اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۲۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تمایل دنیا به توییت‌های تهران

طی روزهای اخیر وبلاگ‌ها و مطبوعات بین‌المللی مملو از خبرهای مربوط به کمپین روابط عمومی شده که از سوی حسن روحانی، ريیس‌جمهوری ایران و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه وی به راه افتاده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: طی روزهای اخیر وبلاگ‌ها و مطبوعات بین‌المللی مملو از خبرهای مربوط به کمپین روابط عمومی شده که از سوی حسن روحانی، ريیس‌جمهوری ایران و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه وی به راه افتاده است.

سایت فرارو به نقل از موسسه بروکینگز نوشت:، توییت‌هایی را که از سوی حساب‌هاي کاربری منسوب به این دو مرد - البته رييس‌جمهوری صراحتا این حساب کاربری را تایید نکرده- منتشر مي‌شود مي‌توان با اشاره به موضع‌گیری عمومی معتدل‌تر ایران در مورد سوریه و فاصله قائل شدن میان دولت جدید روحانی با رييس‌جمهوری سابق ایران اعتبار بخشید. ظریف همچنین عضو فیس‌بوک است و به طور منظم در مورد مسائل اساسی از جمله سوریه مطلب منتشر مي‌کند، همچنین در این سایت و توییتر سوال و جواب‌هاي غیرمعمولی با خوانندگان از جمله دختر نانسی پلوسی، رييس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در مورد مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌اي ایران، سوریه و موضع رسمی این کشور در مورد هولوکاست داشته است.

همه این اتفاقات برای ایران خوب است و نسبت به سخنان حساسیت‌برانگیز احمدی‌نژاد که سال‌ها با بیانی تند مطرح مي‌شد، تغییری بزرگ محسوب مي‌شود که مورد استقبال قرار گرفته است. مطمئنا بسیاری از ایرانی‌ها از اینکه روحانی با بهبود تدریجی جایگاه ایران در جهان، به دنبال عمل به بخشی از برنامه‌اي است که در مبارزات انتخاباتی خود مطرح کرده بود، مسرور هستند. و اگر این مساله با عملی شدن وعده یکی از مهم‌ترین منصوبین وی مبنی بر افزایش تلاش دولت برای کاهش محدودیت‌ها و بهبود شرایط دسترسی به اینترنت در ایران همراه شود، تعداد بیشتری از مردم پذیرای دیپلماسی عمومی این رييس‌جمهور خواهند شد.

با این حال هیجان و شور رسانه‌ها در مورد چند توییت صورت گرفته به نظر کمی بیش از اندازه مي‌رسد؛ کمپین رسانه‌هاي اجتماعی جدید ایران داستان‌هاي تحسین برانگیز در نشریاتی چون نیویورک تایمز، واشنگتن پست، تایم و بی بی سی - که البته تعداد اندکی از این رسانه‌ها هستند- را به صورت گسترده منتشر کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران دارای بیشترین جمعیت یهودی‌هاي خارج از اسرائیل در خاورمیانه است و حکومت این کشور به ابراز اظهارات سخاوتمندانه در مورد این اجتماع شهرت دارد، البته شاید تا به امروز هرگز این اظهارات به اندازه آنچه در توییتر منتشر شد، جذاب نبوده باشند. با این حال تمایل مقامات دولتی به برخورداری از شبکه‌هاي تلویزیونی بین‌المللی در دفتر کارشان باعث نشده که ممنوعیت رسمی استفاده از دیش ماهواره یا اعمال دوره‌اي این قانون بر مردم ایران لغو شود.

روحانی سزاوار برخورداری از اعتبار واقعی برای آغاز تغییر در مسیر سیاست‌هاي ایران است و مي‌توان امیدوار بود که دولت يازدهم و سیاست‌هایش روزی بازتاب چشم‌انداز شهروندانش باشد. اما زندگی با توییت به معنای مرگ با توییت است و مشاور دیپلماسی عمومی روحانی باید نگاهی به گذشته و تجربه محمد خاتمی، رييس‌جمهوری اصلاح‌طلب ایران داشته باشد که شفقت و نزاکت بلاغی وی، تردیدها را در خارج تشدید کرد.

روحانی نیز مانند بسیاری از سیاست‌مداران ایران، پیشنهادهاي كلامي اوباما، رييس‌جمهوری آمریکا در مورد ایران را رد کرده و تاکید دارد که واشنگتن باید بر اساس عملش مورد قضاوت قرار گیرد نه حرف‌هایش. طبیعتا جهان نیز معیار مشابهی را در مورد جمهوری اسلامی اعمال خواهد کرد.

خاویر سولانا، دبیرکل سابق ناتو و مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حضور ظریف و روحانی در توییتر- به خصوص از طریق توییتر- استقبال کرده و اضافه مي‌کند که «بیایید امیدوار باشیم که آنها سیاست‌هاي جدیدی را به همراه مي‌آورند و فرصت دستیابی به صلح را افزایش مي‌دهند.» این همان حسی است که همه ما مي‌توانیم تکرار کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج