره هفت خواهد نشست گرچه تعیین کننده است، اما اهمیت زیادی ندارد زیرا این سیاستهای مدیران است که این بار در حال بی ثمر کردن این برنامه سینمایی بوده و پیش بینی می شود به هر حال برای خالی نبودن عریضه،پخش سری جدید هفت به هر کیفیتی در روز های آتی آغاز خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج