اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۵۲۹۶
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

درخواست ایران در مورد جعبه سیاه سانچی

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فردا با حضور تمام ذی نعفان جلسه تعیین فرایند بازگشایی جعبه سیاه در چین برگزار می‌شود، گفت: از مهم ترین درخواست‌های ایران بازگشایی همزمان جعبه سیاه هر دو کشتی و مصاحبه با خدمه کشتی کریستال است.

خبرگزاری ایلنا: معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه فردا با حضور تمام ذی نعفان جلسه تعیین فرایند بازگشایی جعبه سیاه در چین برگزار می‌شود، گفت: از مهم ترین درخواست‌های ایران بازگشایی همزمان جعبه سیاه هر دو کشتی و مصاحبه با خدمه کشتی کریستال است.

هادی حق شناس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه فردا با حضور تمام ذی نفعان اولین جلسه برای به تفاهم رسیدن درباره بازگشایی جعبه سیاه نفتکش سانچی در چین برگزار می شود، اظهار داشت: جلسه فردا لزوما منجر به بازگشایی جعبه سیاه در همان روز نمی شود.

وی ادامه داد: نماینده سازمان بنادر و دریانوردی فردا درخواست های طرف ایران را در جلسه مطرح می کند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از درخواست های ایران بازگشایی و رمزخوانی همزمان جعبه سیاه هر دو کشتی نفتکش سانچی و کشتی فله بر کریستال است، تاکید کرد: در جلسه فردا فرایند بازگشایی جعبه سیاه مشخص می‌شود.

حق شناس افزود: از دیگر موضوعات مهم برای ما مصاحبه با خدمه کشتی است و طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی کشور صاحب پرچم و کشوری که محل سانحه است باید تمام اطلاعات را برای مشخص شدن علت سانحه و میزان قصور هر کشتی در وقوع تصادم در اختیار نمایندگان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون تمام اظهارنظرها براساس حدس و گمان بوده و اطلاعات بسیار مهمی در جعبه سیاه هر دو کشتی ثبت شده که باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: تا کنون اینکه گفته می‌شد سهم کدام کشتی در وقوع سانحه بیشتر است براساس حدس و گمان بوده و سهم قصور کشتی ها پس از استخراج اطلاعات از جعبه سیاه مشخص می شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در جعبه سیاه مکالمات انجام شده در کابین، اطلاعات IAC (اطلاعات شناسایی خودکار)، سرعت کشتی، سرعت باد، موج آب و ... ذخیره شده است که هر کدام می تواند علت سانحه را به صورت دقیق مشخص کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      چطور روز اول جعبه سیاه که جای خیلی محفوظی هم داره پیداشده اما بجز۲نفر هیچکس دیگه پیدا نشده؟

    • عجب

      چون که دونفر شاید جای در حال دید بودن وگنه با بقیه که لجی نداشته و اگر دشمنی یا سو استفاده هرگونه چیزی را داشتن جعبه سیا را برای ایران نجات نمیدادن و انقدر انفجار و مایعات زیاد بوده که مشکل بوده دسترسی و بایدم میزاشتن انفجار بشه دود هوا بشه که اب دریا الوده نشه وگنه زیان های بسیاری دیگه را به بار داشت

    • بدون نام

      جعبه سیاه در پل فرماندهی یا اطاق کنترل کشتی میباشد که مرکز فرماندهی است شبانه روز چه لنگر چه در حال حرکت بغیر از کاپیتان دو نفر از افراد عرشه مشغول بکار هستند

    • مجید

      یکی از مشکلاتی که میتواند باعث چنین تصادفی شود خرابی رادار کشتی چینی میباشد که از زاویه ساعت ۵کشتی سانچی به این کشتی نزدیک شده و برخورد کرده در این حالت که سطح مقطع سانچی بطور کامل در دید رادار کشتی چینی بوده بیشترین بازگشت امواج راداری گشتی چینی از برخورد با سانچی درشترین و بزرگترین و واضحترین هدف که همان سانچی بوده در رادار کشتی چینی مشخص بوده و تنها خرابی رادار چینی و یا بی توجهی مسئول رادار کشتی چینی این فاجعه رو آفرید

    • بدون نام

      حتما میگن کشتی سانچی مقصره و اون بیچاره ها هم که نیستن از خودشون دفاع کنن.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج